Connect with us

Business

Cum cresti notorietatea businessului tau daca esti la inceput de drum  

In fiecare zi apar noi businessuri, iar acest lucru inseamna ca exista sanse mai mari ca tu sa castigi competitori. Deoarece exista o multime de trucuri la care lumea apela zi de zi pentru a face brandul lor mai popular si a ramane in top, este necesar sa iti imbunatatesti periodic businessul. 

Acest lucru poate fi posibil atat prin a apela la metode costisitoare care iti vor aduce rapid notorietate, precum colaborarile cu persoanele influente, cat si prin mici detalii pe care consumatorii le observa si care ii transforma in clienti fideli. Daca ai inceput un business nou si nu iti permiti sa platesti sume imense pentru publicitate, iata cateva metode prin care poti castiga mai multi clienti si iti poti face produsele mai populare. 

Fii prezent pe retele de socializare si grupuri

Nu, nu este nevoie sa apelezi in permanenta la reclamele platite. Daca alegi totusi sa folosesti aceasta tehnica, iti sugeram sa apelezi la o echipa de specialisti care pot interpreta corect rezultatele si pot optimiza periodic reclamele tale in functie de schimbari.

Insa, daca nu vrei sa apelezi la reclamele platite, simpla prezenta pe grupurile de socializare cu potentiali cumparatori ai produselor pe care tu le vinzi poate face o diferenta drastica in vanzari. Posteaza zilnic pe pagina ta si pe grupurile de pasionati cele mai interesante noutati despre produsul tau. 

Fie ca este vorba de pret, noi produse sau imbunatatirea celor vechi, asigura-te ca lumea stie toate aceste detalii. Foloseste poze cu o calitate inalta, scrie un text creativ si scurt si introdu bradul tau pe social media! Aceasta tehnica da rezultate mai bune decat te astepti!

Foloseste scotch personalizat

Ai auzit bine, unul din cele mai importante elemente atunci cand prezinti o noua afacere publicului este atentia la detalii. Apeleaza la o firma care iti poate crea scotch personalizat pentru brandul tau. Acest artificiu va face o mare diferenta in relatia dintre brand si consumator. Un pachet sigilat cu un scotch ce prezinta identitatea de brand, culorile reprezentative, logo-ul etc. va fideliza clientii si va oferi un plus de incredere in serviciile pe care le oferi. 

Ofera cadouri in pachete 

In functie de produsul pe care il vinzi, poti apela pentru inceput la plasarea unor mici cadouri in pachete. Daca, spre exemplu, ai pornit un business de lumanari handmade, poti include in comenzile tale o mostra dintr-o mini lumanare cu un parfum nou. Astfel, clientii tai se vor bucura de un cadou neasteptat din partea ta, le va fi adus la cunostinta noul produs si vor creste considerabil sansele ca ei sa mai apeleze la serviciile tale si chiar sa te recomande si altora.

Organizeaza giveaways 

Acest fenomen nu se va demoda niciodata. Trebuie, totusi, sa te asiguri ca produsul sau serviciul pe care il oferi este atat de cautat incat lumea si-ar rupe din timp pentru a se inscrie. Daca inca nu esti sigur ca brandul tau este destul de cunoscut, poti incerca sa apelezi la colaborarile cu alte persoane influente mai cunoscute. Daca produsele voastre s-ar completa, ai avea un avantaj si mai mare. 

Cere sfaturi 

Indiferent daca esti sau nu la inceput de drum, cere sfaturi persoanelor care au mai multa experienta. Internetul iti ofera posibilitati nelimitate, iar daca ai epuizat toate articolele cu sfaturi, incepe sa trimiti mesaje altor branduri pe care le aprecizi. Daca esti sincer, direct si politicos, cel mai rau lucru care s-ar putea intapla este sa te lovesti de un refuz. Curaj! Nu ai nimic de pierdut. 

top-shop.ro%20
Advertisement
Click to comment

Lasă un răspuns

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Business

Salariu fix de până la 36.480 de euro pe lună pentru directorii companiilor listate la Bursă  

Un raport KPMG în România relevă pentru prima dată mixul de remunerare a directorilor executivi, financiari si non-executivi ai companiilor listate la Bursa de Valori, inclusiv tipurile de stimulente sau alte recompense pe termen lung.

Analiza KPMG în România “Studiu privind sistemul actual de remunerare a directorilor executivi și a membrilor Consiliilor de Administrație din cadrul companiilor listate” arată că directorii executivi ai companiilor listate la Bursă au, preponderent, un salariu fix ce variază între 72.417 RON (aprox. 14.480 euro) și 2.188.771 RON pe an (aprox. 437.750 euro), adică între 1.200 euro și 36.480 de euro pe lună, în vreme ce directorii financiari încasează între 162.043 RON (aprox. 32.410 de euro) și 1.370.313 RON (aprox. 274.060 euro ) pe an, undeva între 2.700 și 22.840 de euro pe lună – o retribuție anuală între 40% și 100% din salariul unui director executiv. În ceea ce privește directorii non-executivi sau financiari, jumătate încasează un salariu mai mare decât cel al unui director financiar, iar jumătate mai mic. De asemenea, analiza KPMG arată că doar jumătate dintre companiile listate la Bursă acordă o formă de compensație variabilă, aceasta nedepășind o treime din totalul remunerației anuale, în general.

”Anul 2022 a marcat o premieră în istoria companiilor listate la Bursa de Valori București: remunerațiile primite de conducătorii companiilor listate au devenit publice, conform unei Legi ce transpunea o Directivă europeană intrată în vigoare în august 2021. Diverse obligații de raportare pe acest subiect erau în vigoare pentru anumite companii și înainte de această modificare legislativă (cum ar fi cele din sectorul financiar), însă informațiile erau prezentate într-o formă agregată, nu pentru fiecare beneficiar în parte. Analiza KPMG relevă pentru prima dată mixul de remunerare practicat de companii, tipurile de recompense variabile acordate, inclusiv tipurile de stimulente pe termen lung sau raportul comparativ al retribuțiilor directorilor”, declară Mădălina Racovițan, Partener Consultanță Fiscală, Head of People Services, KPMG în România.

Potrivit informațiilor publice analizate, companiile care fac parte din BET (cele mai tranzacționate companii de pe Bursă) ocupă prima jumătate a clasamentului: totalul remunerației fixe primite de un director executiv (CEO) din aceste companii reprezintă o treime (33%) din totalul remunerației tuturor celorlalte companii. Întrucât anumite companii din BET lipsesc din analiza noastră din cauze obiective, este posibil ca procentul agenților economici care își recompensează directorii executivi cu salarii peste medie să fie chiar mai mare.

Dacă raportăm remunerația fixă anuală primită de directorii executivi la dimensiunea companiei, observăm că există o corelare directă între salariul CEO și mărimea companiei – salariul crește odată cu creștere dimensiunii companiei. Există, însă, și câteva situații excepționale de companii care plătesc o remunerație fixă anuală mică comparativ cu dimensiunea companiei (496.830 RON – 99.367 euro, versus venituri anuale ale companiei de 29.738.633.465 RON – 5,9 miliarde euro), în timp ce altele își răsplătesc directorii cu sume mari prin raportare la dimensiunea companiei (1.386.348 RON – peste 277.000 de euro, versus venituri anuale ale companiei de 70.053.713 RON – puțin peste 14 milioane de euro).

Companiile din BET plătesc o remunerație fixă anuală către CEO corelată (cu o excepție) sau chiar scăzută comparativ cu dimensiunea companiei.

Studiul privind sistemul actual de remunerare a directorilor executivi și a membrilor Consiliilor de Administrație din cadrul companiilor listate mai arată că doar jumătate dintre companiile listate la Bursă acordă o formă de compensație variabilă și, în aceste cazuri, aceasta nu depășește 30% din totalul remunerației anuale, în general.

”Având în vedere atribuțiile directorilor executivi și luând în considerare bunele practici internaționale, remunerația variabilă ar trebui să dețină un procent mai însemnat. Aceasta recompensează performanța, iar un sistem de remunerare în care partea variabilă are o pondere mai mare este de preferat cu atât mai mult în cazul companiilor listate la Bursă. Bunele practici privind remunerația variabilă în companiile listate (și nu numai) propun un sistem de remunerare variabil cu cel puțin două componente: pe termen scurt, de regula un an (de exemplu, bonusul anual, decontat de cele mai multe ori în numerar, limitat la remunerația fixă anuală, corelat cu performanța companiei și individuală pe termen scurt) și pe termen lung (minim trei ani, decontată de regulă în acțiuni sau într-o combinație de acțiuni și numerar, limitată la de două sau trei ori remunerația fixă anuală, corelată cu performanța companiei și individuală), care are scopul de a alinia interesele directorului cu performanța companiei pe termen lung și cu interesele acționarilor”, amintește Mădălina Racovițan.

Trebuie menționat că nu există uniformitate în modul de raportare a remunerației variabile: unele companii au evidențiat sumele efectiv plătite în anul 2021, altele sumele care se referă la performanța pentru anul 2021 sau anterior anului 2021, dar care au fost plătite sau urmează să fie plătite în anul 2022. De asemenea, unele companii au exprimat în bani valoarea acțiunilor primite, în timp ce altele au menționat doar numărul de acțiuni acordate.

În ceea ce îi privește pe directorii financiari, salariul fix anual al unui CFO variază între 162.043 RON (32.410 euro) pe an și 1.370.313 RON (274.060 euro) pe an. Ca în cazul CEO, directorii financiari ai companiilor din BET (cele mai tranzacționate companii) primesc retribuții fixe ce îi poziționează în jumătatea de sus a clasamentului. De asemenea, remunerația fixă anuală primită de directorii financiari ai companiilor parte din BET reprezintă mai bine de jumătate (aprox 51%) din totalul remunerației tuturor CFO din toate companiile analizate. Întrucât lipsesc șapte companii din BET din analiza noastră, este posibil ca procentul să fie chiar mai mare.

Dacă raportăm remunerația fixă anuală primită de CFO la dimensiunea companiei (exprimată prin totalul veniturilor înregistrate în perioada de referință, anul 2021), observăm și în acest caz că există o tendință ascendentă și o corelare între salariul CFO și mărimea companiei (salariul crește o dată cu dimensiunea companiei). Și în cazul CFO există câteva situații excepționale: există companii care plătesc o remunerație fixă anuală mică raportat la dimensiunea companiei, dar și un agent economic care își plătește CFO cu o remunerație fixă anuală mare comparativ cu dimensiunea companiei (779.145 RON – 156.000 de euro, versus venituri anuale per companie de 68.882.181 RON – 13,7  mil. euro). Și în acest caz (cu o excepție), companiile din BET plătesc o remunerație fixă anuală catre CFO corelată sau chiar redusă, comparativ cu dimensiunea companiei.

Cât privește remunerația fixă anuală primită de un CFO versus cea primită de un CEO, din analiza noastră rezultă că remunerația fixă anuală a unui CFO reprezintă între 40% și 100% din remunerația fixă anuală a unui CEO. Mediana este 67%, iar, în trei companii, remunerația fixă anuală primită de CFO este egală cu cea a unui CEO (două dintre aceste companii fac parte din indicele BET).

Totodată, studiul KPMG arată că există 17 directori financiari (CFO) care au primit o formă de remunerație variabilă în 2021. În toate cazurile (cu o singură excepție), remunerația fixă reprezintă minim 50% din totalul remunerației (mediana este 72%). Cât privește procentul remunerației variabile din remunerația fixă, sumele sunt foarte diferite, dar trei companii acordă remunerație variabilă în același cuantum cu remunerația fixă anuală.

Mădălina Racovițan avertizează asupra unui aspect important observat în urma analizei – doar 14 companii menționează în rapoartele lor detalii care țin de ESG – factori de mediu, sociali și de guvernanță corporativă. Dintre acestea, doar patru oferă informații mai detaliate și una singură oferă informații relevante privind corelarea remunerației conducătorilor cu îndeplinirea unor indicatori de performanță privind ESG.

”Companiile trebuie  să accelereze eforturile în această direcție, nu doar prin prisma responsabilității pe care o au față de societate, ci și ca răspuns la presiunile investitorilor, ale clienților sau ale schimbărilor legislative. La nivelul Uniunii Europene există în pregătire o nouă Directivă ce vizează guvernanța corporativă și care va institui obligativitatea conectării sistemelor de bonusare pentru conducerea companiilor cu atingerea țintelor de sustenabilitate”, a conchis Racovițan.

top-shop.ro%20
Continue Reading

Business

Top 10 echipamente frigorifice care nu pot lipsi din cadrul unei bucatarii profesionale!

Indiferent daca este vorba de restaurante, cantine, baruri, pizzerii sau de orice alta unitate de alimentatie publica, echipamentele frigorifice sunt, fara indoiala, un element esential. Datorita acestora, ingredientele si preparatele sunt mentinute la temperatura scazuta in mod constant, aspect care contribuie la pastrarea prospetimii acestora si la prelungirea termenului de valabilitate.

Pentru a beneficia de echipamente HoReCa performante, care contribuie la productivitatea si succesul afacerii dumneavoastra, apelati cu incredere la Fresco, o companie care sustine geniul in bucatariile profesionale din Romania inca din anul 1992. Aici veti descoperi o gama variata de echipamente destinate afacerii dumneavoastra, de la branduri renumite la nivel international.

bucatarii profesionale

In momentul in care alegeti sa investiti intr-un echipament profesional, aveti garantia calitatii, a fiabilitatii, dar si a duratei de viata indelungate si a consumului de energie redusa. In plus, cei care colaboreaza cu Fresco Expert se bucura de multe alte servicii de calitate, toate menite sa creeze o experienta unica.

Asadar, iata ce tipuri de echipamente frigorifice nu pot lipsi din cadrul unei bucatarii profesionale!

1. Dulapuri frigorifice. Confectionate din otel inox, dulapurile frigorifice pentru bucatarii profesionale au functie de refrigerare si congelare. In plus, asigura un control deosebit de precis asupra temperaturii si umiditatii.

2. Mese de lucru refrigerate. In cazul in care aveti nevoie de mese reci sau mese de congelare, explorati oferta Fresco pentru a descoperi cele mai bune oferte! Modelele puse la dispozitie dispun de 1 pana la 4 usi si sunt destinate utilizarii multiple, precum depozitarea sau prelucrarea alimentelor.

3. Abatitoare. Cel mai sigur sistem de racire in bucatarii profesionale este reprezentat de abatitoare, cunoscute si drept blast chillere. Astfel de echipamente pot raci instantaneu si eficient orice tip de preparat.

4. Masini de cuburi de gheata. Un astfel de echipament nu poate lipsi dintr-un bar, mai ales in aceasta perioada, cand se deschide sezonul cald. Acestea functioneaza cu apa sau aer, au randament ridicat si pot produce chiar si fulgi de gheata.

5. Lazi frigorifice. Alege lazi frigorifice din catalogul Fresco Expert si vei avea parte de un echipament cu volum de pana la 1.200 de litri, care poate genera temperaturi de congelare de pana la -24 de grade Celsius.

6. Saladete. Saladetele au un dublu rol in bucatarii profesionale. Pe de o parte, sunt utilizate pentru a pastra prospetimea ingredientelor destinate salatelor. Pe de alta parte, au o functie estetica din moment ce prezinta ingredientele intr-o maniera extrem de atractiva.

7. Frigidere de bauturi. Cu o capacitate crescuta de stocare, design elegant si dotate cu iluminat interior, astfel de echipamente nu ar trebui sa lipseasca din bucataria unei afaceri de succes.

8. Vitrine de vinuri. Cand doriti sa achizitionati vitrine de vinuri, optati pentru un produs cu una sau mai multe zone de reglare a temperaturii, dotate cu usi din sticla si termostat electronic, asa cum sunt modelele din oferta Fresco Expert.

9. Vitrine de tapas/sushi. Din bucatariile cu specific spaniol sau japonez, astfel de echipamente sunt esentiale, din moment ce intregesc experienta pe care vreti sa o puneti la dispozitie clientilor dumneavoastra.

10. Camere de frig si accesorii. Nelipsite din dotarea unei bucatarii profesionale, camerele de frig pot pastra fructele, legumele si carnea proaspete, totul intr-o atmosfera controlata.

top-shop.ro%20
Continue Reading

Business

Mastercard lansează primul său album muzical: Priceless®

Cel mai recent milestone în călătoria de brand audio a Mastercard

Album disponibil mai întâi pe Spotify, cea mai populară platformă de muzica din lume

Mastercard a lansat la Cannes Lions Festival of Creativity primul său album muzical numit Priceless®. Albumul, disponibil întâi pe Spotify și ulterior pe alte platforme de streaming, conține 10 melodii compuse de 10 artiști din întreaga lume. Fiecare piesă încorporează melodia recognoscibilă a identitatii audio Mastercard. 

Pentru a-și spori angajamentul față de fanii muzicii și talentele emergente, Mastercard și-a unit forțele cu platforma de creație muzicală Beatclub a apreciatului producător Timbaland. Inspirați de melodiile originale dezvoltate pentru albumul Mastercard, noii creatori de muzică Beatclub au fost îndrumați de Timbaland în timp ce remixau două piese remarcabile.

„Primul nostru album muzical care cuprinde munca inspirațională și originală a 10 artiști în ascensiune duce abordarea noastră inovatoare de branding audio la un nivel și mai înalt, de neegalat”, a declarat Raja Rajamannar, Chief Marketing and Communications Officer Mastercard și Președinte Healthcare. „Din Algeria până în Australia și din Slovenia până în Suedia, fiecare dintre artiști a integrat melodia noastră în piesele lor și a creat ceva de care suntem cu toții cu adevărat mândri! Sperăm ca și alții să se bucure de aceste cântece la fel de mult ca noi.”

Ca parte a colaborării cu Beatclub, Mastercard va achiziționa și va oferi abonamente timp de un an pe platforma Beatclub pentru sute de noi creatori din comunități dezavantajate.

„Acest parteneriat a fost o potrivire naturală, având în vedere obiectivul comun al Mastercard și Beatclub de a sprijini artiștii și industria”, a spus Timbaland. „Împreună ridicăm noua generație de artiști prin puterea muzicii și a mentoratului. Furnizarea de platforme, instrumente și conexiuni cu scopul de a ajuta creatorii să-și urmeze pasiunile deschide uși prin care nenumărați artiști pot să pătrundă într-o industrie care este adesea impenetrabilă.”  

Mastercard a colaborat îndeaproape cu producătorul executiv Niclas Molinder pentru a găsi artiști care acoperă o varietate de culturi, limbi și genuri – un element central al identității albumului. Fiecare artist a avut sarcina de a încorpora melodia brandului în cântecul său, demonstrând modul în care brandingul audio poate fi folosit în mod inovator. Albumul complet va cuprinde piese de la artiști în ascensiune, precum Michael Rice (Marea Britanie), Shiraz (Liban), Good Harvest (Suedia), Alma Lake (Columbia/SUA), Raees (Algeria), Tejas (India), Nadine Randle (Marea Britanie/Suedia), Tania (Australia), Elle B. (SUA) și Amaya (Slovenia).

Albumul va fi prezentat la o petrecere de lansare alături de Spotify, partenerul de lansare exclusiv al Mastercard și cea mai populară platformă audio din lume, cu 422 de milioane de utilizatori în 183 de piețe. În calitate de lider global în industria sa, Spotify se angajează să ridice și să sprijine artiștii în ascensiune și le va oferi o platformă și mai mare ca aceștia să se conecteze cu un public global robust de ascultători și fani.  

Mastercard are o relație de lungă durată cu industria muzicală, prin intermediul platformei Priceless și lucrează cu artiști precum Jennifer Hudson, SZA și alții.

Björn Ulvaeus din trupa ABBA, co-fondator al Sessions, o platformă care sprijină creatorii de muzică și partener Beatclub, a declarat: „Albumul unic al Mastercard și parteneriatul cu Beatclub pun în lumină sprijinirea artiștilor și creatorilor aflați la început de drum, ceea ce îi va ajuta pe acești interpreți talentați să devină recunoscuți la scară globală.”

###

Despre Mastercard

Mastercard, www.mastercard.ro, este o companie de tehnologie în industria globală de plăți. Misiunea noastră este să generăm și să dezvoltăm o economie digitală atotcuprinzătoare, care să ofere tranzacții sigure, simple, inteligente și accesibile, în beneficiul tuturor, de pretutindeni. Prin transfer de date sigur și prin rețele impenetrabile, prin parteneriate și cu pasiune, inovațiile și soluțiile noastre le permit persoanelor fizice, instituțiilor financiare, guvernelor și companiilor să își atingă potențialul maxim. Coeficientul nostru de decență (DQ) este pilonul de bază al culturii care ne reprezintă și pe care se sprijină tot ceea ce facem în companie și în afara ei. Conexiunile noastre acoperă peste 210 țări și teritorii, astfel încât construim o lume sustenabilă care le oferă tuturor accesul la posibilități de neprețuit.

top-shop.ro%20
Continue Reading




Trending