Connect with us

Antreprenoriat

Cum transmiţi energie organizaţiei pe care o conduci?

Published

on

Conducerea, puterea se absoarbe pretudindeni unde oamenii sunt reuniţi pentru scopurile unei companii. Liderul este cel care arată direcţia optimă pentru schimbare, iar acţiunea pe care o face constant este conducerea: prevede, decide, coordonează şi controlează rezultatele obţinute. 

Acel om care îndeplineşte aceste atribuţii este liderul, care îşi asumă spontan funcţia de conducere. Cea mai importantă caracteristică a poziţiei în ierarhia unei organizaţii, liderul are influenţă  asupra grupului, mai ales modificând progresul spre ţeluri mai înalte, de formare profesională, nu doar de atingerea unor obiective strict economico-financiare.

 

Energia fizicului

În opinia cunoscutului psiholog Lenke Iuhoş, specialist în psihologia organizaţională, sexul, vârsta, constituţia fizică, înfăţişarea sunt indicatori care pun în lumină valoarea  liderului unei organizaţii. Studiile asupra comporamentului organizaţional arată că indicatorii fizici priviţi în limitele normalităţii nu constituie însă factori de diferenţiere netă în ceea ce priveşte reusita profesională. Mai mult, statisticile arată că femeia-lider se afirmă mai uşor în grupuri contituite din femei, iar în grupurile formate din bărbaţi, cel mai vârstnic dintre ei se bucură de autoritate.

“Aceşti indicatori se nuanţează prin stilul de conducere, statistic, bărbaţii sunt mai energici şi mai rezistenţi la efort şi / sau presiuni decât femeile. Totuşi, diferenţele de sex nu au treabă cu reuşita în carieră, iar acest lucru se poate vedea tot mai clar în societatea modernă, unde tot mai multe femei ocupă cu succes funcţii de top management. În grupul bărbaţilor, cel mai vârstnic are autoritate, iar în grupul femeilor, cea mai tânără se afirmă mai accentuat. Înaintarea în vârstă aduce cu el scăderea flexibilităţii. În acelaşi timp, modul de prezentare, prestanţa, culorile neutre schimbate cu culori vii îşi pun amprenta asupra grupului”, explică psihologul Lenke Iuhoş.

 

Energia psihicului

Specialistul afirmă că există o corelație între succesul conducerii și însuşirile personale asociate cu activismul mental, cognitiv. Energia liderului se observă în momentele de criză, are capacitatea de a lua decizii pornind de la un număr restrâns care l-ar putea privilegia în rezolvarea problemelor.

„Aptitudinile și trăsăturile psihologice, dacă sunt focalizate pe organizație, pe principiul “atunci și acolo”, liderul cu siguranță exercită cu succes actul de conducere. Paradigma “aici și acum” îl face pe manager prezent în viața organizației și atunci când nu e fizic acolo. În cazul în care aceste elemente cognitive sunt însuflețite de rezistență la frustrare, șeful,  managerul, directorul sau liderul va fi un om iubit de membrii organizației. Actul de conducere sugerează personalitatea liderului. Energia e dată prin activarea dinamismului, tendinţei spre activare, prin spiritul de inițiativă, însuşiri de personalitate etc. Forţa psihică este generatoare de viaţă pentru lider, aşadar la aceasta se adaugă rezistenţa la solicitări, implicare, perseverenţă şi rezistenţa continuă la frustrare”, afirmă psihologul Lenke Iuhoş.

 

Energia vorbelor

“O aptitudine specifică alături de competență profesională este aptitudinea verbală. Studiile arată că vorbele ating și ele, efectul lor pot avea repercusiuni pe termen mediu sau chiar lung. Aptitudinile de orator şi fluența verbală reprezintă capacitatea de a lua cuvântul în grup la momentul necesar, fără o fluiditate verbală goală, fără a transmite informaţii golite de sens şi motivaţie. Spui și totuși nu spui nimic, această conduită scade randamentul organizaţiei, membrilor ei, care au nevoie să fie inspiraţi, nu plictisiţi”, conchide psiholog Lenke Iuhoş.

“Urmează-ţi fericirea şi Universul îţi va deschide uşi acolo unde erau doar ziduri” –Josep Campbell

Continue Reading
Click to comment

Lasă un răspuns

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Antreprenoriat

Narada și IPSO Agricultură, parteneriat strategic pentru sprijinirea accesului la educație digitală

Published

on

Foto Credit: Fabrica de PR

Cel mai important jucător pe piața de mașini și utilaje agricole din România, IPSO Agricultură se alătură inițiativei Narada în efortul de a reconecta la educație peste 1000 de elevi ai liceelor tehnologice cu care colaborează compania. Astfel, numărul 1 pe piața de mașini și utilaje agricole din România devine noul partener strategic al Narada pentru sprijinirea accesului la educație digitală.

IPSO Agricultură are o bogată tradiție a investiției în resursa umană. Campaniile sale educaționale de pregătire și specializare a tinerilor au avut loc deja în cele mai importante zone din toată țara, implicând sute de adolescenți. Cu un accent puternic pus pe învățare și dezvoltare continuă, de ambele părți, parteneriatul strategic dintre Narada și IPSO Agricultură s-a născut în mod natural.  

 „Printre primele obiective de dezvoltare durabilă ale ONU la care și România a aderat regăsim „garantarea unei educații de calitate și promovarea oportunităților de învățare de-a lungul vieții pentru toți.” Cred că educația este chiar baza, fundația pe care se construiește un organism, o societate și care face roțile să se învârtă. La IPSO credem foarte mult în importanța învățării și dezvoltării părților pentru succesul întregului și investim atât în instruirea angajaților, cât și a clienților și a viitorilor profesioniști din domeniu”, spune Arnaud Van Strien, președintele executiv al IPSO Agricultură, parte a grupului francez Monnoyeur. 

Astfel, IPSO Agricultură s-a implicat activ în pregătirea tinerilor din comunitățile în care este prezentă, mulți dintre aceștia devenind, peste ani, angajați ai multinaționalei. Însă, criza sanitară pe care o traversează România a acutizat și situația în care se află sistemul educațional. Încă de la declanșarea stării de urgență, Narada a acționat eficient și constant pentru a reconecta la educație mii de elevi din toate zonele țării. Prin implicarea voluntarilor, liderilor locali, a personalităților din zona antreprenorială și mai ales prin valorizarea puterii comunităților, Narada a căutat să deschidă calea spre o educație demnă de secolul 21 tuturor elevilor care nu mai aveau această șansă. Totodată, a oferit profesorilor oportunitatea de a-și face auzită vocea pe ecosistemul de crowdfunding www.narada.ro. Această platformă este considerată de IPSO Agricultură cea mai potrivită soluție pentru a-și continua misiunea de facilitare a accesului la educație și învățare continuă. 

„În prezent, educația, așa cum o știam noi, are de suferit, și, în mod cert, efectele se vor vedea în timp, în toate ariile. Și asta ne privește pe toți! Din acest motiv, am considerat că e nevoie de o implicare și mai la firul ierbii, așa cum se întâmplă la Narada. Elevii au nevoie să fie conectați la școală, la educație, să aibă acces la resurse, la profesori, să evite pauzele în dezvoltarea cognitivă și socială atât de importante în acest punct. Facem ce putem și ce ține de noi ca să fie bine, împreună”, a mai spus președintele executiv IPSO Agricultură, Arnaud Van Strien.

În mod concret, Narada și IPSO Agricultură încurajează profesorii de la liceele tehnologice cu care colaborează să își înscrie proiectele și necesarul pentru a le îndeplini, pe platforma narada.ro. Și, cu cât o vor face mai repede, cu atât va putea fi urgentată implementarea lor, pentru că proiectele vor avea șansa de a intra în ciclul de finanțare chiar la început de an. Peste 1000 de elevi fără acces la educație din cauza unor circumstanțe sociale speciale și de sănătate publică își vor putea face planuri de viitor prin implicarea comunităților mobilizate de IPSO Agricultură și Narada. Iar șansa la educație oferită acestor tineri, accentuează șansele unei societăți mai prospere pentru toți.

Continue Reading

Antreprenoriat

Povestea antreprenoarei Sarah Sarrad care şi-a transformat pasiunea pentru animale într-un business de succes

Published

on

Foto Credit: Fabrica de PR

Ea este deținătoarea primului hotel & SPA din România cu servicii de lux pentru animalele de companie și urmează să creeze și o linie de produse cosmetice, de inspirație orientală.

Atât prin ceea ce o definește ca personalitate și origini, cât și prin ceea ce face, Sarah spune o poveste în care tradiția, cu vechile-i fascinante povești ale Orientului, se îmbină cu modernitatea tehnologiei și a inovației. O prezență exotică în peisajul antreprenorial românesc, Sarah Sarrad are 26 de ani, s-a născut în București și este de origine libaneză. La doi ani știa deja alfabetul limbii române, engleze și arabe și a urmat cursurile Școlii Cambridge cu predare internațională în engleză și arabă, de la grădiniță până la liceu. La 5 ani începea clasa I, iar la 17 ani urma cursurile de „Business, Marketing și Management” ale Facultății Româno-Americane. Acestora le-a adăugat experiența de studiu de la „Hotel Management Master Science of Business and Hospitality”, un master al American Hotel Academy, singura școală din România, de la Brașov, afiliată la Manchester Metropolitan University, din Anglia. La doar 19 ani, pe când era în ultimul an de facultate, Sarah a început primul său business, pornit de la iubirea sa pentru animale. Acum, după 7 ani de succes, dar și de perioade dificile, în care a învățat foarte multe aspecte ale antreprenoriatului pe cont propriu, Sarah își amintește cu același entuziasm de perioada de început.

La vârsta aceea îmi doream foarte mult să inovez, să creez un concept nou și să ofer ceva ce nu exista în România, în domeniul îngrijirii animalelor. Pe de o parte am fost întotdeauna atrasă de domeniul de Hospitality, industria și serviciile hoteliere, am călătorit foarte mult în special cu familia mea și în această zonă mi-am dorit să studiez și să mă dezvolt și, pe de altă parte, iubesc foarte mult animalele. Așa că am vrut să transfer toate serviciile de lux de care beneficiază oaspeții unui hotel elegant într-unele destinate îngrijirii celor care ne țin companie cu atâta dăruire. Așa s-a născut Very Important Pets, primul Hotel – SPA – Boutique pentru animale de companie”. 

 

Sarah povestește că le este foarte recunoscătoare părinților pentru susținerea lor, însă și această încredere, pe drumul său de a deveni independentă, a trebuit câștigată. „Părinții mei au o situație materială foarte bună, care mi-ar fi asigurat o existență confortabilă. Însă, pentru că mi-am dorit foarte mult să fiu independentă, să îmi câștig singură banii și mai ales să câștig experiență, prima dată, înainte de a deschide businessul, am decis că trebuie să urmez și un stagiu de practică. Am ales Hotel Phoenicia și, mai greu decât să încep lucrul acolo și să fiu acceptată a fost să îl conving pe tata să mă lase! Am dus ceva muncă de lămurire, dar am câștigat! Am fost așa de încântată, încât m-am implicat cu tot sufletul. Aveam 16 ani când am început să lucrez la recepție, dar am trecut apoi prin toate departamentele. La Marketing mi-a plăcut cel mai mult și, la 18 ani, am ajuns la ceea ce ar fi fost echivalentul funcției de Director Executiv. Dar în perioada aceea am ales să mă axez mai mult pe școală, să îmi termin studiile.”, declară Sarah.

În scurt timp, ea a făcut un plan de business pentru afacerea ei și s-a pregătit pentru statutul noutății, care a fost de fapt unul dintre cele mai dificile obstacole. „Investiția inițială a fost de 100.000 de euro și am creat totul de la zero pentru a lansa acest concept unic. Practic, nu exista nicăieri și nu există nici acum un loc care să găzduiască un concept asemănător, cu toate serviciile de îngrijire și de cazare pentru animale și cu toate produsele premium pe care le-am adus din afara țării… Avem inclusiv serviciu de taxi, în cazul în care posesorii animalelor nu le pot aduce sau nu le pot lua la o anumită oră. La început a fost dificil să găsim un spațiu potrivit atât pentru hotel, cât și pentru SPA. Oamenii erau reticenți, nu știu exact ce își imaginau că voi face acolo, deși eu le explicam. O altă problemă majoră a fost forța de muncă. Oamenii nu cunoșteau domeniul acesta al îngrijirii animalelor la acest nivel și, la început, a fost eșec după eșec încercând să recrutez. Am mers inclusiv la Facultatea de Medicină veterinară, unde am vorbit despre aceste servicii și i-am invitat pe studenți să vină la Very Important Pets, să facă practică, să se angajeze. Din 200 au venit 3. Doar o persoană a rămas. Eu, la rândul meu, și apoi angajații, ne-am specializat tot timpul, am format oameni, i-am trimis și pe ei la cursuri în afara țării. Pentru că e important să înveți de la psihologia canină, la cum să calmezi animalul dacă este anxios sau agresiv și până la styling și look final, pentru fiecare rasă în parte.”

În prezent, după 7 ani și după ce a învins și reticența primilor clienți, acum Sarah și echipa ei au o relație specială cu fiecare patruped care sosește la centru pentru servicii punctuale sau pentru o perioadă mai lungă, de cazare. Ea povestește că cei mai mulți clienți sunt câini, însă are, de asemenea, în îngrijire și pisici, pești sau iepuri. „Era să avem și o maimuțică, al cărei stăpân călătorea, dar între timp a rezolvat partea de transport pentru ea.” 

Antreprenoarea spune că nu a fost deloc ușor, mai ales în pandemie, dar a încercat să se mențină optimistă pentru ea și pentru echipă, a implementat regulile de distanțare și, chiar dacă a avut mult mai puține programări, le-a stabilit la intervale orare și mai mari. În plus, a făcut oferte speciale, a oferit mai multe tipuri de servicii de îngrijire a animalelor în mod gratuit, în ideea de a avea activitate și de a menține și moralul echipei ridicat.

Am muncit foarte mult, în toți acești ani, am realizat un vis, construind totul de la început. Acest aspect m-a învățat să devin creativă, să mă adaptez în orice situație și m-a motivat foarte mult.” Această motivație nu se oprește aici, pentru că Sarah se pregătește pentru a-și împlini un alt vis. Pasionată de istoria și cultura arabă, de make-up și felul în care este evidențiată feminitatea în această zonă, ea își dorește ca anul acesta să lanseze o linie de produse cosmetice cu o astfel de inspirație. „Am propriile ritualuri de beauty de la 12 ani, m-a fascinat foarte mult lumea aceasta misterioasă și îmi doresc să creez propria poveste și s-o expun în acele culori, produse, texturi pe care de multe ori mi le-am dorit, dar nu le-am găsit întotdeauna în forma căutată”.  Până atunci, ea are grijă de cei șase câini, trei de rasă, trei salvați de pe stradă, „plus pisicile care vin pe la noi pe acasă, pentru că ușa le este deschisă. Dacă mai salvez încă un animal, cred că trebuie să mă mut eu”, spune ea, și visează să își reia călătoriile pentru a continua să se inspire de la oamenii pe care îi întâlnește, din cât mai multe țări și culturi. 

Continue Reading

Antreprenoriat

Cum îți administrezi banii? 3 idei care te vor ajuta să îți gestionezi eficient bugetul personal

Published

on

Ai multe beneficii atunci când înveți să îți organizezi lunar bugetul personal, ținând cont de veniturile pe care le ai, dar și de obligații sau de cheltuielile curente. Vei ști exact unde se duc banii tăi, ce trebuie să ajustezi sau dacă este momentul să faci o schimbare – pentru a-ți suplimenta veniturile actuale.

Vei analiza, lunar, care este situația conturilor și cardurilor tale bancare, dacă merită să menții cardurile de credit… Vei căuta și soluții pentru economiile tale – dobânzi mai bune sau investiții, de exemplu.

Ai mai jos câteva idei care te vor ajuta să îți gestionezi eficient bugetul lunar care te vor ajuta să te descurci mai bine de la salariu la salariu.

Alcătuiește un buget lunar

Pentru a putea avea o evidență clară a bugetului, e important să găsești o modalitate de a ține evidența veniturilor și a cheltuielilor. O poți face electronic, cu ajutorul unei aplicații instalate pe telefonul mobil, sau chiar într-un document Excel.

Modalitatea tradițională, în care utilizezi o agendă sau un caiet, este și aceasta utilizată de multe persoane.

Alege o variantă care ți se potrivește, acest lucru e cel mai important. Odată ce ai un buget estimat al veniturilor, cheltuielilor și economiilor, vei putea să te disciplinezi, pentru a te încadra în ceea ce-ți propui. Poți repartiza cheltuielile pe mai multe categorii, încercând să respecți suma bugetată pentru fiecare dintre ele.

În ceea ce privește economiile, poți seta plăți automate către contul de economisire. Automatizând, îți va fi mult mai ușor să nu sari peste această etapă.

Poți alege serviciul „Plăți recurente”, care va mută automat suma stabilită de tine din contul tău curent ING  în contul ING Economii,  în ziua și cu frecvența alese de ține. Nu contează că începi cu o suma mai mare sau mai mică, important este să pui ceva deoparte constant în contul de economii și vei vedea că treptat vei ajunge să strângi o suma frumușica.

Găsește o soluție pentru a reduce cheltuielile repetitive

Poate cea mai simplă metodă prin care să eficientizezi cheltuielile este optimizarea cheltuielilor repetitive. Acestea sunt cele pe care le faci lună de lună, trimestrial sau chiar anual.

Un prim pas este să le identifici. Pe o foaie de hârtie, notează toate cheltuielile recurente. Lunar vei avea, de exemplu, facturile, abonamentele la diverse publicații sau servicii, diverse asigurări, pilonul III de pensii etc.

Trimestrial poți avea de plătit asigurarea de viață (dacă nu ai stabilit altfel cu asiguratorul) și alte tipuri de facturi care se plătesc o dată la trei luni.

Anual plătești, după caz, asigurările la mașină și cele pentru locuință, impozitele la stat dacă depui Declarația Unică și alte obligații.

O parte dintre acestea pot fi reduse sau chiar eliminate. Uneori, facem abonamente la diverse publicații sau pentru diverse servicii și uităm de ele (știi cât de mulți oameni au încă abonament la telefonul fix?). Pe acestea le putem, pur și simplu, anula.

Pentru utilități, ne vom interesa dacă nu există o variantă mai avantajoasă. În cazul asigurărilor, putem solicita o ofertă mai bună.

Poți să folosești o aplicație care te ajută să faci plățile rapid, cu cardul tău ING, prin aplicația bancară Apple Pay. Plata cu Apple Pay este la fel de sigură ca orice plată pe care o faci cu un card contactless obișnuit.

O analiză, a cheltuielilor recurente, ne poate scuti mulți bani, cu efortul a doar câteva minute. Minute necesare pentru a analiza cheltuielile, a anula abonamentele care nu mai sunt de actualitate și a ne interesa de o ofertă mai bună pentru cele pe care dorim să le păstrăm.

Carduri și conturi bancare: ține o evidență a lor

Carduri de debit sau de credit, conturi bancare, linii de creditare – avem din ce în ce mai multe variante pentru noi și din ce în ce mai mare este posibilitatea de a pierde socoteala lor.

Dar nu trebuie să fie așa. E bine să ai o evidență a tuturor cardurilor și conturilor pe care le deții. Pentru a plăti la timp datoriile, acolo unde este cazul, dar și pentru a putea beneficia de diverse oferte ale băncilor – pentru economiile tale. Multe dintre bănci răsplătesc periodic efortul clienților cu dobânzi mai bune la depozite sau diverse reduceri ale comisioanelor și nu numai.

Așadar: alcătuiește un buget lunar, găsește soluții pentru cheltuielile repetitive și analizează periodic situația conturilor bancare. Sunt trei activități simple, de care însă mulți dintre noi uităm. Și care ne vor ajuta să ne gestionam bugetul, descurcându-ne mai bine de la salariu la salariu.

 

Continue Reading

MEDIA NEWS

Muzicao săptămână ago

S-a lansat iLO feat. Doddy – “Vrei sau nu vrei”, o piesă fierbinte rău

Muzicao săptămână ago

S-a lansat Balkan feat. Glorya – “Spune Ceva”

Culinar2 săptămâni ago

Reţetă de sănătate: iată beneficiile unui pahar de prosecco pe zi!

Muzica3 săptămâni ago

Mr Vik a lansat “Disco”, noua piesă din proiectul Friday Raggaeton

Muzica3 săptămâni ago

Karina a lansat videoclipul piesei “Toca”

UTILE4 săptămâni ago

Nu stii ce model de aparatori patut sa alegi? Iata sugestiile noastre!

Muzicao lună ago

S-a lansat Mr. VIK feat. Alex Mica – “Travesuras”, piesă care face parte din proiectul Friday Raggaeton

Stirio lună ago

Glorya a lansat videoclipul piesei “Totdeauna”

Culinaro lună ago

Candy barul de nuntă, a doua “vedetă” a serii după mireasă!

UTILEo lună ago

De ce facilitati poti beneficia atunci cand achizitionezi un dulap metalic ?

Evenimenteo lună ago

Sănătate mintală și provocările după pandemie,la Mastering the Music Business VI

UTILE2 luni ago

Top 7 hub-uri de tehnologie la nivel global

Frumusete2 luni ago

Cum să nu te îngrași în vacanță de vară și cum să supraviețuim vacanțelor all inclusive? Sicuro Slim este rețeta perfectă!

Sanatate2 luni ago

5 reguli pentru un concediu fără kilograme în plus

Life Style2 luni ago

De ce este important să dormi într-o lenjerie de pat curată şi cât de des ar trebui spălată / schimbată ?

Sanatate3 luni ago

De ce e important să-ți cunoști harta alunițelor și să o verifici anual?

Culinar4 luni ago

Top 10 echipamente frigorifice care nu pot lipsi din cadrul unei bucătării profesionale!

Frumusete5 luni ago

Clinica stomatologică Punto Dental din Capitală se mută intr-o nouă locație în zona Dorobanți, după o investiţie de peste 500.000 euro

Life Style5 luni ago

Cum se mentin in forma modelele de videochat din Bucuresti ?

UTILE5 luni ago

Nu lasa birocratia sa iti puna frana: ia-ti rapid fisa medicala auto!

Trending