Connect with us

Psiho

Cum îşi poate recăpăta strălucirea “femeia mileniului III”?

Published

on

„Femeia mileniului trei” este cea mai complexă fiinţă care a trăit vreodată pe această planetă, deoarece este mereu atentă la orice detaliu şi îşi ordonează viaţă chiar mai bine decât cei mai organizaţi profesionişti. Există totuşi momente când femeia modernă îşi pierde din strălucire, şi acest lucru se întâmplă din cauza stresului cotidian pe care este nevoită să-l suporte, a rutinei, a pasivităţii sau chiar a depresiei. 

 

În opinia cunoscutului psiholog Lenke Iuhos, aceşti factori externi foarte nocivi pentru starea de spirit a femeii, o face să simtă că nu e ceva în regulă cu ea, nu se mai vede frumoasă, nu se simte mulţumită de ea, de cum îi stau hainele, de munca ei, de familia ei, iar viaţa de cuplu nu mai e cum şi-a imaginat-o. “Femeia modernă este mai aranjată, mai frumoasă, mai independentă decât erau femeile acum câteva decenii, ca să nu vorbim de secole, însă sunt mult mai fragile şi uşor de rănit. Femeia modernă îşi pune multe întrebări, îşi setează multe obiective şi provocări şi este într-o continuă fugă după validări sociale. Există multe femei tinere care pur şi simplu intră în depresie dacă nu întrunesc un număr considerabil de like-uri pe Facebook la o fotografie. Este cel mai uzual exemplu, care ne arată că validarea socială a devenit primul element pe o listă de priorităţi. Toată această goană de validare forţată primeşte răspunsuri politicoase din partea bărbaţilor sau chiar din partea femeilor, deoarece fiecare răspuns afirmativ ascunde, în fapt, un scop ascuns. Într-un final, femeile vor fi dezamăgite dacă merg pe această strategie, deoarece se vor lovi de o realitatea cruntă: nimeni nu te validează gratuit.  Feminitatea funcţională se cultivă prin puterea ta, prin gândurile tale, prin atitudinea ta faţă de semnele venite din jurul tău. Multe femei se sperie din cauza trecerii timpului, crezând că îşi vor pierde din femininatate şi din frumuseţe. În realitate, dacă îşi focusează frumuseţea pe atitudine, pe putere, pe educaţie, frumuseţea unei femei va rămâne vie toată viaţa”, declară psihologul Lenke Iuhos.

 

 

Totodată, specialistul în psihologia relaţiilor de cuplu le recomandă tuturor femeilor să pună accent pe iubire, deoarece iubirea este transformatoare, să îşi proiecteze secundă de secundă viaţa, să facă sport, să mănânce sănătos şi să fie deschise la tot ceea ce e nou. Acestea sunt cele 7 secrete ale feminităţii funcţionale:

  1. Să ştii că eşti una! “Să ştii în permanenţă că eşti una, nu o mulţime, ci una … acesta este primul secret al frumuseţii tale, să te foloseşti de gândul că eşti unică şi ai calitatea, frumuseţea, sănătatea ta, doar a ta. Te ajută să fii atentă cu tine!”, este sfatul psihologului Lenke Iuhos.
  2. Iubeşte-te! “Nu este un gest egoist dacă învăţăm să ne iubim mai multe pe noi. Doar aşa putem avea armonie cu corpul nostru. Acceptă-l, gândeşte-te pozitiv la el, răsfaţă-l, dă-i calitate prin hainele pe care le porţi, cu o atitudine naturală. Toate acestea îţi vor da un aport de confort psihic. Te ajută să fii Tu!”, afirmă psihologul Lenke Iuhos.
  3. Lucrează cu tine! “Proiectează-ţi în fiecare dimineaţă ziua, imaginează-ţi cum ai vrea să decurgă ea. Totul trebuie să pornească zilnic de la tine, gândurile tale să nu rămână doar un glas interior, dă-le viaţă. Vrei să găteşti ceva bun? Fă-o cu plăcere! Vrei să te înţelegi bine cu soţul tău? Fă-ţi timp pentru el! Vrei să ai armonie în relaţiile cu copii tăi? Faceţi programe împreună! Vrei să arăţi bine? Ocupă-te de elementele mici care te conturează! Învăţă să ţii mult la igiena ta, alege-ţi ţinute optime pentru tine, deoarece corpul tău va reacţiona, te va răsplăti cu aprecieri. Te ajută să fii o persoană vie!”, explică psihologul Lenke Iuhos.
  4. Fă sport, fii atentă la alimentaţie! “Sportul şi alimentaţia sănătoasă ar trebui să fie primordiale pe lista ta de priorităţi. Fă sport când simţi că ceva nu e plăcut la tine, astfel vei simţi că te respecţi, te va motiva în adoptarea unui stil de viaţă sănătos. Respectându- te, îi vei respecta pe cei din jurul tău. Te ajută să fii prezentă în prezentul tău feminin!”, spune specialistul.
  5. Fii atentă ce comportament abordezi! „Învaţă să îţi formezi un portofoliu optim de atitudini, reacţii şi comportamente specifice statutului pe care-l ai în diversele medii în care te învârţi. Aici, autocunoaşterea face diferenţa între femeia de acasă, de la locul de muncă şi cea din societate. Femeia care e mulţumită de ea, nu doar în vorbe, e fericită, are un echilibru fără margini. Radiază linişte sau energie plină de feminitate, atunci şi unde trebuie. Te ajută să fii selectă cu tine!”, este de părere psihologul.
  6. Fii deschisă la nou! “Depăşeşte stereotipurile şi prejudecăţile, deoarece te fac prizoniera acelor modele de viaţă şi, fără să observi, devii pasivă. Prin deschidere faţă de noutăţi, te ajuţi să nu pierzi acel moment optim care poate să-ţi dea o idee productivă, un loc de muncă la care visezi sau bărbatul pe care-l cauţi”, conchide psihologul Lenke Iuhos, specialist în relaţii de cuplu.

 

 

Psiho

De ce sa alegi un psiholog online

Published

on

Cu toate ca acum tehnologia este peste tot in viata noastra, avem inca indoieli despre utilizarea acesteia in anumite domenii. Insa, exista momente cand nu putem sa facem fizic anumite lucruri si aceeasi tehnologie ce ne face reticienti, ne va salva. Este si cazul cabinetelor psihologice. Daca pana acum cateva saptamani era posibil sa mergem la o sedinta de consiliere psihologica, pentru o perioada nu va mai fi posibil si va trebui sa alegem serviciile unui psiholog online. Nu trebuie sa te indoiesti de eficacitatea terapiei prin noile mijloace de comunicare. Insa, iau nastere multe intrebari. Este ca si cum am fi in studioul terapeutului? Sedinta ar fi la fel de eficienta? Sa incercam sa raspundem la aceste intrebari.

De ce sa alegi un psiholog online, precum https://www.aidaivan.ro/

 

1. Flexibilitate

Alegerea unui psiholog online iti va permite sa efectuezi sedinte de terapie, confortabil, de acasa. Sa presupunem ca avem o problema de anxietate, dar nu exista psihologi din zona noastra care sa fie specializati in acest domeniu. Datorita tehnologiei, putem solicita o sesiune cu un specialist precum Aida Ivan, care ne va ajuta sa gasim instrumentele potrivite pentru a face fata situatiei. In acest fel, in plus, avem mai multe sanse sa gasim un timp compatibil cu disponibilitatea specialistului, asa ca nu ar trebui sa renuntam la nimic sau sa nu ne continuam sedintele de terapie. Pentru aceasta, un psiholog online este solutia ideala pentru toti cei care au probleme in aceste timpuri dificile. Asadar, alegerea unui psiholog online inseamna sa poti participa la sedinta de acasa sau dintr-un loc in care te simti in siguranta. Acest aspect nu trebuie subestimat, deoarece conditia de baza a fiecarei terapii este, de asemenea, sa te simti confortabil. Acesta este un avantaj si pentru cei care locuiesc intr-un loc indepartat sau au probleme de mobilitate.

2. Este mai ieftin

Psihologia online garanteaza o calitate inalta a serviciilor la costuri mult mai mici. Multe persoane asociaza tehnologia si noutatea cu un cost mai mare. In acest caz, nu este asa: din moment ce nu trebuie sa ne deplasam pentru sedinta si putem contacta psihologul cu orice dispozitiv (computer, tableta, smartphone), pretul este mai ieftin. Pe de alta parte, chiar si specialistul va putea beneficia de anumite avantaje: de exemplu, nu are nevoie de un cabinet adecvat pentru a-si indeplini activitatea. 

3. Exista mai multe mijloace de comunicare

Poate ca ezitam putin sa incercam acest serviciu de consultanta online, deoarece ne este rusine sa vorbim cu un strain printr-un dispozitiv electronic. Dar, chiar daca poate parea putin artificial,  o sesiune online iti ofera intotdeauna aceeasi intimitate si acelasi sentiment de siguranta ca in cazul unei sedinte fata in fata.

 

4. Garanteaza continuitatea in terapie

Ne putem contacta psihologul nostru online oriunde ne-am afla. Lucrul pozitiv despre psihologul online este ca nu conteaza daca stam acasa sau suntem in alta locatie. De exemplu, daca suntem nevoiti sa ne mutam in alta locatie, cu siguranta nu va trebui sa cautam un psiholog in fiecare oras in care mergem. Terapeutul va putea garanta continuitatea terapiei fara ca locatia sa fie o problema. Putem continua cu sedintele, fara a le anula sau amana. Este un avantaj foarte important, deoarece in acest fel nu ne sacrificam bunastarea datorita circumstantelor care nu depind de noi.

De asemenea, se poate intampla ca multe persoane care nu se afla in tara sa aiba dificultati cu noua limba. Poate ca pot intelege, dar au senzatia de a nu putea transmite acelasi mesaj ca si in limba materna. Prin urmare, psihologul online poate fi o solutie excelenta. Este destul de greu sa iti exprimi sentimentele intr-o alta limba, chiar daca o stapanesti foarte bine.

5. Creste increderea

A nu fi nevoit sa mergi la o sedinta personala este un avantaj pentru toti cei care care nu doresc sa fie vazuti ca merg la psiholog. Uneori insa, ne este mai usor sa spunem problemele noastre unei persoane pe care nu o cunoastem. Acesta este motivul pentru care psihologul online, cu diferitele metode de comunicare disponibile, este de mare ajutor. Noi suntem cei care decidem mijloacele si modul in care sa cultivam increderea fata de terapeutul nostru.

Ai contactat vreodata un psiholog online? Calitatea terapiei este foarte similara cu cea fata in fata, dar are avantajul de a se adapta la nevoile tale. Este un mod mai confortabil, flexibil si mai ieftin. Acum poti alege cum sa comunici cu psihologul tau pentru a vorbi cu el despre problemele tale fara a fi influentat de barierele care sunt impuse momentan.

Te astept cu drag.

Aida

Continue Reading

Psiho

Alexandru Pleșea: 8 tehnici de întinerire

Published

on

Corpul nostru, ca și toate celelalte plante și animale din jur, are o viață determinată de condițiile vremii unde se naște: soare, mâncare, aer – la animale și plante, iar la om, în plus, de gânduri și trăiri.

Potrivit psihologului Alexandru Pleșea, cunoscut opiniei publice drept Antrenorul Minții, diferența dintre noi și faună și floră stă în ceea ce facem cu ce avem, în disponibilitatea noastră de decizie asupra consumului intern de energie.

“Acumulatorii noștri se încarcă și descarcă cât e ziua și noaptea de lungă. Cel mai rapid se descarcă prin gânduri și emoții negative, iar cel mai rapid se încarcă prin hrană mentală și emoțională cu recunoștința pentru tot ce este în jur. Mâncarea are un rol mic, dar substanțial ca aport de energie-hrană pentru corpul nostru. Metodele prin care un corp poate întineri sunt mai nou legate de mâncare, însă ea este limitată la nivel chimic și fizic pentru corpul nostru”, explică psihologul Alexandru Pleșea.

 

Întinerirea se găsește prin toate culturile și religiile lumii:

  • La chinezi – prin masaj, tai chi, qi gong;
  • La creștini – prin rugăciune, postul creștin și mătănii;
  • La hinduși – prin yoga, recunoștință;
  • La budiști – prin meditație, concentrare;
  • La egipteni – prin uleiuri, condimente, ierburi;
  • La musulmani – prin pelerinaje, post și rugăciuni zilnice;
  • La triburi uitate – prin dansuri și ritualuri sacre.

 

Toate includ recunoștința pentru o stare sau ființe Divine așa cum, la o clasa ierarhică mai jos, câinele sau pisica ta dau cu coadă pe lângă tine ca să le dai ceva. Astfel, animalele au recunoștință și dorință de la ființele superioare lor.

 

Întinerirea zilelor noastre include:

  1. Folosirea telefonului strict pentru eficiența ta (alte plăceri creează dependență);
  2. Mâncarea vie cu nutrienți în ea (total imortală, neprocesată și fără multă apă);
  3. Somnul de minimum 7.30 h. Cu gânduri de recunoștință înainte și după  somn;
  4. Gânditul la ce faci, în clipă în care faci – vigilența de moment;
  5. Determinarea trăirilor după cum vrei ACUM, nu cum vor alții și nici din trecutul tău;
  6. 5 minute Auto Masaj zilnic – scalp, față, spate, mâini, burtă, ceafă;
  7. Întinderea articulațiilor– Asane Yoga – Tai Chi, etc – Mișcări lente și conștientizate;
  8. Eliminarea voluntară a trecutului și a viitorului (gânduri asociative produse de minte).

 

“Întinerirea este un proces care va veni în urma folosirii uneia sau a tuturor acestor tehnici. Toate sunt la îndemâna și ușor de folosit pentru cel care dorește ca energia sa interioară, fizică și spirituală să crească pe zi ce trece. Efectele acestor tehnici transformă și alchimizează multe din procesele zilnice cotidiene, făcându-ne mai atenți, concentrați, creativi, energici, bucuroși, recunoscători, zâmbitori și sănătoși”, conchide psihologul Alexandru Pleșea.

Continue Reading

Psiho

Cum să înţelegem trăirile unei persoane bolnave?

Published

on

Foto Credit: Pixabay.com

Să înţelegem un bolnav este primul pas în vindecarea lui, deoarece boala apare atunci când ne aşteptăm mai puțin, iar confuzia şi nevoia de înţelegere sunt primele stări care inundă mintea unui pacient.

În opinia cunoscutului psiholog Lenke Iuhoş, schimbările radicale provoacă nevoi, demonstrate prin comportamentul bolnavului, iar orice confruntare cu o situaţie stresantă provoacă un şir de aşteptări personale, care diferă în funcţie de percepţia bolii de către pacient.

“Comportamentul specific bolnavului are o formă adaptabilă, cu elemente care chiar descriu asumarea rolului de bolnav. Altfel spus, persoana bolnavă se adaptează la circumstanţele induse de perioada de criză. Atitudinea celor din jur – specialiştii, familia, prietenii – poate ameliora sau, de ce nu, agrava starea psiho-emoţională a bolnavului, care se observă imediat în comportamente mici, poate chiar neobservabile; însă aici porneşte ideea susţinerii unui bolnav, iar sfatul meu este să–i acordăm atenţie sporită”, explică psihologul Lenke Iuhoş.

 

Care sunt principalele nevoi ale unui bolnav?

  1. De a fi informat!

“Simptomele, modificările substanţiale în stilul de viaţă cer răspunsuri la unele întrebări formulate în starea de suferinţă: De ce eu?, Ce se întâmplă?, Cum pot să mă vindec? Este o nevoie, care dacă e îndeplinită reduce starea de negare. Bolnavul poate primi şi chiar interioriza informaţii despre diagnostic, tabloul bolii, tratament, evoluţie, posibilităţile de recuperare, poate înţelege multiplele consecinţe. Informaţiile primite îmbrăcate pozitiv cresc optimismul persoanei, ceea ce îi dă un motiv în plus în lupta cu boala”, declară Lenke Iuhoş.

 

  1. De a fi înţeles!

“Pacientul poate simţi deseori că nu e înţeles, că ceilalţi se distanţează. Boala nu e uşor de înţeles de persoanele din jur. E drept că oamenii nu înţeleg de multe ori ce se întâmplă în viaţa lor, darămite să mai înţeleagă şi pe alţii. Orice situatie neînţeleasă are o greutate, dar nu e scuză ca o persoană să nu se comporte empatic cu un bolnav. Dispunem de capacitatea de a ne pune în situaţii trăite de semeni, este un sentiment înălţător, chiar divin; este vorba de empatie. Nu e greu să ne alegem comportamentul, să alegem cuvintele în discuţiile cu bolnavii, fără să-i învinovăţim de starea lor de sănătate”, este de părere psihologul Lenke Iuhoş.

 

  1. De a fi respectat!

Respectul e cerut în starea de disconfort. Apariţia stării de neputinţă și schimbarea rolului impus de boală pot naşte sentimentul de inferioritate, care prin lipsă de respect poate alimenta în profunzime starea emoţională a pacientului. Respectul faţă de boala sa, un şir de comportamente care să simtă că cel din jur îi acordă atenţie activă, sunt gesturi care îi dau curaj unui pacient, continuă psihologul.

 

  1. De a se simţi mai puţin anxios!

“Anxietatea provocată de boală este deranjantă, poate duce la dezvoltarea negărilor în reuşita recuperării. Starea de anxietate declanşată poate fi redusă foarte uşor ascultând dorinţele bolnavului: doreşte să fie vizitat de cineva, doreşte să aibă un confort fizic plăcut, haine curate, alimente etc. Anxietatea este un răspuns emoţional la boală înainte de diagnostic, nelinişte provocată de necunoaşterea procedurilor medicale, emoţii disfuncţionale legate de evoluţia bolii”, explică specialistul.

 

  1. De a avea control!

“Lipsa de control strică autonomia personală. Neputinţa în “nu ştiu” sau “cum va fi” poate dezvolta depresie prin pierderea independenţei. În acest caz, e preferabil să nu lovim în bolnav cu cuvinte aruncate haotic. Cuvinte precum “Stai şi odihneşte-te, ai nevoie de multă odihnă, noi suntem alături” – sunt cuvintele mult aşteptate de o persoana bolnavă. Pacientul caută înţelegere, nu îşi doreşte să se simte inferior, oferă-i controlul, fă-l să se simtă puternic”, declară psihologul Lenke Iuhoş.

 

  1. De a-şi păstra demnitatea!

“Demnitatea alimentează starea de bine. Boala schimbă multe aspecte în viaţă, sentimentul de neajutorare alimentat de cei din jurul bolnavului poate fi interpretat greşit de pacient. Acesta va reacţiona cu furie la prezenţa unor persoane, la modificări aduse în protocolul medical, la vorbe cu multe conotaţii. În rolul de bolnav apare şi depersonalizarea, ruptura de viaţa de dinainte, tipic în mediul spitalicesc, totul e nedrept pentru el. În astfel de cazuri e bine să se ştie de această confruntare personală, să se acţioneze prin asistare, suport pozitiv, crescând imaginea de sine a pacientului. Cunoşterea nevoilor unui bolnav reduce timpul de recuperare, costurile suplimentare, facilitează adaptarea persoanei la boală”, explică psihologul Lenke Iuhoş.

 

După boală…

Dacă lupta cu boala se termină cu bine, începe o nouă etapă a vieții: recuperarea. Cu siguranţă multe nu vor mai fi ca înainte, deci prin urmare, este foarte important ca pacientul să se străduiască să-şi iubească viaţa; să trăiască conştient având în vedere recomandarea medicului, să desfășoare activități care sunt cu adevărat legate de prezent. Cel mai important lucru este acela de fi ocupat cu viaţa în mod plăcut, deoarece este cel mai bun instrument împotriva anxietăților și temerilor, conchide psihologul Lenke Iuhoş.

Continue Reading
Stiri4 săptămâni ago

Importanta igienei dentare pentru tine si cei din jurul tau

Stiri4 săptămâni ago

Experienta gastronomica libaneza – simplu, sigur, savuros

Stirio lună ago

Cumpărături online – ce categorii de produse poți să comanzi online cu livrare direct acasă

Psiho2 luni ago

De ce sa alegi un psiholog online

Culinar3 luni ago

Ce mâncare nu te plictisește? Cea care conține pește!

Life Style3 luni ago

HISTORY transmite în premieră un serial documentar despre „Mâncarea pe care s-a întemeiat lumea”

Life Style3 luni ago

Cum să alegi comoda tv perfectă pentru living

Culinar3 luni ago

De ce sunt oalele din inox preferatele bucatarilor

Life Style6 luni ago

Cu ce curățăm pardoselile? Soluții profesionale sau homemade?

Antreprenoriat6 luni ago

Cum îți administrezi banii? 3 idei care te vor ajuta să îți gestionezi eficient bugetul personal

Culinar7 luni ago

Pan Food lansează napolitanele spirală cu gust de copilărie

Evenimente7 luni ago

Când vrei să faci lumea puțin mai frumoasă, donează!

Naturiste8 luni ago

Descoperă Ceaiul de la munte, o infuzie ușoară, din ingrediente 100% naturale

Culinar8 luni ago

Tagliatelle cu dovleac copt – o reteta sanatoasa pentru toamna

Frumusete8 luni ago

Află și tu cum să scapi de grăsimea nedorită

Evenimente8 luni ago

Simpozionul European “Rehabilitation Synergies for Optimal Esthetics Results in Digital Dentistry” a avut loc la Bucuresti

Evenimente8 luni ago

Se deschide Delicios Gourmet!

Culinar8 luni ago

Si noi azi ce mai mancam?

Culinar8 luni ago

Călătorii culinare în… ton cu gusturile tale

Culinar8 luni ago

Ce mancam azi: trei preparate gustoase, sanatoase si rapide pentru familia ta

Trending