Connect with us

Psiho

8 sfaturi pentru a ne combate slăbiciunile

Published

on

Momentele de îndoială, insuccesele, piedicile, reușitele sau creșterea personală … toate fac parte din recuzita pe care viața ne-o așterne la picioare zi de zi, și care alcătuiesc scena unde suntem actorul principal, încă din ziua în care ne naștem. 

 

În opinia cunoscutului profesor român de yoga, Dana Ţupa, prezenţa acestor scenarii pozitive sau negative are un scop clar, şi anume setea noastră puternică de a învăţa, de a creşte şi de a ne autodepăşi în mod constant pe parcursul vieţii. „Așa ne naștem și suntem proiectați de la natură, să dorim succesul, doar că, în copilărie acest progres este mult mai rapid, scăzând însă odată cu vârstă. Copiii nu se lasă păgubași cu una cu două și încearcă până reușesc; se spune că dacă dorința de a reuși a copilului nu ar fi atât de puternică, am avea o planetă de oameni mergând de-a bușilea… Așa că, ori de câte ori, ca adulți ne simțim slabi, să ne amintim de lucruri care ne fac puternici și să reînvăţăm să credem în puterile personale, în oamenii care cred în noi, mai ales atunci când îndoiala începe să-și țeasă firele în mintea sau sufletul nostru”, declară profesorul de yoga, Dana Ţupa, fondatorul PURNA Yoga Academy – prima şcoală de yoga din România acreditată de Yoga Alliance International USA.

Totodată, specialistul este de părere că insuccesul nu trebuie să ne sperie, ci din contră. Este dovedit ştiinţific că insuccesul nu provoacă o stare de imobilizare, ci ambiţionează tot mai mult, deoarece oamenii sunt fiinţe foarte orgolioase, care nu acceptă să piardă. Thomas Edison a reuşit să creeze becul, după mai bine de o mie de încercări eşuate; cel mai probabil, nici nu ne-am putea imagina lumea în care trăim, fără invenţia lui.

 

Sfaturile profesorului de yoga Dana Ţupa pentru a ne învinge slăbiciunile

 

  1. Ține minte succesele trecute și nu le diminua importanţa! “Amintește-ți constant felul în care ai acționat atunci, motivația, felul cum ai gândit, cine a crezut în tine, cum te-ai poziționat tu față de ideea reușitei. Repetă acea scenă, fă-o să devină automatism în viaţa ta!”, consideră profesorul de yoga.
  2. Setează-ți obiective în permanență și urmează-le! “Fie că sunt pe termen lung sau scurt, important este să crești continuu și să nu stagnezi. Totul în natură este legat de evoluţie, orice stagnare ducând către degradare și moarte. Odată cu vârsta, oamenii obișnuiesc să spună că sunt prea bătrâni sau că e prea târziu pentru x sau y, lucruri pe care de fapt şi le doresc cu ardoare, dar îşi impun mai mult sau mai puţin conştient, bariere mentale greu de trecut. Să ne amintim că există oameni care la aproape 100 de ani termină maratoane, aşadar teoretic, nu există bariere fizice, ci doar mentale”, explică Dana Ţupa.
  3. Nu contează mărimea obiectivelor, dar începe cu ceva! “Obiectivele mici sunt mai ușor realizabile, însă odată atinse, ne întăresc puterea voinței. Mai degrabă putem începe cu obiective mici și apoi putem continua cu cele de anvergură, căci cele din urmă necesită mai multă energie, efort și timp. Paul Clement Jagot, în cartea sa, ‘’Puterea voinței’’, descrie un procedeu extrem de simplu pentru întărirea acesteia: să facem un gest anume zilnic, la aceeași oră, timp de 6 luni, chiar dacă este vorba, de exemplu, de simpla deschidere a unui geam de 3 ori. Rezultatele acestui gest sau acțiune repetitivă, va aduce niște transformări incredibile în viață noastră”, este de părere profesorul Dana Ţupa.
  4. Nu te compara cu ceilalți într-un sens negativ, căci nimeni nu este asemeni altuia. Suntem unici! “Desigur, te pot atrage magnetic aptitudinile altei persoane sau felul în care acționează, vorbește sau simte, dar nu uita că și tu poți învăța abilități noi. Cu siguranță însă, poți să simți inspirație sau să înveți de la ei ceea ce îți place. Nu uita însă că în multe domenii, cel mai probabil, ai abilități mult mai bune decât acea persoană pe care o admiri. Și da, admirația, este una dintre tehnicile cele mai simple prin care poți asimila sau poţi da „copy-paste” în viața ta, calităților care te atrag magnetic la altcineva”, spune Dana Ţupa.
  5. Nu te teme și nu te îngrijora de ceea ce cred alții despre ține! “În primul rând, aproape toți avem tendința de a exagera atunci când credem că alți oameni se gândesc prea mult la noi, când de fapt sunt prea ocupați cu viața lor… Ei înșiși au obiectivele, visurile, neîmplinirile sau reușitele lor. Și poate da, au o părere despre noi, iar dacă aceasta nu ne onorează, atunci, cel mai probabil poate ar trebui să învățam ceva. Poate o lecție spre creștere!? Sau poate de fapt nu contează, căci trebuie ca viața noastră să fie o reflectare a propriilor valori. Avem dreptul de a greși în viața noastră, tocmai pentru că este a noastră și ne asumăm greșelile. Important este să-ți trăiești visul sau, după cum spun adeseori: nu lăsa viața să te trăiască, ci trăiește-ți viața!”, ne sfătuieşte profesorul de yoga Dana Ţupa.
  6. Nu lăsa vocea interioară care-ți spune că “nu poţi”, „nu îți va ieşi” să te cuprindă mai mult de o secundă! “Mai degrabă pune-ți întrebarea: dacă aș avea abilitatea respectivă, cum aș face acel lucru pe care mi-l doresc? Poziționează-te pe o treaptă superioară și nu uita că întrebările calitative aduc răspunsurile calitative, în timp ce afirmațiile devin parte din personalitatea noastră și ne blochează să primim răspunsuri bune. Creierul uman nu este proiectat să ne aducă fericirea, ci supraviețuirea; cu alte cuvinte, trebuie să îl educăm în așa fel încât să simțim bucurie în viață noastră, zi de zi; o educație care începe din copilărie și se termină cu ultima zi din viață noastră”, explică specialistul.
  7. Depășește-ți temerile! “Este inutil să crezi că persoanele pe care le admiri cel mai mult sau care devin adevărate modele pentru tine, nu se tem de nimic! Cu toții avem temerile noastre, în diferite arii de viață, în diferite momente, dar cu certitudine ele există. Teama poate acționa ca un catalizator ce ne motivează să ne autodepășim, să găsim informații, soluții și evident să acționăm. Depășirea, sau mai degrabă, lărgirea cercului de confort, este încă o dată parte din fenomenul de creștere personală atât de necesar”, declară profesorul de yoga.
  8. Fă tot posibilul să te afli în permanență într-o companie bună, căci cine se aseamănă se adună! “Dacă încă nu ești ceea ce îți dorești, atunci fă tot posibilul să te înconjori de oamenii care deja sunt așa cum vrei să devii. Se spune că suntem media celor 5 persoane cu care ne petrecem cel mai mult timp din viață noastră. Fă un calcul simplu și evaluează dacă te afli în compania potrivită, iar în caz că nu, schimbă ceva în acea direcție. Un secret important este acela de a te plasa într-o companie superioară, pe care o poți atrage în viață ta, făcând ceva important pentru acea sau acele persoane. Să nu uităm că putem aduce plus valoare persoanelor din jur, prin ceea ce suntem sau facem. Orice relație este un joc de plus valoare și atunci când acesta încetează, fie că ne dorim sau nu, relația respectivă se rupe”, conchide profesorul internaţional de yoga Dana Ţupa, fondatorul PURNA Yoga Academy – prima şcoală de yoga din România acreditată de Yoga Alliance International USA.

 

“Urmează-ţi fericirea şi Universul îţi va deschide uşi acolo unde erau doar ziduri” –Josep Campbell

Psiho

De ce sa alegi un psiholog online

Published

on

Cu toate ca acum tehnologia este peste tot in viata noastra, avem inca indoieli despre utilizarea acesteia in anumite domenii. Insa, exista momente cand nu putem sa facem fizic anumite lucruri si aceeasi tehnologie ce ne face reticienti, ne va salva. Este si cazul cabinetelor psihologice. Daca pana acum cateva saptamani era posibil sa mergem la o sedinta de consiliere psihologica, pentru o perioada nu va mai fi posibil si va trebui sa alegem serviciile unui psiholog online. Nu trebuie sa te indoiesti de eficacitatea terapiei prin noile mijloace de comunicare. Insa, iau nastere multe intrebari. Este ca si cum am fi in studioul terapeutului? Sedinta ar fi la fel de eficienta? Sa incercam sa raspundem la aceste intrebari.

De ce sa alegi un psiholog online, precum https://www.aidaivan.ro/

 

1. Flexibilitate

Alegerea unui psiholog online iti va permite sa efectuezi sedinte de terapie, confortabil, de acasa. Sa presupunem ca avem o problema de anxietate, dar nu exista psihologi din zona noastra care sa fie specializati in acest domeniu. Datorita tehnologiei, putem solicita o sesiune cu un specialist precum Aida Ivan, care ne va ajuta sa gasim instrumentele potrivite pentru a face fata situatiei. In acest fel, in plus, avem mai multe sanse sa gasim un timp compatibil cu disponibilitatea specialistului, asa ca nu ar trebui sa renuntam la nimic sau sa nu ne continuam sedintele de terapie. Pentru aceasta, un psiholog online este solutia ideala pentru toti cei care au probleme in aceste timpuri dificile. Asadar, alegerea unui psiholog online inseamna sa poti participa la sedinta de acasa sau dintr-un loc in care te simti in siguranta. Acest aspect nu trebuie subestimat, deoarece conditia de baza a fiecarei terapii este, de asemenea, sa te simti confortabil. Acesta este un avantaj si pentru cei care locuiesc intr-un loc indepartat sau au probleme de mobilitate.

2. Este mai ieftin

Psihologia online garanteaza o calitate inalta a serviciilor la costuri mult mai mici. Multe persoane asociaza tehnologia si noutatea cu un cost mai mare. In acest caz, nu este asa: din moment ce nu trebuie sa ne deplasam pentru sedinta si putem contacta psihologul cu orice dispozitiv (computer, tableta, smartphone), pretul este mai ieftin. Pe de alta parte, chiar si specialistul va putea beneficia de anumite avantaje: de exemplu, nu are nevoie de un cabinet adecvat pentru a-si indeplini activitatea. 

3. Exista mai multe mijloace de comunicare

Poate ca ezitam putin sa incercam acest serviciu de consultanta online, deoarece ne este rusine sa vorbim cu un strain printr-un dispozitiv electronic. Dar, chiar daca poate parea putin artificial,  o sesiune online iti ofera intotdeauna aceeasi intimitate si acelasi sentiment de siguranta ca in cazul unei sedinte fata in fata.

 

4. Garanteaza continuitatea in terapie

Ne putem contacta psihologul nostru online oriunde ne-am afla. Lucrul pozitiv despre psihologul online este ca nu conteaza daca stam acasa sau suntem in alta locatie. De exemplu, daca suntem nevoiti sa ne mutam in alta locatie, cu siguranta nu va trebui sa cautam un psiholog in fiecare oras in care mergem. Terapeutul va putea garanta continuitatea terapiei fara ca locatia sa fie o problema. Putem continua cu sedintele, fara a le anula sau amana. Este un avantaj foarte important, deoarece in acest fel nu ne sacrificam bunastarea datorita circumstantelor care nu depind de noi.

De asemenea, se poate intampla ca multe persoane care nu se afla in tara sa aiba dificultati cu noua limba. Poate ca pot intelege, dar au senzatia de a nu putea transmite acelasi mesaj ca si in limba materna. Prin urmare, psihologul online poate fi o solutie excelenta. Este destul de greu sa iti exprimi sentimentele intr-o alta limba, chiar daca o stapanesti foarte bine.

5. Creste increderea

A nu fi nevoit sa mergi la o sedinta personala este un avantaj pentru toti cei care care nu doresc sa fie vazuti ca merg la psiholog. Uneori insa, ne este mai usor sa spunem problemele noastre unei persoane pe care nu o cunoastem. Acesta este motivul pentru care psihologul online, cu diferitele metode de comunicare disponibile, este de mare ajutor. Noi suntem cei care decidem mijloacele si modul in care sa cultivam increderea fata de terapeutul nostru.

Ai contactat vreodata un psiholog online? Calitatea terapiei este foarte similara cu cea fata in fata, dar are avantajul de a se adapta la nevoile tale. Este un mod mai confortabil, flexibil si mai ieftin. Acum poti alege cum sa comunici cu psihologul tau pentru a vorbi cu el despre problemele tale fara a fi influentat de barierele care sunt impuse momentan.

Te astept cu drag.

Aida

Continue Reading

Psiho

Alexandru Pleșea: 8 tehnici de întinerire

Published

on

Corpul nostru, ca și toate celelalte plante și animale din jur, are o viață determinată de condițiile vremii unde se naște: soare, mâncare, aer – la animale și plante, iar la om, în plus, de gânduri și trăiri.

Potrivit psihologului Alexandru Pleșea, cunoscut opiniei publice drept Antrenorul Minții, diferența dintre noi și faună și floră stă în ceea ce facem cu ce avem, în disponibilitatea noastră de decizie asupra consumului intern de energie.

“Acumulatorii noștri se încarcă și descarcă cât e ziua și noaptea de lungă. Cel mai rapid se descarcă prin gânduri și emoții negative, iar cel mai rapid se încarcă prin hrană mentală și emoțională cu recunoștința pentru tot ce este în jur. Mâncarea are un rol mic, dar substanțial ca aport de energie-hrană pentru corpul nostru. Metodele prin care un corp poate întineri sunt mai nou legate de mâncare, însă ea este limitată la nivel chimic și fizic pentru corpul nostru”, explică psihologul Alexandru Pleșea.

 

Întinerirea se găsește prin toate culturile și religiile lumii:

  • La chinezi – prin masaj, tai chi, qi gong;
  • La creștini – prin rugăciune, postul creștin și mătănii;
  • La hinduși – prin yoga, recunoștință;
  • La budiști – prin meditație, concentrare;
  • La egipteni – prin uleiuri, condimente, ierburi;
  • La musulmani – prin pelerinaje, post și rugăciuni zilnice;
  • La triburi uitate – prin dansuri și ritualuri sacre.

 

Toate includ recunoștința pentru o stare sau ființe Divine așa cum, la o clasa ierarhică mai jos, câinele sau pisica ta dau cu coadă pe lângă tine ca să le dai ceva. Astfel, animalele au recunoștință și dorință de la ființele superioare lor.

 

Întinerirea zilelor noastre include:

  1. Folosirea telefonului strict pentru eficiența ta (alte plăceri creează dependență);
  2. Mâncarea vie cu nutrienți în ea (total imortală, neprocesată și fără multă apă);
  3. Somnul de minimum 7.30 h. Cu gânduri de recunoștință înainte și după  somn;
  4. Gânditul la ce faci, în clipă în care faci – vigilența de moment;
  5. Determinarea trăirilor după cum vrei ACUM, nu cum vor alții și nici din trecutul tău;
  6. 5 minute Auto Masaj zilnic – scalp, față, spate, mâini, burtă, ceafă;
  7. Întinderea articulațiilor– Asane Yoga – Tai Chi, etc – Mișcări lente și conștientizate;
  8. Eliminarea voluntară a trecutului și a viitorului (gânduri asociative produse de minte).

 

“Întinerirea este un proces care va veni în urma folosirii uneia sau a tuturor acestor tehnici. Toate sunt la îndemâna și ușor de folosit pentru cel care dorește ca energia sa interioară, fizică și spirituală să crească pe zi ce trece. Efectele acestor tehnici transformă și alchimizează multe din procesele zilnice cotidiene, făcându-ne mai atenți, concentrați, creativi, energici, bucuroși, recunoscători, zâmbitori și sănătoși”, conchide psihologul Alexandru Pleșea.

Continue Reading

Psiho

Cum să înţelegem trăirile unei persoane bolnave?

Published

on

Foto Credit: Pixabay.com

Să înţelegem un bolnav este primul pas în vindecarea lui, deoarece boala apare atunci când ne aşteptăm mai puțin, iar confuzia şi nevoia de înţelegere sunt primele stări care inundă mintea unui pacient.

În opinia cunoscutului psiholog Lenke Iuhoş, schimbările radicale provoacă nevoi, demonstrate prin comportamentul bolnavului, iar orice confruntare cu o situaţie stresantă provoacă un şir de aşteptări personale, care diferă în funcţie de percepţia bolii de către pacient.

“Comportamentul specific bolnavului are o formă adaptabilă, cu elemente care chiar descriu asumarea rolului de bolnav. Altfel spus, persoana bolnavă se adaptează la circumstanţele induse de perioada de criză. Atitudinea celor din jur – specialiştii, familia, prietenii – poate ameliora sau, de ce nu, agrava starea psiho-emoţională a bolnavului, care se observă imediat în comportamente mici, poate chiar neobservabile; însă aici porneşte ideea susţinerii unui bolnav, iar sfatul meu este să–i acordăm atenţie sporită”, explică psihologul Lenke Iuhoş.

 

Care sunt principalele nevoi ale unui bolnav?

  1. De a fi informat!

“Simptomele, modificările substanţiale în stilul de viaţă cer răspunsuri la unele întrebări formulate în starea de suferinţă: De ce eu?, Ce se întâmplă?, Cum pot să mă vindec? Este o nevoie, care dacă e îndeplinită reduce starea de negare. Bolnavul poate primi şi chiar interioriza informaţii despre diagnostic, tabloul bolii, tratament, evoluţie, posibilităţile de recuperare, poate înţelege multiplele consecinţe. Informaţiile primite îmbrăcate pozitiv cresc optimismul persoanei, ceea ce îi dă un motiv în plus în lupta cu boala”, declară Lenke Iuhoş.

 

  1. De a fi înţeles!

“Pacientul poate simţi deseori că nu e înţeles, că ceilalţi se distanţează. Boala nu e uşor de înţeles de persoanele din jur. E drept că oamenii nu înţeleg de multe ori ce se întâmplă în viaţa lor, darămite să mai înţeleagă şi pe alţii. Orice situatie neînţeleasă are o greutate, dar nu e scuză ca o persoană să nu se comporte empatic cu un bolnav. Dispunem de capacitatea de a ne pune în situaţii trăite de semeni, este un sentiment înălţător, chiar divin; este vorba de empatie. Nu e greu să ne alegem comportamentul, să alegem cuvintele în discuţiile cu bolnavii, fără să-i învinovăţim de starea lor de sănătate”, este de părere psihologul Lenke Iuhoş.

 

  1. De a fi respectat!

Respectul e cerut în starea de disconfort. Apariţia stării de neputinţă și schimbarea rolului impus de boală pot naşte sentimentul de inferioritate, care prin lipsă de respect poate alimenta în profunzime starea emoţională a pacientului. Respectul faţă de boala sa, un şir de comportamente care să simtă că cel din jur îi acordă atenţie activă, sunt gesturi care îi dau curaj unui pacient, continuă psihologul.

 

  1. De a se simţi mai puţin anxios!

“Anxietatea provocată de boală este deranjantă, poate duce la dezvoltarea negărilor în reuşita recuperării. Starea de anxietate declanşată poate fi redusă foarte uşor ascultând dorinţele bolnavului: doreşte să fie vizitat de cineva, doreşte să aibă un confort fizic plăcut, haine curate, alimente etc. Anxietatea este un răspuns emoţional la boală înainte de diagnostic, nelinişte provocată de necunoaşterea procedurilor medicale, emoţii disfuncţionale legate de evoluţia bolii”, explică specialistul.

 

  1. De a avea control!

“Lipsa de control strică autonomia personală. Neputinţa în “nu ştiu” sau “cum va fi” poate dezvolta depresie prin pierderea independenţei. În acest caz, e preferabil să nu lovim în bolnav cu cuvinte aruncate haotic. Cuvinte precum “Stai şi odihneşte-te, ai nevoie de multă odihnă, noi suntem alături” – sunt cuvintele mult aşteptate de o persoana bolnavă. Pacientul caută înţelegere, nu îşi doreşte să se simte inferior, oferă-i controlul, fă-l să se simtă puternic”, declară psihologul Lenke Iuhoş.

 

  1. De a-şi păstra demnitatea!

“Demnitatea alimentează starea de bine. Boala schimbă multe aspecte în viaţă, sentimentul de neajutorare alimentat de cei din jurul bolnavului poate fi interpretat greşit de pacient. Acesta va reacţiona cu furie la prezenţa unor persoane, la modificări aduse în protocolul medical, la vorbe cu multe conotaţii. În rolul de bolnav apare şi depersonalizarea, ruptura de viaţa de dinainte, tipic în mediul spitalicesc, totul e nedrept pentru el. În astfel de cazuri e bine să se ştie de această confruntare personală, să se acţioneze prin asistare, suport pozitiv, crescând imaginea de sine a pacientului. Cunoşterea nevoilor unui bolnav reduce timpul de recuperare, costurile suplimentare, facilitează adaptarea persoanei la boală”, explică psihologul Lenke Iuhoş.

 

După boală…

Dacă lupta cu boala se termină cu bine, începe o nouă etapă a vieții: recuperarea. Cu siguranţă multe nu vor mai fi ca înainte, deci prin urmare, este foarte important ca pacientul să se străduiască să-şi iubească viaţa; să trăiască conştient având în vedere recomandarea medicului, să desfășoare activități care sunt cu adevărat legate de prezent. Cel mai important lucru este acela de fi ocupat cu viaţa în mod plăcut, deoarece este cel mai bun instrument împotriva anxietăților și temerilor, conchide psihologul Lenke Iuhoş.

Continue Reading
Sanatate6 zile ago

Copii ar trebui sa foloseasca ata dentara?

Life Style2 luni ago

Cum o sa arate Secret Santa in pandemie si ce cadouri sunt disponibile de Craciun

Naturiste4 luni ago

Branca ursului – Planta vitalitatii si energiei

Frumusete4 luni ago

Cum să ai grijă de sănătatea ta?

Evenimente4 luni ago

Comunitatea Bahá í aniversează 30 de ani de recunoaștere în România

Culinar5 luni ago

Beneficiile comenzilor online de torturi

Culinar6 luni ago

Tagliatelle cu dovleac copt – o reteta sanatoasa pentru orice sezon

Stiri6 luni ago

Chiuveta care promite

Frumusete6 luni ago

Acneea adolescentului

Stiri7 luni ago

Importanta igienei dentare pentru tine si cei din jurul tau

Stiri7 luni ago

Experienta gastronomica libaneza – simplu, sigur, savuros

Stiri7 luni ago

Cumpărături online – ce categorii de produse poți să comanzi online cu livrare direct acasă

Psiho8 luni ago

De ce sa alegi un psiholog online

Culinar9 luni ago

Ce mâncare nu te plictisește? Cea care conține pește!

Life Style9 luni ago

HISTORY transmite în premieră un serial documentar despre „Mâncarea pe care s-a întemeiat lumea”

Life Style9 luni ago

Cum să alegi comoda tv perfectă pentru living

Culinar9 luni ago

De ce sunt oalele din inox preferatele bucatarilor

Life Style12 luni ago

Cu ce curățăm pardoselile? Soluții profesionale sau homemade?

Antreprenoriat12 luni ago

Cum îți administrezi banii? 3 idei care te vor ajuta să îți gestionezi eficient bugetul personal

Culinar1 an ago

Pan Food lansează napolitanele spirală cu gust de copilărie

Trending