Connect with us

Evenimente

Campanie pentru descoperirea copiilor supradotaţi

Published

on

Începând de astăzi, Centrul Gifted Education a început programul de parteneriat cu scolile şi liceele din Bucureşti pentru a descoperi copiii şi tinerii supradotaţi cu vârste cuprinse între 5 şi 18 ani. Campania se derulează prin site-ul www.mintistralucite.ro, care oferă o testare naţională predictivă a inteligenţei oricărui copil. 

Prin aceste testări naţionale, care se desfăşoară în mediul online, România va putea avea o situaţie clară asupra tinerilor cu abilităţi înalte, astfel încât să îşi poată recalibra politica educaţională şi în funcţie de acest factor foarte important.

Campania este cu atât mai importantă, cu cât numărul copiilor supradotaţi, care nu ştiu că au abilităţi înalte, ajunge la 200.000 şi se corelează direct şi imediat cu respectarea  Legii 17/2007, care prevede educația copiilor și tinerilor cu potențial înalt şi cu nevoia educației diferențiate și a unor politici educaționale care să susțintă valorificarea potențialului înalt al acestor copii, conform Recomandării 1248/1994 a Parlamentului European.

 

Peste 200.000 de copii supradotaţi în România

În România sunt peste 200.000 de copii cu abilităţi înalte, sub 15 ani, însă aceştia sunt marginalizaţi de către colegi sau profesori, şi rămân neînţeleşi de mediul social. Dramatic este faptul că 97% dintre aceşti copii supradotaţi se pierd inutil an de an, ajungând să abandoneze şcoala, să nu îşi găsească locul în societate, să sufere de depresie, anxietate, alienare, sau chiar să comită fapte antisociale. Potrivit specialiştilor, copiii supradotaţi au nevoie să urmeze o educaţie diferenţiată, să fie instruiţi într-un mediu diferenţiat, special conceput pentru ei, pentru a le putea valorifica potenţialul ridicat.

În ultimii 8 ani, Centrul Gifted Education din Bucureşti a aplicat teste validate internaţional pe un număr mai mare de 2.000 de copii din şcolile româneşti, iar statistic vorbind, mai mult de jumătate din acei copii se încadrează în categoria “supradotaţi”, cu un IQ de peste 130.

 

Cum te poţi implica?

Organizatorii campaniei “Minţi Strălucite” au pregătit un KIT de lucru, care va fi pus la dispoziţia şcolilor partenere din Bucureşti, dar şi părinţilor, pentru a afla cum pot descoperi un copil supradotat. Pe lângă modalităţile practice de a descoperi un copil supradotat, KIT-ul va cuprinde informaţii despre nevoilor acestora, rolul părinţilor, tipurile optime de abordări pentru această categorie cu nevoi speciale, cadrul legislativ cu privire la educaţia diferenţiată (Legea 17/2007, Legea 1/2011, sectiunea 14) şi informaţii specifice despre Testarea Naţională Screening Online a Inteligenţei.

„Scopul ultim al campaniei noastre este ca, pornind de la București, fiecare școală din ţară să aibă cadre didactice capabile să știe cum să descopere copiii supradotaţi și care este acțiunea justă pe care o pot lua şcolile atunci când este descoperit “un nou copil supradotat” în şcoală. Acest program are o valoare considerabilă din punct de vedere al viziunii pentru România și, bineînțeles, pentru toți cei implicați. Un astfel de proiect este atât de necesar în acest moment și necesită o mare cantitate de pozitivitate, o muncă intensă și promovarea unor bune relații între instituții. Sperăm că, în timp, vom descoperi chiar și cel mai îndepărtat copil supradotat, în cel mai mic cătun, astfel încât să poată obține ceea ce are nevoie pentru o educație adecvată. Mai presus de toate, vrem sa dăm uneltele școlilor, cadrelor didactice și părinților să îi descopere pe toţi cei 200.000 de copii supradotaţi din România”, declară Aura Bayhan, coordonatorul campaniei “Minţi Strălucite”.

 

Campania “Minţi Strălucite” are ca Ambasador Gifted Education pe Diana Petre, de 11 ani, anunţată oficial ca speaker la TEDx Târgu Mureş.  A câştigat, în anul 2015, bursa de “public speaking” oferită de către Centrul Gifted Education pentru copii supradotaţi. Diana doreşte ca toţi copiii supradotaţi să fie descoperiţi, înţeleşi şi ajutaţi să îşi împlinească potenţialul.

Pentru mai multe detalii despre campanie, accesaţi www.giftededu.ro/campanie sau www.mintistralucite.ro/campanie.

Evenimente

A început numărătoarea inversă pentru festivalul Săptămâna Haferland!

Published

on

Mai sunt doar câteva zile până la debutul celei de-a șasea ediții a Săptămânii Haferland, cel mai mare eveniment local dedicat promovării zonei săsești din Transilvania, care va avea loc în perioada 2-6 august 2018.

Cea de-a șasea ediție a festivalului include localitățile Archita, Roadeș, Saschiz, Homorod, Rupea, Criț, Meșendorf, Cloașterf, Bunești și Viscri, având ca tematică centrală meșteșugurile, sub sloganul Festival cu meșteșug, săsesc.

Săptămâna Haferland așteaptă peste 6000 de turiști din România și din afara țării, cu activități cât mai interesante pentru toate vârstele: ateliere de meșteșuguri, activități pentru copii, concerte de jazz și de muzică clasică în bisericile fortificate, proiecții de film, spectacol de teatru, plimbări cu bicicleta, expoziții muzică și dansuri, brunch-uri cu preparate locale și deja celebrul bal săsesc.

Meșteșugurile și tradițiile din Haferland fac parte din istoria vie a României, iar participanții la festival vor putea lua parte la ateliere de tâmplărie, pielărie, sculptură, țesut, pictură pe mobilă, olărit, cojocărie și împletit cu pănuși.

Mai mult, participanții la festival vor putea lua parte la un concert cu totul special, pe 4 august, când vioara Stradivarius Elder-Voicu va ajunge în Haferland pentru un recital susținut de violonistul Alexandru Tomescu în Biserica Fortificată din Criț.

Un alt element inedit al ediției din acest an îl reprezintă expoziția de oldtimers BMW, susținută de Automobile Bavaria, astfel că, tot pe 4 august, la Criț, în ziua principală a festivalului, turiștii vor putea admira modelele BMW Isetta, BMW 1600-2 si BMW 2002 tii.

Ediția din acest an a festivalului este organizată cu susținerea sponsorilor Rompetrol, Remarul 16 Februarie, Automobile Bavaria Group, MHS Truck & Bus Group, Selgros, Aqua Carpatica si Domeniile Sâmburești, Hochland, Mikim, Ursus, Bavaria Tour și Schaeffler Romania și a partenerilor Muzeul Astra Sibiu, Asociația Sașilor din Germania, Cantus Mundi, Colinele Transilvaniei, Icon Arts și Muzeul Satului Dimitrie Gusti din București. Evenimentul este cofinanțat de Consiliul Județean Brașov și de Ministerul Culturii și Identității Naționale.

Organizatorii evenimentului, Fundația Michael Schmidt susținută de Fundația Adept, Vecinătatea Femeilor din Saschiz, Primăria Saschiz, Fundația Mihai Eminescu Trust, Fundația Tabaluga și Asociația Nowero Rupea si Primăria Rupea și-au propus să promoveze nu doar satele săsești, ci și comunitatea și pe cei care duc mai departe tradițiile săsești în materie de olărit, brodat, pictat sau alte activități specifice zonei. Programul complet al festivalului poate fi consultat pe www.haferland.ro.

Continue Reading

Evenimente

Radar de Media Summer Party 2018

Published

on

Finaliştii Premiilor RADAR DE MEDIA 2018 îi vom cunoaşte joi seara, 21 iunie, începând cu ora 19:30 la Radar de Media Summer Party, eveniment ce va avea loc la Blueberry Pool by Ambasad’or Events.

Evenimentul este transmis în direct pe radardemedia.ro, Facebook şi Youtube, incepand cu ora 20:30.

Tema din acest an este Michael Jackson Tribute, iar trupa Bedda Band a pregătit un recital live de exceptie.

 

Din program:
– anunţăm Finaliştii Premiilor Radar de Media 2018
– Recital Tribute Michael Jackson susţinut de BEDDA BAND
– Flashmob Michael Jackson susţinut de MAGDINIA STUDIO ART – Coregrafie Evgeny Gromik
– petrecere all night

Finaliştii Premiilor Radar de Media au fost aleşi într-un amplu proces de votare, unde cititorii au propus nominalizări la cele 15 categorii participante iar mai apoi şi-au votat favoriţii. Gala Premiilor RADAR DE MEDIA 2018 va avea loc în acesta toamna.

 

Radar de Media Summer Party este o productie marca Radar de Media.

Partener Principal: Ambasad’Or Events

Parteneri: Domeniile Samburesti, Il Passo, Aqua Carpatica, Ambasad’Or Home, After Eight Nestlé, Kenvelo, Ambasad’Or Play, La Strada, Crama Oprisor, Sissi, Caffe Musetti, Rimmel, Carrefour Ploiesti, Messmer, Bigallet, RoEvents, Climatico, Bedda Band, Magdinia Studio, DJ Marcous, Veuve de Vernay, Anvergura, MVG Best Team si Foto Meating.

Powered by Tycoon Communication

 

Continue Reading

Evenimente

Food Revolution Day 2018

Published

on

Sambata, 19 Mai 2018 la orele 11.00, va avea loc la Colegiul Tehnic Mihai Bravu din Bucuresti, evenimentul Food Revolution Day 2018,  parte din cea mai mare miscare de educatie alimentara din lume, creata in 2012 de catre celebrul Jamie Oliver.

Intr-o societate in care copiii nostri sunt atrasi prin reclame dibace catre produse alimentare nesanatoase, noi va invitam la o zi de sarbatoare a educatiei alimentare, si a consumului de hrana moderat, ca fundament al unei vieti echilibrate si sanatoase.

Cu ocazia Food Revolution Day, ambasadori din toata lumea vor celebra alaturi de copii, parinti si dascali ca in fiecare an in luna mai, sarbatoarea educatiei alimentare si a stilului de viata sanatos.

Si de aceasta data vom trage semnale de alarma asupra diabetului infantil, a obezitatii, a risipei alimentare si a instrumentelor de marketing inadecvate. De aceasta data, in cadrul evenimentului se va desfasura si cea de a doua editie a simpozionului ‚’Alimentatie rationala pentru sanatate’’.

Temele evenimentului din anul acesta sunt #MancamKmZero si #AdEnough.

In cadrul evenimentului vor avea loc demo cooking show-uri sustinute de catre Whirlpool si o sesiune privind importanta consumului de apa sustinuta de Aqua Carpatica dar impreuna cu Carrefour Romania si Cooperativa Agricola Varasti am pregatit multe surprize elevilor, surprize pe care le puteti afla sambata, 19 Mai.

 

Echipa noastra:

Ambasador Gabriella Pascaru Bisi

Voluntari: Maria Andrei – jurnalist maria-andrei.ro, Smaranda Vornicu-Shalit – blogger culinar & jurnalist, Dorin Huntai – fondator Radar de Media si Retete de Sanatate, Cristina Iuliana Pana, blogger culinar Panacris , Sorin  – blogger culinar Sorin’n Kitchenn, Gabriel Cilinca – agent Politia Capitalei, participant  Master Chef, Gabriel Kiss – bancher si pasionat de gastronomie, Alex Bisi – Art Director & fotograf, Flori Cilinca, Calin Radulescu – Bucataria Greceasca si ca surpriza, vom avea alaturi de noi direct din Nepal, doi iscusiti bucatari.

Sponsor principal: Carrefour Romania

Sponsori: Meggle, Aqua Carpatica, Fuchs

Parteneri institutionali: Ministerul Educatiei, Casa Corpului Didactic, USAMV, Horting.

Parteneri: Whirlpool, La Molisana, Mutti, Pietro Coricelli, Calvo, Valsoia, Angst, Bioloi, Apilife, Kluth, Fresh Fruit, MicroGreens, Bioki, Vel Pitar, Asian Food, Alex Bisi Photography, Avon.

Parteneri Media: Eva.ro, Radio Bucuresti FM, Forbes, Radar de Media, Actualitatea de Ilfov, Revista Ioana, Retete de Sanatate.

Un eveniment organizat de Gabriella Pascaru Bisi & Arta Gustului.

Continue Reading
Advertisement
Frumusete2 săptămâni ago

Salon de infrumusetare. Vezi toate beneficile!

Sanatate2 săptămâni ago

NU mai ține durerea în gât!

Sanatate2 săptămâni ago

Cancerul de colon, cum il tratam!

Timp Liber2 săptămâni ago

Scapa de grija colivei pentru inmormantare comandand-o online

Sanatate3 săptămâni ago

Cobză de răcit? Treci pe natural!

Psiho4 săptămâni ago

Alexandru Pleșea: 8 tehnici de întinerire

Sanatate1 lună ago

Pășește încrezătoate într-o nouă etapă din viață, cu Mastrelle Meno

Frumusete1 lună ago

Gama SantaDerm ParasiteS împotriva păduchilor, o soluție naturală, sigură și eficientă

Timp Liber2 luni ago

ZAREA 7 Stele, istoria ce merită povestită

Sanatate2 luni ago

Victoria Asanache organizeaza primele cursuri de Navigatori de pacienti oncologici din Romania

Frumusete2 luni ago

Luptă împotriva îmbătrânirii tenului cu noua gamă ACM: Duolys

Life Style2 luni ago

Arcca, cel mai mare operator de campusuri private din România, pune la dispoziția studenților peste 2500 de locuri de cazare

Frumusete2 luni ago

Premiera – Onda, prima optiune pentru cei cu grasime localizata!

Life Style2 luni ago

S-a lansat platforma online myorganic.ro

Frumusete2 luni ago

Bucură-te de un păr bogat, sănătos și plin de vitalitate cu Plantur 39

Timp Liber2 luni ago

Crearea de noi locuri de joaca pentru copii

Life Style2 luni ago

De ce sa alegem incaltaminte de calitate?

Antreprenoriat2 luni ago

Cupio, succes 100% românesc pe piața autohtonă de beauty

Antreprenoriat2 luni ago

Importanta echipamentului de protectie in industria alimentara

Sanatate3 luni ago

De ce sa alegi epilarea definitiva?

Trending