Connect with us

Studiu

Analiză Lighthouse: Încrederea consumatorilor, la minime istorice. Companiile românești, mai expuse

Indicele de încredere a consumatorilor a atins, în luna august, -26 de puncte, sub nivelul din perioada pandemiei, dar și al crizei din 2009;

Jumătate din business-ul românesc ”nu există pe Internet”: 51% din firmele cu peste zece angajați au o pagină web, față de o medie europeană de 80%;

Comunicarea dificilă între brand și consumator expune companiile la criză: 18% din firmele românești folosesc social media pentru a răspunde clienților;

Încrederea consumatorilor europeni s-a prăbușit începând cu luna iunie a acestui an, coborând sub nivelul înregistrat în perioada pandemiei (-24,7 puncte în aprilie 2020) și mult sub cel din perioada crizei din 2009 (-21,1 puncte).

Potrivit datelor Comisiei Europene consultate de Lighthouse, și sentimentul economic a continuat să scadă în august, până la 96,5 puncte, față de indicatorul de bază de 100 de puncte. În contextul unui optimism tot mai redus al consumatorilor, firmele românești devin și mai expuse la criză, fiindcă nu stabilesc canale de comunicare eficientă cu clienții.

”Pesimismul cu privire la evoluția economiei determină scăderea cheltuielilor, cu impact semnificativ asupra cifrei de afaceri a companiilor. Comunicarea eficientă dintre brand și clienți devine și mai importantă în perioadele de criză. Însă firmele românești încă au rețineri în a-și face cunoscută prezența pe Internet, fiindu-le cu atât mai greu să mențină o relație constantă cu clienții și să consolideze încrederea acestora în produsele oferite. Iar acest lucru le face să fie mai vulnerabile atunci când consumul scade”, explică Ana Maria Gardiner, managing partner în cadrul Lighthouse România.

Potrivit cifrelor oficiale consultate de Lighthouse, în 2021, 78% din companiile românești cu peste 250 de angajați aveau o pagină de Internet, față de o medie europeană de 94%.

În ceea ce privește IMM-urile, cele care constituie cea mai mare parte a mediului de afaceri autohton, doar jumătate dintre acestea aveau un website, față de o medie europeană de aproape 80%.

”Există firme care investesc în publicitate, dar nu au o pagină de Internet. Clientul îi găsește greu sau deloc, de multe ori doar pe social media, unde mesajul și interacțiunea cu utilizatorii sunt greu de controlat. Nu cunosc serviciile oferite, nu cunosc tarifele, nu cunosc produsele, nu-i cunosc pe oamenii din spate pentru a stabili conexiuni emoționale. Un website, un blog, un newsletter sunt instrumente aflate în controlul total al unui brand și cele care permit o relație directă și eficientă cu utilizatorul. În situații de criză, când bugetele, dar și apetitul pentru consum, sunt reduse, firmele care doresc să-și păstreze clienții nu-și pot permite să ignore aceste canale de comunicare”, explică, la rândul său, Steve Gardiner, partener în cadrul Lighthouse România.

Doar 6% din firmele românești au un blog activ, în timp ce aproape 30% folosesc social media pentru a-și promova imaginea și 18% solicită evaluări ale clienților, interacționează cu aceștia prin comentarii sau le oferă soluții. De asemenea, 12% din firmele cu pagină de internet oferă opțiunea de chat cu răspuns automat sau cu angajat dedicat întrebărilor adresate de clienți.

Înființată în 2018 de Ana Maria și Steve Gardiner, Lighthouse România funcționează ca o companie de consultanță strategică concentrată pe 4 zone de interes: PR, marketing, traininguri și consultanță de business.

Ana Maria Gardiner, managing partner în cadrul Lighthouse România, este consultant în comunicare 360 și trainer.  Ana Maria are peste 20 ani de experiență în comunicare și consultanță, anterior fiind jurnalist politic, economic și de investigații. A lucrat pentru unele dintre cele mai valoroase branduri din lume active în domeniile financiar, farma, tehnologie, energie, retail & FMCG, în România, Orientul Mijlociu, Africa și Asia Centrală. Ana Maria este specializată în managementul de criză, gestionând de-a lungul timpului unele dintre cele mai zgomotoase crize de imagine ale unor branduri mari, active în România.

Steve Gardiner, partener în cadrul Lighthouse România, are o experiență de peste 30 de ani în consultanță de business și în corporații globale la nivel de director executiv în marketing și vânzări, pe mai multe teritorii inclusiv Europa, Orientul Mijlociu și Asia Centrală. Steve este specializat în a oferi clienților o perspectivă nouă asupra elementelor cheie ale fiecărei afaceri: strategie, structură, sisteme, procese și oameni. El activează, de asemenea, în calitate de consultant pentru Banca Europeană de Reconstrucție și Dezvoltare (BERD), oferind companiilor de tehnologie suport în dezvoltarea strategiilor de dezvoltare și internaționalizare a afacerilor.

top-shop.ro%20
Advertisement
Click to comment

Lasă un răspuns

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Studiu

Românii plănuiesc să investească în medie 945 euro în tehnologii Smart Home până la sfârșitul anului

Tehnologia este pe zi ce trece tot mai accesibilă, iar soluțiile care ne fac viața mai ușoară sunt disponibile pe majoritatea echipamentelor pe care oamenii le folosesc acasă. Astfel că, pentru 38% dintre românii din mediul urban care utilizează internetul, casa le conferă sentimente de siguranță sau protecție, în timp ce pentru 27% dintre români, casa inspiră la liniște și pace. Dar oare câți români au auzit de conceptul de soluții inteligente pentru acasă și câți au îmbrațișat conceptul de Smart Home?

9 din 10 români utilizatori de internet din mediul urban declarară că au auzit de conceptul de SMART HOME sau casă inteligentă, o arată cel mai recent studiu iSense Solutions. Și vecinii noștri din Balcani sunt interesați de tehnologiile Smart, însă procentele sunt mai mici decât în România: în Bulgaria, 77% dintre persoanele care folosesc internetul au auzit de acest concept, 76% în Croația și 70% în Serbia.

Unul dintre motivele pentru care românii consideră casele inteligente de interes este acela că aduc o serie de beneficii: economisirea energiei (63%), ușurarea sarcinilor casnice (61%), reducerea consumului și a valorilor facturilor (58%), sau asigurarea securității și siguranței, pentru 56% dintre români.

Jumătate dintre românii din mediul urban sunt de acord cu ideea că este interesant să poți programa diferite dispozitive după bunul plac (54%), sau că o casă inteligentă îți poate salva destul de mult timp (50%).

 Și dacă vorbim despre investiții în astfel de sisteme și tehnologii, sumele medii pe care persoanele din regiune se așteaptă să le cheltuiască pentru digitalizarea casei în 2022 sunt: 457 euro în Serbia, 478 euro în Croația, 708 euro în Bulgaria și 945 euro în România.

Întrebați care sunt cele mai interesante categorii din zona tehnologiei pe primul loc se află casele inteligente (72%), cea de-a doua poziție fiind ocupată de echipamentele audio de calitate (41%), iar locul trei revenind categoriei wearables sau smart watches, pentru 32% dintre români. Realitatea virtuală (VR) este interesantă pentru 31% dintre românii din mediul urban, fiind preferată mai ales de tinerii cu vârste cuprinse între 18-29 de ani (44% dintre aceștia afirmând că VR-ul este o zonă atractivă pentru ei). Din aceeași categorie, dronele sau alte jucării conectate prezintă interes pentru 26% dintre românii utilizatori de internet din mediul urban.

Există totuși și temeri legate de sistemele smart din gospodării,  iar cele mai răspândite sunt cele referitoare la siguranță – 30% din bulgari, 34% din croați, 38% din sârbi și 36% din români se tem că cineva ar putea prelua controlul asupra dispozitivelor prin internet, iar 32% din români, 35% din sârbi, 38% din croați și 30% din bulgari sunt îngrijorați că informațiile și documentele stocate pe aceste sisteme pot fi furate. De asemenea a fost menționată și frica de monitorizare continuă și nepermisă („îmi este frică să nu acceseze cineva camera/ microfonul și să înregistreze ceea ce se întamplă în casă”), teamă împărtășită de 23% dintre români, bulgari 22%, croați 26%, sârbi 23%.

Ce alte categorii Smart preferă românii și vecinii din Balcani?

În ceea ce privește intenția de cumpărare în următoarele 6 luni pentru utilizatorii de internet din zona Balcanilor, pe primul loc se află aspiratoarele inteligente (14% Bulgaria și Croația, 16% Serbia și 19% România), urmate de Smartphone-uri (15% Bulgaria, 16% România, 17% Serbia, și 20% Croația), iar, pe locul 3, Smart TV-urile (13% Serbia, 16% Croația și România, 17% Bulgaria).

În medie, românii dețin aproape 8 (7,44) gadget-uri inteligente în gospodărie. Bulgarii dețin aproape 7 dispozitive (6,52), similar cu persoanele din Croația, care dețin tot 7 dispozitive (6,48) și cei din Serbia, tot cu 7 dispozitive (6,82).

Datele prezentate fac parte din studiul online multi-country iSense Solutions „Smart Tech & Smart Home Concept in the Balkans” și a fost realizat pe un eșantion de 1900 de respondenți din mediul urban (1000 respondenți din România – grad de eroare +/- 3.1%, la un nivel de încredere de 95%, și câte 300 respondenți din Bulgaria, Croația și respectiv Serbia – grad de eroare +/- 5.66%, la un nivel de încredere de 95%.

top-shop.ro%20
Continue Reading

Studiu

Studiu Fitbit arată cum s-au schimbat obiceiurile românilor după doi ani de pandemie

La doi ani după debutul pandemiei în Europa, România, alături de alte țări din zonă, au renunțat la restricții precum obligativitatea purtării măștii, limitarea circulației persoanelor sau accesul la anumite tipuri de activități. Întreaga societate face primii pași un nou „normal”, o stare definită de aspirația către reperele anterioare pandemiei și schimbările apărute de ultimii doi ani. Un studiu comandat de Fitbit[1] arată cum s-a modificat comportamentul românilor în cei doi ani de pandemie, care sunt schimbările la nivelul obiceiurilor, stării emoționale, relațiilor și sănătății cu care pornim în etapa construcției post-restricții.

Mai preocupați de sănătate

Datele analizei Fitbit, realizate de MKOR (Market Opportunity Research) la finalul lui 2021, arată că pandemia, dincolo de efectele negative, a indus și anumite obiceiuri pozitive. Nouă din 10 români au declarat că au fost afectați de pandemia de COVID-19, potrivit studiului Fitbit. Sedentarismul a fost una dintre consecințe directe și nefaste ale pandemiei, unul din doi participanți la studiu spunând că pandemia i-a făcut să petreacă mai mult timp pe ecrane sau pe canapea. Conștientizarea sedentarismului i-a făcut însă pe oamenii sa fie mai preocupați de propria sănătate: 49% spun că au fost mai atenți la sănătate odată cu pandemia, decât înainte de ea, în timp ce pentru 45% pandemia nu a adus nicio schimbare din acest punct de vedere.

Unul din cinci participanți la studiu spun că au făcut mai mult sport ca în pandemie, în timp ce pentru jumătate dintre ei nu s-a schimbat nimic din acest punct de vedere. Mai mult de un sfert (28%) dintre români au declarat că s-au culcat mai devreme în ultimii doi ani, în timp ce aproape jumătate dintre ei (45%) au gătit mai mult acasă. Pentru o parte dintre noi, pandemia a adus obiceiuri alimentare mai sănătoase. Studiul Fitbit arată că o treime dintre cei chestionați au adoptat o dietă cu mai multe fructe și legume pe fondul pandemiei, în timp ce unul din cinci spune că și-au diversificat alimentația.

Munca de acasă, cu bune și rele

Munca de acasă a fost schimbarea majoră pentru mulți dintre români în pandemie. Datele studiului comandat de Fitbit arată că 56% dintre participanți au muncit de acasă în pandemie sau au stat acasă pentru a-și asista copiii în școala online. Pentru aproape jumătate dintre aceștia, munca sau activitatea acasă le-a afectat echilibrul mental, iar 59% dintre ei spun că le-a generat mai mult stres. Aspectele pozitive ale muncii de acasă, indicate de aproape jumătate dintre cei care au muncit de acasă în urma pandemiei, sunt creșterea timpului petrecut alături de familiei (47%) și îmbunătățirea relațiilor (43%) 

Aproape toți romanii (95%) au găsit o soluție pentru a face față stresului apărut în pandemie. Sportul și mișcarea reprezintă o soluție de combatere a acestuia, la care au apelat o treime dintre români în pandemie, potrivit concluziilor studiului Fitbit. Cea mai frecvent utilizată soluție anti-stres a fost muzica, la care au apelat 60% dintre cei intervievați. Aproape jumătate spun că discuția cu prietenii și/sau familia îi ajută în a face față stresului.

Societatea, în întregul ei, începe să-și recalibreze obiceiurile. După doi ani de pandemie, este momentul să renunțăm la obiceiurile nocive, precum sedentarismul sau adicția de ecrane, și să luăm cu noi mai departe doar comportamentele pozitive pe care le-am dezvoltat în perioada pandemiei și care, în anumită măsură, ne-au ajutat să facem față acestei perioade: relația strânsă cu familia și prietenii, sportul și mișcarea, atenția la propria sănătate sau dieta mai sănătoasă. Concluziile studiului nostru arată că restricția care a afectat cel mai mult românii a fost la adresa libertății de mișcare. Credem că, din primăvara acestui an, vom vedea tot mai mulți români bucurându-se de sport și mișcare, plimbări în natură și călătorii”, a declarat Alexandra Pahomi, marketing manager Central Europe Fitbit.

Dispozitivele wearables, frecvente în mediul urban

Dispozitivele “wearables” reprezintă un adevărat asistent al celor care fac sport și mișcare. În România, studiul Fitbit arată ca una din două persoane din mediul urban (53%) folosesc un astfel de dispozitiv – smartwatch sau smartband. Mai mult, un procent de 23% participanții la studiu au declarat că vor să-și achiziționeze un astfel de dispozitiv în viitor.

Dispozitivele wearables sunt utilizate frecvent de către deținători: 9 din 10 participanți la studiul Fitbit spun că le folosesc de 3-4 ori pe săptămână. Cea mai utilizată funcție este cea de monitorizare a mișcării – peste jumătate dintre deținătorii de wearables, în timp ce un sfert dintre ei utilizează dispozitivele pentru monitorizarea somnului sau a antrenamentelor sportive. Alte funcții populare ale dispozitivelor wearables sunt cele de comunicare (notificări, apeluri) sau ceas, iar mai mult de o treime dintre deținători folosesc smartwatch-ul sau tracker-ul pentru monitorizarea sănătății.

Studiul Fitbit a fost realizat de compania specializată Market Opportunity Research, în noiembrie 2021, pe un eșantion reprezentativ de 800 de persoane din mediul urban, reprezentativ la nivel național din punct de vedere al genului, vârstei (18-54 ani) și distribuției geografice.

top-shop.ro%20
Continue Reading

Studiu

Dansul, un bun exercițiu pentru asigurarea longevității

Dansul există din timpuri străvechi. Multe culturi, filozofii și religii au îmbrățișat dansul, deoarece are componente fizice, mentale, emoționale și spirituale în ritualurile zilnice. Asistăm la dans ritmic în diverse culturi aborigene, artă contemporană (Hollywoodul american), practici spirituale precum sufismul (derviși învârtitori), Bollywood indian, dansuri sacre europene, multe dansuri asiatice precum Dunhuang, Barong, Rangda, Bharatanatyam, Joget, Tinikling, Khon, Apsara și mulți altele.

În opinia cunoscutului psiholog Laura-Maria Cojocaru, președinte și fondator al Institutului de Neuro-Programare Lingvistică Somato-Integrativă (INLPSI), dansul este o formă de artă unică și este, de asemenea, o formă de mișcare distinctă și naturală folosită pentru a stimula creierul și corpul simultan, contribuind la longevitate la multe niveluri, cum ar fi fizic, mental, emoțional, social și spiritual.

„Dansul oferă multe beneficii pentru sănătate și contribuie la longevitate. Tonusul muscular, forța, flexibilitatea și agilitatea cuplate cu rezistența osoasă care reduc riscul de osteoporoză sunt esențiale sănătății fizice. ”Fitnessul aerobic” contribuie la sănătatea cardiovasculară și pulmonară.

Conștientizarea spațială, echilibrul hormonal, stimularea neurotransmițătorilor și creșterea încrederii în sine pot aduce beneficii la nivel mental și psiho-emoțional. Interacțiunile semnificative cu ceilalți pot fi benefice la nivel social, emoțional și spiritual. Dansul ne permite să ne exprimăm emoțiile într-un mod sănătos.

Nu este niciodată târziu să dansăm. Putem culege multe dintre beneficiile dansului la orice vârstă”, explică psihologul Laura Maria Cojocaru

Diferite tipuri de dans și beneficiile lor
1. Bollywood: acest stil de dans este interpretat pe muzică formală și populară indiană și, de asemenea, folosește mișcări din stilurile de dans din Orientul Mijlociu. Dansul Bollywood este energic și implică un grup de dansatori. Implică mișcări destul de riguroase, care pe lângă faptul că sunt solicitante pentru sistemul cardiovascular, ajută articulațiile să rămână sănătoase.
2. Zumba: este o formă de dans de mare intensitate, axată pe fitness, care consolidează mișcările de aerobic și de dans. Zumba se face de obicei pe muzica latino, dar folosește și alte tipuri de muzică modernă, cum ar fi hip-hop. Poate reduce riscurile pentru sănătate, ajută la menținerea unei greutăți sănătoase, vă poate întări inima și vă poate stimula starea de spirit.
3. Belly Dance: este un tip de dans popular tradițional care a avut originea pentru prima dată în Orientul Mijlociu. Dansul din buric este o formă ideală de dans pentru început, din cauza tuturor părților importante ale corpului care sunt folosite: șolduri, stomac, mușchi, trunchi și brațe. Dintr-o perspectivă kinestezică, se concentrează în mod special pe mișcările complicate ale trunchiului și se învârte în jurul izolării mușchilor trunchiului.
4. Tap: este o formă de dans clasic care are origini din dansurile tribale africane și dansurile populare irlandeze. Dansul Tap are multe beneficii importante, cum ar fi îmbunătățirea memoriei musculare, coordonarea fină a mușchilor și concentrarea.
5. Hip-Hop: Este o formă liberă și brută de dans și autoexprimare care folosește întregul corp și postura. Stilurile de mișcări implică blocare, pop și rupere și este o formă fantastică de cardio!
6. Piloxing: Este un nou stil de dans care combină boxul și pilatesul. Îmbunătățește arderea grăsimilor și sculptarea corpului.
7. BodyJam: Dans pur și simplu (indiferent de stil) – este combinația supremă de dans și muzică. Este un antrenament pentru întregul corp care îți va face inima să bată și îți va arde caloriile. Este conceput astfel încât să îți ofere distracție în timp ce depui efort fizic.

top-shop.ro%20
Continue Reading




Trending