Connect with us

PSIHOLOGIE

Ce este anxietatea, cum se manifestă și cum o tratăm?

Published

on

Teama este un sentiment normal, ce ne menține alerți și vigilenți în anumite situații, ceea ce duce la creșterea puterii de concentrare, având astfel posibilitatea de a găsi soluții mult mai ușor în situațiile limită. Apar însă situații în care acest sentiment crește foarte mult în intensitate și apare în momente în care nu există niciun fel de pericol iminent, astfel că se poate vorbi despre anxietate.

Depresia și anxietatea sunt unele dintre cele mai comune afecțiuni de natură mentală, iar scăpate de sub control, acestea pot interfera semnificativ cu modul în care viața noastră de zi cu zi se desfășoară. Din acest motiv, este recomandat ca tratamentul anxietății să fie administrat cât mai curând.

Într-o primă etapă, este important să se înțeleagă faptul că nu orice sentiment de teamă este anxietate, ci există o simptomatologie destul de specifica a acesteia, ce trebuie urmărită cu atenție. Putem descrie anxietatea ca o stare de neliniște, ce apare chiar și în momente în care ne aflam în afara oricărui pericol, pe care o resimțim la nivelul întregului corp și care ne umple mintea de îndoieli și îngrijorări. Aceste stări nu apar pe fondul unui pericol iminent, ci sunt legate de evenimente viitoare, pe care creierul celui ce suferă de anxietate le percepe ca fiind potențiale pericole.

Cum se tratează anxietatea?

Tratamentul prin psihoterapie

Atunci când stările anxioase ating cote maxime, tratamentul psihoterapeutic reprezintă fără îndoială unul dintre cele mai uzuale metode de tratament la care se apelează. Anxietatea, la fel ca orice altă afecțiune, necesită un control amănunțit, astfel încât să se poată lua o decizie corectă asupra tratamentului. În urma unui control amănunțit, psihoterapeutul este cel mai în măsura să decidă care sunt următorii pași în ceea ce privește tratamentul anxietății.

Tehnicile de gestionare a stresului

Stresul este unul dintre factorii ce pot alimenta semnificativ anxietatea, de aceea este important ca acesta să fie întotdeauna ținut foarte bine sub control. Din fericire, în prezent se cunosc o mulțime de metode la care putem recurge pentru a gestiona foarte bine stresul. Spre exemplu, în această perioadă, o ieșire la munte poate reprezenta o cale excelentă de deconectare de la orice factor generator de stres. Așadar, caută un loc de cazare pe Transalpina sau în orice altă zonă montană din țară și pune stresul pe stop. Plimbările în aer liber îți vor fi mai mult decât benefice.

Păstrarea unui stil de viață activ și a unui regim alimentar corect

In combaterea stărilor anxioase, un aliat de nădejde poate fi și sportul. Astfel, de foarte multe ori le este recomandat pacienților care suferă de tulburări de anxietate să transforme exercițiile fizice într-o rutină zilnică. Mai mult decât atât, acestor pacienți le este recomandat să mențină totodată și o viață socială activă, acest lucru fiind de asemenea benefic în combaterea stărilor de anxietate.

Din ecuație însă nu poate fi exclus nici stilul alimentar, care de asemenea poate avea un impact semnificativ asupra stării de sănătate. Un stil alimentar echilibrat nu va avea grijă doar de sănătatea ta fizică, ci și de cea psihică.

Advertisement
Click to comment

Lasă un răspuns

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Trending

Copyright © 2015 - 2022, Rețete de Sănătate by RADAR DE MEDIA ONLINE. Acest site este găzduit de ROMARG