Pandemia a avut un profund impact economic global. Nu în mod direct, ci prin măsurile de siguranță pe care statele din jurul lumii au fost nevoite să le aplice.
Închiderea granițelor, suspendarea cursurilor, interdicția la liberă circulație au condus la blocarea parțială sau completă a sectoarelor economice care nu au fost considerate vitale.
Printre domeniile care nu au fost esențiale se numără cel al sportului, horeca și cel al turismului. Pierderi de sute de miliarde de euro au fost înregistrate la nivel mondial de agenții economici cu activitate în aceste domenii.
Sălile de fitness s-au închis. Hoteluri, restaurante, cafenele, cofetării, toate au fost închise timp de 2 luni. Iar de vacanțe nici nu mai are rost să vorbim.
Cât de reale sunt previziunile
Indiferent de sursă sau domeniul din care provin, toate previziunile economice prevăd o nouă criză.
Conform Comisiei Europene, România va înregistra anul acesta o creștere negativă a indicatorilor de șomaj, deficit bugetar, Prodului Intern Brut și a coeficientului de îndatorare.
Cât de real va fi acest deznodământ depinde în foarte mare măsură de rapiditatea cu care economia se va reporni. Primii pași au fost făcuți, în sectoare precum horeca.
Hotelurile, restaurantele, cafenele se vor putea redeschide în curând. Cu respectarea anumitor măsuri de siguranță, aceste afaceri își vor putea relua activitatea, în condiții relativ normale.
Va urma și sportul, cu măsuri precum redeschiderea bazelor sportive, a sălilor de antrenamente, reluarea cantonamentelor și chiar a competițiilor care se pot desfășura în aer liber.
Procesul cel mai îndelungat va trebui să fie, însă, parcurs de industria de turism. Dacă pe plan intern, lucrurile sunt mai simple, la nivel internațional va fi necesară coordonarea intracomunitară pentru garantarea siguranței călătorilor.
Iar o asemenea colaborarea va depinde în mod direct de evoluția luptei împotriva virusului în fiecare dintre statele afectate.
Cum putem contribui la relansarea economică
Instinctul de conservare se manifestă și în planul financiar. Prima reacție la confirmarea pandemiei a fost de cumpărare a unor stocuri mari de hrană și produse sanitare. A urmat retragerea banilor din bănci și anularea investițiilor.
Pentru a putea discuta cu adevărat despre o relansare economică, această acțiune individuală de a ne pune la adăpost din punct de vedere financiar, trebuie să se încheie.
Magazinele alimentare au funcționat în mod normal. Produsele alimentare au existat din belșug pe rafturile supermarketurilor. Cu mici sincope și fluctuații de preț, nu au lipsit nici produsele sanitare.
Tot ceea ce lipsește este să începem să ne trăim viața din nou. Dacă bugetul v-o permite, puteți chiar să faceți o rezervare pentru un concediu.
Marile agenții de turism, precum Filadelfia Turism au relansat ofertele de vacanță pentru destinații exotice sau cele de vară. Se poate călători aproape de casă, în Europa sau în destinații mai îndepărtate.
Un sejur în Thailanda, Phuket, de exemplu, poate fi privit ca o investiție. O investiție pe care o faci acum, dar de care te vei bucura în toamnă sau poate în 2021.
Din anumite puncte de vedere, s-ar putea ca investițiile făcute în această perioadă să fie chiar mai rentabile decât cele din urmă cu 3 luni.
MD Marketing
Similare