Connect with us

Naturiste

Farmacia din cămară! MIRACOLUL din seminţele de SUSAN. Iată 5 proprietăți exraordinare!

Published

on

O vorbă dragă mie spune că “esenţele tari sunt împachetate în recipiente mici”. Se pare că e universal valabilă, pentru că astăzi am să vă povestesc despre nişte seminţe extrem de mici, dar cu o valoare imensă asupra organismului, şi anume, despre seminţele de susan.

 

De fapt, istoria lor că medicament începe cu 3600 de ani în urmă, în timpurile Egiptului Antic, unde sunt listate în papirusuri ca medicamentul favorit. Deasemenea se crede că, femeile din Babilon foloseau un amestec de miere şi seminţe de susan pentru menţinerea tinereţii şi frumuseţii, iar soldaţii romani mâncau acelaşi amestec pentru forţa şi energie.

 

Seminţele de susan sunt o importanţă sursa de calciu, fibre şi minerale esenţiale, cu efecte benefice asupra sănătăţii.În plus conţin şi grăsimi sănătoase, atât de necesare unei bune funcţionări a metabolismului şi a sistemului endocrine. Sunt unele dintre cele mai bune arme împotriva osteoporozei, şi au un gust foarte bun.
Conform WH Food, în 30-40 de grame de seminţe de susan, cam cât încap într-o lingură, se afla circa 75% din necesarul zilnic de cupru, 35% din necesarul zilnic de magneziu şi 37% din necesarul zilnic de calciu pentru un adult. Deasemenea mai conţin în mod natural vitamina D, care combinată cu calciul scade riscul osteoporozei, dar şi mangan, fier, fosfor, vitamina B1, zinc şi triptofan.

 

Într-o singură lingura de seminţe de susan se găsesc 5 grame de proteine, 7 grame de carbohidraţi şi 14 grame de grăsimi sănătoase monosaturate, care ajută la scăderea colesterolului şi la reglarea presiunii sanguine.

Şi, ca să le încoronăm reginele seminţelor, sunt deasemenea utile în cură de slăbire, fibrele conţinute ajutând la scăderea colesterolului şi controlând nivelul zahărului din sânge, toate acestea contribuind la menţinerea unui sistem digestiv sănătos.

S-a demonstrat că seminţele de susan şi componentele acestora au peste 36 de proprietăţi terapeutice documentate (vezi greenmedinfo.com)

Date fiind aceste revelaţii, s-ar părea că susanul ar fi la locul lui atât într-un cabinet medical, cât este şi în cămara bucătăriei.

 

[nextpage title=”detalii”]

Mai jos o să enumăr doar câteva proprietăţi medicinale pe care le au seminţele de susan:
1. Diabet: un studiu publicat în 2006 a arătat că înlocuirea oricărui alt ulei cu uleiul de seminţe de susan a avut un efect binefăcător asupra pacienţilor diabetic hipertensivi, micşorând atât presiunea sanguine, cât şi glucoză.

2. Hipertensiune: prin înlocuirea oricărui alt tip de ulei cu ulei din seminţe de susan se micşorează presiunea sistolică şi diastolică.

3. Gingivita: prin folosirea uleiului din seminţe de susan că înlocuitor al apei de gură se obţine întărirea dinţilor şi a gingiei, oprirea sângerărilor gingivale şi înlăturarea halenei

4. Sănătatea bebeluşilor: înlocuirea uleiurilor de masaj cu ulei din seminţe de susan îmbunătăţeşte atât creşterea şi sănătatea bebeluşilor, cât mai ales, ajutându-I la obţinerea unui somn profund şi odihnitor.

5. Obezitate: o lingură de seminţe de susan luată în fiecare dimineaţă împreună cu o linguriţă de miere, nu numai că îţi dă o stare fizică bună, dart e şi ajuta să elimini kilogramele în plus.

 

Hai să fim sănătoşi!

Arina Voicu (Consilier pentru dezvoltare personală, facilitator în Terapia cu Îngeri şi Theta Healing)


Foto Credit: unica.md

Naturiste

CEAPA, UN MIRACOL la indemna oricui! Iată aici cum poţi avea o sănătate de fier în orice anotimp!

Published

on

Continuăm să vă oferim informaţii despre cele mai preţioase legume care ne sunt la îndemână şi au proprietăţi şi beneficii miraculoase.

Ceapă este un antibiotic natural de excepţie, fie că vorbim de ceapă galbenă, albă sau roşie!

 

Ce beneficii are ceapa consumata in stare cruda?

Proprietăţile antibiotice ale acestor „medicamente vegetale” se datorează compuşilor sulfuraţi, ce distrug microorganismele. Cel mai important compus sulfurat este alicina, care le conferă acestor legume proprietăţi detoxifiante, sudorifice, expectorante, tonice şi antispastice. Datorită acestor proprietăţi, ceapă şi usturoiul sunt
indicate în virozele respiratorii.

Alicina are şi proprietăţi anticoagulante. De aceea, ceapă şi usturoiul pot împiedica formarea trombozelor. De asemenea, alicina contribuie la scăderea colesterolului şi a trigliceridelor din sânge şi previne afecţiunile cardiovasculare (ateroscleroza, cardiopatia ischemică).

Consumaţi zilnic câte o ceapă mică timp de 30 de zile şi veţi scăpa de răceală şi gripă în sezonul rece! 

Ceapa contribuie substanţial la sănătatea ţesuturilor conective, deoarece acestea au nevoie de sulf pentru a se forma.

Ceapa conţine săruri minerale (sodiu, potasiu, fier, sulf, iod, siliciu, fosfat), principii antibiotice, glucide, lipide, zaharoză, acizi organici, steroli, vitamine (vitamina c, vitamine din grupul b, vitamina E), ulei volatil, saponine.

Ceapă crudă mai este bună pentru dureri de burtă, acesta poate fi consumată sub formă de ceai sau comprese exact acolo unde simţiţi durerea. 

Am gasit si un material video interesant! Va invitam sa-l vizionati.

 

Foto Credit: retetedesanatate.ro

Video Credit: Youtube

Continue Reading

Naturiste

VITAMINE ŞI MINERALE într-un pahar: Suc de morcovi şi portocale

Published

on

Mă gândeam zilele acestea ce suc natural să mai beau şi mi-am adus aminte că în perioada rece îmi place să beau suc de morcovi şi portocale. Este super gustos şi are foarte multe proprietăţi.

Morcovii conţin vitamina A şi betacaroten, sunt legumele cu rădăcina profundă în sol, iar acest lucru le permite acestora să absoarbă o serie de minerale abundente. Ei sunt, de asemenea, bogaţi şi în  vitama B.

Sucul de morcovi curaţă şi reface ficatul. Ficatul este organul care detoxifica corpul nostru – fără de care am muri de la adunările interne toxice. Sucul de morcovi a fost numit sucul vindecător de aur.

Detalii complete pe VIATA BIO!

Foto Credit: viatabio.com

Continue Reading

Naturiste

Nu trebuie sa fii un „masterchef” ca sa poti consuma alimente minune

Published

on

Gata, de maine mananc sanatos! De cate ori nu ti-ai spus asta, insa ai si facut-o? Ce anume te-a oprit? Auzi in stanga si-n dreapta despre oameni care consuma alimente „minune”, ii crezi pe cuvant ca sunt grozave pentru sanatate dar alegi sa ramai la felul tau de a intelege mancarea sanatoasa, captiv/a intr-un stil clasic, asa cum ne-au crescut parintii?

Poate ca nu ai timp sa te informezi asupra proprietatilor unor alimente, nu le cunosti gustul si ti-e teama ca nu-ti vor fi pe plac, crezi ca felul in care se consuma este unul complicat iar timpul si poate neindemanarea crezi ca te vor impiedica si mai mult.

Hai sa-ti oferim cateva informatii utile si concrete. Semintele de Chia, Quinoa si fructele de Goji Sano Vita au proprietati miraculase si pot fi consumate foarte simplu, nu trebuie sa fii un masterchef sa le poti folosi. Iata cateva informatii despre ele, precum si  cateva sugestii despre cum pot fi consumate.

Semintele de chia – Daca exista un aliment care poate fi numit sfant, acesta trebuie sa fie Chia! Pline de vitamine si minerale, ajutand la reglarea greutatii, controlarea poftei de dulce si luptand impotriva radicalilor liberi, aceste seminte sunt cu adevarat o minune pentru sanatate, cu beneficii infinite! Iti vom spune ce contin si, crede-ne, vei fi uimit/a: de 5 ori mai mult calciu decat laptele, de 3 ori mai multi antioxidanti decat afinele, de 3 ori mai mult fier decat spanacul, de 2 ori mai multe proteine decat orice alte boabe / seminte si de 2 ori mai mult potasiu decat o banana.

Cum le consumam?  Ti le recomandam la micul dejun in: cereale, smoothiuri, iaurt, ca budinca (amesteca semintele de chia cu apa sau lapte de cocos si lasa-le sa stea putin pana se umfla) sau in clatite (dupa ce ai terminat de facut compozitia clasica de clatite, adauga si 1-2 linguri de seminte de chia, astfel clatitele tale vor fi de zece ori mai sanatoase).

Quinoa alba – Pe langa proteine sale unice, quinoa contine amidon, zaharuri, ulei, fibre, minerale, si vitamine. Boabele de quinoa sunt bogate in vitaminele A, C, D, E, K si vitamine din grupa B. De asemenea, sunt o sursa buna de fier, calciu, crom, cupru, fluor, iod, magneziu, potasiu, seleniu, zinc. Datorita vitaminelor si mineralelor, quinoa stimuleaza sistemul imunitar.

Cum o consumam? Quinoa este un aliment care poate fi servit in multe feluri: ca atare, budinca, cereale adaugate in salate, in supe sau sosuri. Quinoa are o textura pufoasa atunci cand este gatita iar aroma usoara de nuca o face o alternativa la orez alb sau cuscus. Quinoa faina poate fi folosita in panificatie fie amestecata cu faina de grau, fie singura – daca se doreste un produs fara gluten.

Fructele de goji – Sunt bogate in minerale precum magneziu, fier, calciu, potasiu, cupru, seleniu, contin 18 aminoacizi (mai mult decat polenul), vitamina A, vitamina B, B2 si B6, vitamina E, polizaharide, acizi grasi nesaturati, antioxidanti, fitosteroli si fenoli. Fructele goji sunt fructele cu cel mai puternic efect antioxidant dintre toate produsele alimentare din lume. Sunt o puternica sursa de vitamina C, continand pe unitate o cantitate de 500 ori mai mare decat portocalele, continand mai mult caroten decat orice alt produs alimentar.

Cum le consumam? Doza ideala de fructe de goji pentru persoanele care vor sa isi imbunatateasca viata este de 16g pe zi, grame care chiar fac diferenta.

 

Ce zici, te-am convins?

Continue Reading
Advertisement
Terapii3 zile ago

Ce este masajul terapeutic?

Life Style2 săptămâni ago

Noul gust EXTRA-SEC în gama ZAREA Diamond Collection

Stiri2 săptămâni ago

La cine apelam pentru auditul de mediu

Sanatate3 săptămâni ago

Dr. Serban Atanasiu: “Romanii din diaspora vin acasa de sarbatori si pentru rezolvarea problemelor stomatologice”

Evenimente3 săptămâni ago

Alimentatie rationala pentru sanatate, editia a 3-a

Sanatate4 săptămâni ago

De ce Suplimente Organice?

Frumusete1 lună ago

Salon de infrumusetare. Vezi toate beneficile!

Sanatate1 lună ago

NU mai ține durerea în gât!

Sanatate1 lună ago

Cancerul de colon, cum il tratam!

Timp Liber1 lună ago

Scapa de grija colivei pentru inmormantare comandand-o online

Sanatate2 luni ago

Cobză de răcit? Treci pe natural!

Psiho2 luni ago

Alexandru Pleșea: 8 tehnici de întinerire

Sanatate2 luni ago

Pășește încrezătoate într-o nouă etapă din viață, cu Mastrelle Meno

Frumusete2 luni ago

Gama SantaDerm ParasiteS împotriva păduchilor, o soluție naturală, sigură și eficientă

Timp Liber2 luni ago

ZAREA 7 Stele, istoria ce merită povestită

Sanatate2 luni ago

Victoria Asanache organizeaza primele cursuri de Navigatori de pacienti oncologici din Romania

Frumusete3 luni ago

Luptă împotriva îmbătrânirii tenului cu noua gamă ACM: Duolys

Life Style3 luni ago

Arcca, cel mai mare operator de campusuri private din România, pune la dispoziția studenților peste 2500 de locuri de cazare

Frumusete3 luni ago

Premiera – Onda, prima optiune pentru cei cu grasime localizata!

Life Style3 luni ago

S-a lansat platforma online myorganic.ro

Trending