Connect with us

Timp Liber

Casa de Producție TVR vă face o invitație la musical: „Idolul şi Ion Anapoda”, de George Mihail Zamfirescu


„Idolul şi Ion Anapoda”, de George Mihail Zamfirescu

Adaptarea și regia tv: Constantin Dicu

Musical realizat în 1991 de regizorul Constantin Dicu (ilustraţia muzicală – Dani Constantin, texte de Octavian Sava)

În distribuție: Leopoldina Bălănuţă, Manuela Ciucur, Dana Dembinski, Dinu Manolache, Mitică Popescu, Şerban Cellea, Dorin Varga, Valeriu Arnăutu şi copilul Iulian Marinescu

Scenografia: Teodora Dinulescu / Costume: Eugenia Botănescu / Redactor: Ioana Prodan

„Idolul şi Ion Anapoda”, o temă actuală şi universal valabilă – doi bărbaţi iubesc aceeaşi fată. De aici porneşte comedia tristă despre o lume în care normalitatea devine, la întâlnirea cu ceilalţi, anormalitate. În căutarea fericirii, înţelegerii şi a sufletului pereche, Ion Anapoda pare anapoda într-o lume în care termeni ca prietenia, dialogul sau devotamentul şi-au pierdut încărcătura reală. Bărbatul va trăi drama izolării şi a ignorării.

Spectacolul va fi difuzat și pe TVR Internațional și pe TVR Moldova, tot duminică, 24 iulie, la ora 23:00*

Teatrul Național de Televiziune este un proiect Casa de Producție TVR

top-shop.ro%20

Timp Liber

4 mituri combatute despre vodka


Bauturile spirtoase au fost mereu un izvor nesecat pentru zvonuri si povesti. Este foarte important, mai ales astazi, cand fake news-urile acapareaza media si fac din ce in ce mai grea distinctia dintre adevar si minciuna, sa deosebesti zvonurile subiective de realitatea obiectiva.

Unele mituri pot fi distractive, insa altele pot crea confuzie si prejudecati. Cu siguranta ai auzit de ideea conform careia whiskey-ul este din ce in ce mai bun pe masura ce imbatraneste sau cea care pretinde ca tequila poate fi o cauza a dementei. Fals!

vodka

Fiind una dintre cele mai populare bauturi din lume, vodka, disponibila si in magazinul online beicevrei.ro, nu face exceptie de la regula. Numele sau provine de la substantivul rusesc “voda”, care inseamna “apa”.

Aceasta bautura si-a castigat reputatia de-a lungul secolelor, desi difera in functie de producator si de combinatia in care este servita. Cu toate acestea, chiar si “apa ruseasca” a fost subiectul unor mituri bizare, insa a venit momentul ca acestea sa fie combatute!

  1. Vodka nu are gust

Probabil cea mai mare eroare de preconceptie privind “spirtul rusesc” este absenta gustului. Desigur, daca ar fi comparata cu whiskey-ul, taria estica prezinta o aroma mai apropiata de neutru, insa nu se poate afirma ca este insipida.

Dimpotriva, in cadrul anumitor fabrici de productie, se obisnuieste sa fie adaugate ingrediente care potenteaza gustul, precum coji de citrice, boabe de piper sau betisoare de vanilie. Odata ce ai gustat o vodka de calitate si reusesti sa iti educi papilele gustative, vei reusi sa identifici chiar si cele mai fine nuante din paharul tau.

  1. Cu cat mai distilata, cu atat mai buna

Contrar opiniei publice, adevarul este ca, supusa unui numar mare de distilari, taria ruseasca ajunge sa isi piarda din intensitatea aromei. Acest lucru este cauzat de procesul natural de evaporare a etanolului.

Companiile care folosesc ingrediente de calitate si apa cu un grad crescut al puritatii nu apeleaza la mai mult de 3 sau 4 distilari pentru a crea o tarie superioara. Cauta mereu branduri care vorbesc cu mandrie despre calitatea ingredientelor folosite pentru prepararea fiecarei sticle, in detrimentul celor care se lauda cu numarul distilarilor.

  1. Daca este facuta din cartofi, nu contine gluten

Acesta este unul dintre cele mai puternice mituri legate de vodka (si de bauturile spirtoase, in general). Produsa din grau, cartofi sau oricare alta materie prima de baza, aceasta tarie nu contine gluten.

In timpul procesului de distilare, alcoolul este separat de restul ingredientelor. Acesta patrunde in amestec prin intermediul condensului. Prin urmare, chiar si cei alergici la gluten pot consuma vodka din grau sau secara.

  1. In cocktailuri, calitatea poate fi ignorata

Chiar daca folosesti ingrediente dulci, precum sucul de fructe, pentru a suplini calitatea slaba a unei tarii rusesti, nu te astepta ca acest lucru sa treaca neobservat. Niciodata nu ar trebui sa faci rabat la calitate. Tine minte! Alcoolul contrafacut sau cu provenienta incerta poate avea efecte grave asupra sanatatii tale si a celor din jurul tau.

Acest lucru nu inseamna ca de fiecare data cea mai scumpa bautura este si cea mai buna, insa ar fi indicat sa optezi pentru o marca de incredere, cu bune recomandari din partea specialistilor sau a persoanelor de incredere.

Dupa cum vezi, subiectele interesante nu vor inceta niciodata sa fascineze oamenii, dar este important sa poti face distinctia intre o informatie falsa si una adevarata. Fii informat si nu te lasa pacalit de titluri false, cu atat mai mult cand vine vorba de bauturi alcoolice!

top-shop.ro%20

Continue Reading

LIFE STYLE

Nicu Bocancea- decor la înlțime, pe heliportul unei clădiri din București


Nicu Bocancea, master florist internațional, a montat un decor impresionant de eveniment la înălțime, pe heliportul unei clădiri de 18 etaje din București și demonstrează o dată în plus că nu există imposibil în floristică și organziarea de evenimente pentru cei mai excentriți clienți.

”Este clar, în meseria noastră, cerul este limita, la propriu. Am dus o masă lungă de evenimente, scaune transparente, zeci de farfurii, tacâmuri, pahare, sfeșnice și aranjamente florale înalte de peste 4 metri construite dintr-o diversitate de flori ciclam cel mai aproape de nori, pe heliportul unei cladiri înalte, de unde Bucureștiul se vede infinit. După ore în șir de construcții florale, urcat interminabil și montat la înălțimi amețitoare, am realizat că avem cea mai frumoasă meserie din lume în care orice temă de la un client este nu o provocare, ci în primul rând o bucurie și o ocazie de a ne depăși limitele.”, a mărturisit Nicu Bocancea, cel mai premiat master florist român la nivel internațional, cu peste 20 de ani de experiență în industria evenimentelor din România.   

          După peste 2 ani de restricții pentru evenimente, oamenii se întrec în creativitate, excentricitate și cereri la limita imposibilului către cei care le transformă nunțile, botezurile, aniversările sau evenimentele de firmă în experiențe memorabile și unice.

„Eu lucrez de peste 20 de ani în industria florilor, a decorurilor speciale și a evenimentelor și am învățat, mai ales în ultimii 2 ani, că nu este bine să cred că le-am făcut sau trăit pe toate. După ce în ultimii ani am dus evenimentele, din nevoie, în cel mai intim și restrâns context cu putință, acum, cererile ne fac să începem fiecare zi, pregătiți de noi provocări și premiere. Pe heliport, pe câmp deschis, în castel, pe roof-top-uri, pe plajă sălbatică sau vârf de munte, evenimentul poate fi organizat impecabil și poate arăta mai frumos decât în orice vis sau album foto.”, povestește Nicu Bocancea care-și începe fiecare proiect cu creionul pe hârtie, îl continuă cu disciplină, organizare, logistică și rigoare și îl desâvârșește cu atenție la fiecare detaliu.  

top-shop.ro%20

Continue Reading

Timp Liber

Cum să vorbim ca să fim auziți? Ce recomandă experții?


În orice fel de relație, a pune întrebări este esențial. Comunicarea ajută la menținerea unei conexiuni sănătoase și funcționale, iar întrebările sunt un instrument excelent pentru a ne ajuta să ne cunoaștem mai bine atât pe noi, cât și pe ceilalți. În acest context, Maltesers vine în întâmpinarea consumatorilor cu un joc de „Cărți pentru inimi deschise”, care include o serie de întrebări menite să alunge orice formă de tabu din jurul relațiilor. Întrebările se concentrează în jurul a trei subiecte principale: relații, tabuuri și încredere în sine.

Cum deschidem o conversație dacă cei din jur nu sunt foarte familiarizați cu asta? Abordarea prin intermediul unui joc poate aduce oamenii mai aproape ca niciodată, permițându-le să se bucure de timpul petrecut împreună și să se cunoască mai bine. Acest lucru este subliniat și de jocul „Cărți pentru inimi deschise”, care conține 30 de întrebări concepute pentru toată lumea: de la iubiți și frați, până la părinți cu copii. Mecanica jocului este simplă – jucătorii întreabă și răspund reciproc la întrebări. Versiunea online a jocului poate fi accesată pe site-ul www.maltesers-game.com.

Petrecerea timpului împreună, împărtășirea sentimentelor și schimbul de opinii reprezintă acele mici momente care ne fac viața împlinită și ne conduc spre o relație fericită. Astfel, jocul creat de Maltesers este despre conexiune și vulnerabilitate, dar mai ales despre curajul de a împărtăși aceste lucruri cu cei apropiați nouă.

„Comunicarea este instrumentul pe care îl avem la îndemână pentru a ne simți văzuți, auziți și apreciați în relațiile din viața noastră. Mai exact, să ne conectăm. Doar a vorbi nu este suficient. Relațiile noastre au nevoie de vulnerabilitate și curaj. Acestea sunt ingredientele de care, uneori, ne este teamă. Atunci când vorbim despre emoțiile noastre sau despre subiectele care ne preocupă, deschidem și menținem o conversație în cel mai transparent și uman mod. Cred că jocul de „Cărți pentru inimi deschise” poate fi acel sprijin ce ne îndrumă să punem în cuvinte și chiar să ne gândim la întrebări ce au rămas neadresate în relațiile semnificative. Contextul unui joc face ca mintea să se relaxeze și să dea voie curiozității să apară”, a precizat Diana Lupu, psiholog și psihoterapeut relațional.

Iată 6 principii ale unui dialog sănătos:

1. Ascultă

E important să adresăm întrebări deschise și să ne exprimăm interesul față de interlocutorii noștri, nu să-i evaluăm. Permite-i celuilalt să vorbească deschis și oferă-i un spațiu sigur în care să-l poți asculta.

2. Fii specific

Dacă vrei să faci observații cuiva, fii specific. Subliniază un anumit comportament sau o anumită greșeală, nu judeca și nu condamna persoana. Cu alte cuvinte, s-ar putea să nu fiți de acord cu un anumit comportament dintr-o situație dată, însă persoana vă este simpatică în continuare.

3. Din punctul meu de vedere

Comunicare deschisă din poziția așa-numitei formulări „din punctul meu de vedere”. Critica, dar și lauda, sunt greu de acceptat de unii oameni dacă sunt comunicate la nivelul unei afirmații generale: „tu ești așa și așa”. Dacă părerea este exprimată prin ceea ce observi la cealaltă persoană, cum gândesc despre ea și ceea ce îmi place sau nu îmi place la ea, este mai ușor să fie acceptată.

4. Clar și la obiect

Când vorbim despre ceva neplăcut, avem adesea tendința de a lăsa indicii, fără să exprimăm clar problema. Cealaltă persoană poate să nu le înțeleagă sau să le interpreteze greșit. Încearcă să pregătești în avans ceea ce vrei să-i spui celuilalt sau imaginează-ți cum vei spune acel lucru. Acest lucru va fi de mare ajutor.

5. Parafrazează

Această tehnică este folosită în comunicarea la locul de muncă, dar este și foarte utilă și în discuțiile de zi cu zi. Când omologul tău termină de vorbit, încearcă să repeți pe scurt ceea ce a spus el/ea cu propriile tale cuvinte. Acest lucru vă ajuta la clarificarea mesajului și la mai buna înțelegere a semnificației vorbelor celuilalt. În plus, îi vei arăta că ai fost atent și că ai ascultat.

6. Conversația prin joc

Dacă nu știi cum să inițiezi o discuție și să cunoști pe cineva, încearcă un joc care să te ghideze prin conversație într-un mod natural. Jocul de cărți pentru inimi deschise, cu întrebările sale bine alese, abordează cu ușurință subiecte despre care poți să vorbești și îți arată cum să comunici cu ușurință și entuziasm.

Despre brandul Maltesers

Bilele de ciocolată Maltesers fac parte din portofoliul companiei Mars. Acestea sunt produse încă din 1936, atunci când brandul a fost lansat pentru prima dată în Marea Britanie. Sloganul bilelor de ciocolată cu interior crocant este „ia lucrurile cât mai lejer” și are la bază ideea de joc, de a împărtăși, dar și de a ne bucura de momente împreună. Brandul Maltesers face parte din portofoliul Mars, o afacere de familie începută în urmă cu mai bine de 100 de ani. Strategia pe termen lung a companiei se bazează pe ideea conform căreia lumea pe care ne-o dorim în viitor începe cu modul în care facem lucrurile astăzi. De aceea se poziționează ca o companie care oferă șanse egale și ajută femeile de pretutindeni să-și atingă potențialul.

Despre compania Mars

Mars este o afacere de familie începută în urmă cu mai bine de 100 de ani. Această independență oferă companiei libertatea și oportunitatea de a gândi în contextul unor generații întregi, nu doar în cadrul unor lucruri punctuale, astfel încât să poată investi în viitorul pe termen lung al acesteia. Ambițiile îndrăznețe sunt susținute de acțiunile celor 115 000 de asociați din 80 de țări. De asemenea, Mars s-a impus de mult timp ca o companie care oferă șanse egale pentru toți și încurajează alte companii să creeze medii incluzive și să ia măsuri împreună pentru a ajuta femeile de pretutindeni să-și atingă atingă potențialul. Mai multe despre companie puteți găsi pe https://www.mars.com/.  

top-shop.ro%20

Continue Reading




Trending