Connect with us

Naturiste

BUCURIA NATURII – VARZA VERDE. Ce efecte benefice are asupra organismului uman?

Published

on

Varza este o plată originală din Europa, cultivată de milenii. Există numărate varietăţi, consumate peste tot în lume. Numeroase studii epidemiologice au arătat utilizarea consumului regulat de varză: legumă anticancerigena prin excelenţă, ea previne în mod eficient îmbătrânirea prematură a celulelor, dată să atârne în balanţă calorică.

 

CALITĂŢI NUTRITIVE

Cu puţine calorii (sunt 18 kcal/100g), varza este totuşi bogată în substanţe utile:

e bogată în beta-caroten, mai ales partea colorată, şi reprezintă una dintre cele mai bune surse alimentare de acid folic (antianemice şi indispensabilă dezvoltării fătului). Chiar şi după ce a fost fiartă, varza este o bună sursă de vitamina C (20mg/100 g).

  • un conţinut bogat în minerale îndeosebi în calciu, potasiu şi magneziu.
  • conţine fibre alimentare eficiente pentru luptă împotriva constipaţiei, deoarece sunt pline de apă şi cresc volumul fecal.
  • substanţele sale sulfurate (glucozinolatii) au un efect demonstrat în prevenirea cancerului.

 

EFECTELE ŞI IMPACTUL VERZEI ASUPRA ORGANISMULUI

Diferite studii au arătat o corelaţie pozitivă între consumul de varză şi o mică incidenta a cancerului şi a maladiilor cardiovasculare.

Pe de altă parte, varza este utilizată în medicină naturistă de foartă multe vreme. Antibacteriana, favorizând cicatrizarea, ea este folosită în aplicare externă (compresii, cataplasme). Efectul drenor de la nivel digestiv face din ea un bun depurator general.

BENEFICIAZĂ LA MAXIM DE PROPRIETĂŢILE ACESTEI LEGUME MIRACULOASE

Varza poate fi consumată crudă dau fiartă, după gust. Este întotdeauna preferabil să alegem o varză tânără şi foarte proaspătă, va fi mai puţin fibroasa, cu un gust mai puţin tare şi aşadar mai bine tolerată la nivel digestiv. Se mai recomanda alternarea tipurilor de varză, ca să profitaţi de binefacerile fiecărei proprietăţi.

DE REŢINUT:

Varza rosie este bogată în antocieni, pigmenţi polifenolici roşii sau violeţi, deosebit de protectori.

Varietăţile de varză asiatică, mai moale şi dulceagă, sunt perfecte pentru reţetele familiale, deoarece savoarea lor sulfurata este mai puţin pregnanta. De preparat sub formă de salată sau tăiate fin în preparatele culinare în wok, cu tăieţei sote.

VARZA VERDE - RETETE DE SANATATE (3)

 

Foto Credit: REȚETE SE SĂNĂTATE

Naturiste

CEAPA, UN MIRACOL la indemna oricui! Iată aici cum poţi avea o sănătate de fier în orice anotimp!

Published

on

Continuăm să vă oferim informaţii despre cele mai preţioase legume care ne sunt la îndemână şi au proprietăţi şi beneficii miraculoase.

Ceapă este un antibiotic natural de excepţie, fie că vorbim de ceapă galbenă, albă sau roşie!

 

Ce beneficii are ceapa consumata in stare cruda?

Proprietăţile antibiotice ale acestor „medicamente vegetale” se datorează compuşilor sulfuraţi, ce distrug microorganismele. Cel mai important compus sulfurat este alicina, care le conferă acestor legume proprietăţi detoxifiante, sudorifice, expectorante, tonice şi antispastice. Datorită acestor proprietăţi, ceapă şi usturoiul sunt
indicate în virozele respiratorii.

Alicina are şi proprietăţi anticoagulante. De aceea, ceapă şi usturoiul pot împiedica formarea trombozelor. De asemenea, alicina contribuie la scăderea colesterolului şi a trigliceridelor din sânge şi previne afecţiunile cardiovasculare (ateroscleroza, cardiopatia ischemică).

Consumaţi zilnic câte o ceapă mică timp de 30 de zile şi veţi scăpa de răceală şi gripă în sezonul rece! 

Ceapa contribuie substanţial la sănătatea ţesuturilor conective, deoarece acestea au nevoie de sulf pentru a se forma.

Ceapa conţine săruri minerale (sodiu, potasiu, fier, sulf, iod, siliciu, fosfat), principii antibiotice, glucide, lipide, zaharoză, acizi organici, steroli, vitamine (vitamina c, vitamine din grupul b, vitamina E), ulei volatil, saponine.

Ceapă crudă mai este bună pentru dureri de burtă, acesta poate fi consumată sub formă de ceai sau comprese exact acolo unde simţiţi durerea. 

Am gasit si un material video interesant! Va invitam sa-l vizionati.

 

Foto Credit: retetedesanatate.ro

Video Credit: Youtube

Continue Reading

Naturiste

VITAMINE ŞI MINERALE într-un pahar: Suc de morcovi şi portocale

Published

on

Mă gândeam zilele acestea ce suc natural să mai beau şi mi-am adus aminte că în perioada rece îmi place să beau suc de morcovi şi portocale. Este super gustos şi are foarte multe proprietăţi.

Morcovii conţin vitamina A şi betacaroten, sunt legumele cu rădăcina profundă în sol, iar acest lucru le permite acestora să absoarbă o serie de minerale abundente. Ei sunt, de asemenea, bogaţi şi în  vitama B.

Sucul de morcovi curaţă şi reface ficatul. Ficatul este organul care detoxifica corpul nostru – fără de care am muri de la adunările interne toxice. Sucul de morcovi a fost numit sucul vindecător de aur.

Detalii complete pe VIATA BIO!

Foto Credit: viatabio.com

Continue Reading

Naturiste

Nu trebuie sa fii un „masterchef” ca sa poti consuma alimente minune

Published

on

Gata, de maine mananc sanatos! De cate ori nu ti-ai spus asta, insa ai si facut-o? Ce anume te-a oprit? Auzi in stanga si-n dreapta despre oameni care consuma alimente „minune”, ii crezi pe cuvant ca sunt grozave pentru sanatate dar alegi sa ramai la felul tau de a intelege mancarea sanatoasa, captiv/a intr-un stil clasic, asa cum ne-au crescut parintii?

Poate ca nu ai timp sa te informezi asupra proprietatilor unor alimente, nu le cunosti gustul si ti-e teama ca nu-ti vor fi pe plac, crezi ca felul in care se consuma este unul complicat iar timpul si poate neindemanarea crezi ca te vor impiedica si mai mult.

Hai sa-ti oferim cateva informatii utile si concrete. Semintele de Chia, Quinoa si fructele de Goji Sano Vita au proprietati miraculase si pot fi consumate foarte simplu, nu trebuie sa fii un masterchef sa le poti folosi. Iata cateva informatii despre ele, precum si  cateva sugestii despre cum pot fi consumate.

Semintele de chia – Daca exista un aliment care poate fi numit sfant, acesta trebuie sa fie Chia! Pline de vitamine si minerale, ajutand la reglarea greutatii, controlarea poftei de dulce si luptand impotriva radicalilor liberi, aceste seminte sunt cu adevarat o minune pentru sanatate, cu beneficii infinite! Iti vom spune ce contin si, crede-ne, vei fi uimit/a: de 5 ori mai mult calciu decat laptele, de 3 ori mai multi antioxidanti decat afinele, de 3 ori mai mult fier decat spanacul, de 2 ori mai multe proteine decat orice alte boabe / seminte si de 2 ori mai mult potasiu decat o banana.

Cum le consumam?  Ti le recomandam la micul dejun in: cereale, smoothiuri, iaurt, ca budinca (amesteca semintele de chia cu apa sau lapte de cocos si lasa-le sa stea putin pana se umfla) sau in clatite (dupa ce ai terminat de facut compozitia clasica de clatite, adauga si 1-2 linguri de seminte de chia, astfel clatitele tale vor fi de zece ori mai sanatoase).

Quinoa alba – Pe langa proteine sale unice, quinoa contine amidon, zaharuri, ulei, fibre, minerale, si vitamine. Boabele de quinoa sunt bogate in vitaminele A, C, D, E, K si vitamine din grupa B. De asemenea, sunt o sursa buna de fier, calciu, crom, cupru, fluor, iod, magneziu, potasiu, seleniu, zinc. Datorita vitaminelor si mineralelor, quinoa stimuleaza sistemul imunitar.

Cum o consumam? Quinoa este un aliment care poate fi servit in multe feluri: ca atare, budinca, cereale adaugate in salate, in supe sau sosuri. Quinoa are o textura pufoasa atunci cand este gatita iar aroma usoara de nuca o face o alternativa la orez alb sau cuscus. Quinoa faina poate fi folosita in panificatie fie amestecata cu faina de grau, fie singura – daca se doreste un produs fara gluten.

Fructele de goji – Sunt bogate in minerale precum magneziu, fier, calciu, potasiu, cupru, seleniu, contin 18 aminoacizi (mai mult decat polenul), vitamina A, vitamina B, B2 si B6, vitamina E, polizaharide, acizi grasi nesaturati, antioxidanti, fitosteroli si fenoli. Fructele goji sunt fructele cu cel mai puternic efect antioxidant dintre toate produsele alimentare din lume. Sunt o puternica sursa de vitamina C, continand pe unitate o cantitate de 500 ori mai mare decat portocalele, continand mai mult caroten decat orice alt produs alimentar.

Cum le consumam? Doza ideala de fructe de goji pentru persoanele care vor sa isi imbunatateasca viata este de 16g pe zi, grame care chiar fac diferenta.

 

Ce zici, te-am convins?

Continue Reading
Advertisement
Frumusete5 zile ago

Tratament hydrafacial Bucuresti. Ce este si de ce a devenit atat de popular

Sanatate2 săptămâni ago

Aquatique, frumusețe din apă

Sanatate3 săptămâni ago

Sistemul tău imunitar este în impas? Întărește-ți imunitatea cu Detrical!

Sanatate2 luni ago

Dolorgiet® Gel Analgezic – Pentru tratamentul durerilor musculare sau articulare acute!

Sanatate2 luni ago

Dr. Ion Bogdan Codorean dezvaluie secrete de prim ajutor in cazul accidentelor la schi

Culinar2 luni ago

Rețete festive pentru Crăciun și Anul Nou de la PrăjiturEla

Terapii2 luni ago

Ce este masajul terapeutic?

Sanatate2 luni ago

Cancerul de col uterin, soluții de prevenție!

Life Style3 luni ago

Noul gust EXTRA-SEC în gama ZAREA Diamond Collection

Stiri3 luni ago

La cine apelam pentru auditul de mediu

Sanatate3 luni ago

Dr. Serban Atanasiu: “Romanii din diaspora vin acasa de sarbatori si pentru rezolvarea problemelor stomatologice”

Evenimente3 luni ago

Alimentatie rationala pentru sanatate, editia a 3-a

Sanatate3 luni ago

De ce Suplimente Organice?

Sanatate3 luni ago

Cum faci față anunțului că suferi de o boală incurabilă?

Frumusete4 luni ago

Salon de infrumusetare. Vezi toate beneficile!

Sanatate4 luni ago

NU mai ține durerea în gât!

Sanatate4 luni ago

Cancerul de colon, cum il tratam!

Timp Liber4 luni ago

Scapa de grija colivei pentru inmormantare comandand-o online

Sanatate4 luni ago

Cobză de răcit? Treci pe natural!

Psiho4 luni ago

Alexandru Pleșea: 8 tehnici de întinerire

Trending