Connect with us

Antreprenoriat

Importanta echipamentului de protectie in industria alimentara

Published

on

In majoritatea mediilor de lucru, protectia la lucru trebuie sa fie o prioritate atat pentru angajatori, cat si pentru angajati. In lipsa echipamentului de protectie, se pot produce accidente care pot fi usor evitate. Industria alimentara nu face exceptie. Chiar daca de regula, riscurile de accidentare nu sunt atat de serioase precum in industriile grele, echipamentul de protectie este indispensabil.

Industria alimentara presupune totusi masuri de siguranta specifice. Echipamentul de protectie are rolul de a asigura in primul rand siguranta lucratorului, dar si de a minimiza contaminarea mediului de lucru. Cu alte cuvinte, manipularea carnii si a produselor alimentare trebuie facuta in conditii optime de curatenie si siguranta.

Imbracamintea de protectie nu trebuie sa sacrifice confortul utilizatorului. Miscarile repetitive si perioadele lungi de munca necesita o imbracaminte de protectie comoda si respirabila. Din acest motiv, halatele si camasile din bumbac sunt o alegere populara. Sorturile pot oferi o protectie suplimentara, unde este cazul.

In functie de activitati, se poate opta pentru un sort impermeabil din PVC, sau unul din polietilena, de unica folosinta. Sorturile din zale sau placi de otel sunt destinate utilizarii in macelarii si abatoare, unde protectia la taiere este esentiala.

Pentru ca munca in industria alimentara, utilizarea manusilor de protectie este la fel de importanta. Printre altele, contactul cu umezeala, sange, carne si grasimi animale poate fi mai mult decat un inconvenient. Pe de alta parte, produsele alimentare trebuie manuite in conditii optime de igiena, cu riscuri cat mai scazute de contaminare.

Manusile de protectie de unica folosinta trebuie sa fie tot timpul la indemana. Acest tip de echipament de protectie poate fi realizat dintr-o gama larga de materiale. In functie de activitatea prestata si riscurile implicate, unele tipuri de manusi de protectie pot fi mai eficiente decat altele.

De regula, elasticitatea, rezistenta la sfasiere, contactul cu grasimi si diverse chimicale sunt criteriile de interes.

Manusile de protectie din nitril, latex sau poliuretan ofera grade diferite de protectie. De exemplu, manusile din latex ofera o elasticitate excelenta si sunt durabile, dar au o rezistenta scazuta la solventi si alcool. In plus, latexul poate produce reactii alergice la unii utilizatori.

Manusile de protectie din nitril sunt un bun inlocuitor, desi materialul este mai putin elastic decat latexul natural. Manusile de protectie realizate din poliuretan pot fi confortabile, elastice si rezistente, dar aderenta mai scazuta poate reduce eficienta acestora la lucru.

Chiar si in industria alimentara, unele activitati pot implica riscuri serioase de accidentare. In macelarii si abatoare, manusile de protectie din otel ar trebui sa fie tot timpul la indemana. Realizate din zale de otel, acestea sunt gandite pentru o protectie optima la taiere si impungere.

In ciuda pretului destul de piperat, manusile de protectie din zale de otel pot preveni accidentari serioase!

“Urmează-ţi fericirea şi Universul îţi va deschide uşi acolo unde erau doar ziduri” –Josep Campbell

Continue Reading
Click to comment

Lasă un răspuns

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Antreprenoriat

Narada și IPSO Agricultură, parteneriat strategic pentru sprijinirea accesului la educație digitală

Published

on

Foto Credit: Fabrica de PR

Cel mai important jucător pe piața de mașini și utilaje agricole din România, IPSO Agricultură se alătură inițiativei Narada în efortul de a reconecta la educație peste 1000 de elevi ai liceelor tehnologice cu care colaborează compania. Astfel, numărul 1 pe piața de mașini și utilaje agricole din România devine noul partener strategic al Narada pentru sprijinirea accesului la educație digitală.

IPSO Agricultură are o bogată tradiție a investiției în resursa umană. Campaniile sale educaționale de pregătire și specializare a tinerilor au avut loc deja în cele mai importante zone din toată țara, implicând sute de adolescenți. Cu un accent puternic pus pe învățare și dezvoltare continuă, de ambele părți, parteneriatul strategic dintre Narada și IPSO Agricultură s-a născut în mod natural.  

 „Printre primele obiective de dezvoltare durabilă ale ONU la care și România a aderat regăsim „garantarea unei educații de calitate și promovarea oportunităților de învățare de-a lungul vieții pentru toți.” Cred că educația este chiar baza, fundația pe care se construiește un organism, o societate și care face roțile să se învârtă. La IPSO credem foarte mult în importanța învățării și dezvoltării părților pentru succesul întregului și investim atât în instruirea angajaților, cât și a clienților și a viitorilor profesioniști din domeniu”, spune Arnaud Van Strien, președintele executiv al IPSO Agricultură, parte a grupului francez Monnoyeur. 

Astfel, IPSO Agricultură s-a implicat activ în pregătirea tinerilor din comunitățile în care este prezentă, mulți dintre aceștia devenind, peste ani, angajați ai multinaționalei. Însă, criza sanitară pe care o traversează România a acutizat și situația în care se află sistemul educațional. Încă de la declanșarea stării de urgență, Narada a acționat eficient și constant pentru a reconecta la educație mii de elevi din toate zonele țării. Prin implicarea voluntarilor, liderilor locali, a personalităților din zona antreprenorială și mai ales prin valorizarea puterii comunităților, Narada a căutat să deschidă calea spre o educație demnă de secolul 21 tuturor elevilor care nu mai aveau această șansă. Totodată, a oferit profesorilor oportunitatea de a-și face auzită vocea pe ecosistemul de crowdfunding www.narada.ro. Această platformă este considerată de IPSO Agricultură cea mai potrivită soluție pentru a-și continua misiunea de facilitare a accesului la educație și învățare continuă. 

„În prezent, educația, așa cum o știam noi, are de suferit, și, în mod cert, efectele se vor vedea în timp, în toate ariile. Și asta ne privește pe toți! Din acest motiv, am considerat că e nevoie de o implicare și mai la firul ierbii, așa cum se întâmplă la Narada. Elevii au nevoie să fie conectați la școală, la educație, să aibă acces la resurse, la profesori, să evite pauzele în dezvoltarea cognitivă și socială atât de importante în acest punct. Facem ce putem și ce ține de noi ca să fie bine, împreună”, a mai spus președintele executiv IPSO Agricultură, Arnaud Van Strien.

În mod concret, Narada și IPSO Agricultură încurajează profesorii de la liceele tehnologice cu care colaborează să își înscrie proiectele și necesarul pentru a le îndeplini, pe platforma narada.ro. Și, cu cât o vor face mai repede, cu atât va putea fi urgentată implementarea lor, pentru că proiectele vor avea șansa de a intra în ciclul de finanțare chiar la început de an. Peste 1000 de elevi fără acces la educație din cauza unor circumstanțe sociale speciale și de sănătate publică își vor putea face planuri de viitor prin implicarea comunităților mobilizate de IPSO Agricultură și Narada. Iar șansa la educație oferită acestor tineri, accentuează șansele unei societăți mai prospere pentru toți.

Continue Reading

Antreprenoriat

Povestea antreprenoarei Sarah Sarrad care şi-a transformat pasiunea pentru animale într-un business de succes

Published

on

Foto Credit: Fabrica de PR

Ea este deținătoarea primului hotel & SPA din România cu servicii de lux pentru animalele de companie și urmează să creeze și o linie de produse cosmetice, de inspirație orientală.

Atât prin ceea ce o definește ca personalitate și origini, cât și prin ceea ce face, Sarah spune o poveste în care tradiția, cu vechile-i fascinante povești ale Orientului, se îmbină cu modernitatea tehnologiei și a inovației. O prezență exotică în peisajul antreprenorial românesc, Sarah Sarrad are 26 de ani, s-a născut în București și este de origine libaneză. La doi ani știa deja alfabetul limbii române, engleze și arabe și a urmat cursurile Școlii Cambridge cu predare internațională în engleză și arabă, de la grădiniță până la liceu. La 5 ani începea clasa I, iar la 17 ani urma cursurile de „Business, Marketing și Management” ale Facultății Româno-Americane. Acestora le-a adăugat experiența de studiu de la „Hotel Management Master Science of Business and Hospitality”, un master al American Hotel Academy, singura școală din România, de la Brașov, afiliată la Manchester Metropolitan University, din Anglia. La doar 19 ani, pe când era în ultimul an de facultate, Sarah a început primul său business, pornit de la iubirea sa pentru animale. Acum, după 7 ani de succes, dar și de perioade dificile, în care a învățat foarte multe aspecte ale antreprenoriatului pe cont propriu, Sarah își amintește cu același entuziasm de perioada de început.

La vârsta aceea îmi doream foarte mult să inovez, să creez un concept nou și să ofer ceva ce nu exista în România, în domeniul îngrijirii animalelor. Pe de o parte am fost întotdeauna atrasă de domeniul de Hospitality, industria și serviciile hoteliere, am călătorit foarte mult în special cu familia mea și în această zonă mi-am dorit să studiez și să mă dezvolt și, pe de altă parte, iubesc foarte mult animalele. Așa că am vrut să transfer toate serviciile de lux de care beneficiază oaspeții unui hotel elegant într-unele destinate îngrijirii celor care ne țin companie cu atâta dăruire. Așa s-a născut Very Important Pets, primul Hotel – SPA – Boutique pentru animale de companie”. 

 

Sarah povestește că le este foarte recunoscătoare părinților pentru susținerea lor, însă și această încredere, pe drumul său de a deveni independentă, a trebuit câștigată. „Părinții mei au o situație materială foarte bună, care mi-ar fi asigurat o existență confortabilă. Însă, pentru că mi-am dorit foarte mult să fiu independentă, să îmi câștig singură banii și mai ales să câștig experiență, prima dată, înainte de a deschide businessul, am decis că trebuie să urmez și un stagiu de practică. Am ales Hotel Phoenicia și, mai greu decât să încep lucrul acolo și să fiu acceptată a fost să îl conving pe tata să mă lase! Am dus ceva muncă de lămurire, dar am câștigat! Am fost așa de încântată, încât m-am implicat cu tot sufletul. Aveam 16 ani când am început să lucrez la recepție, dar am trecut apoi prin toate departamentele. La Marketing mi-a plăcut cel mai mult și, la 18 ani, am ajuns la ceea ce ar fi fost echivalentul funcției de Director Executiv. Dar în perioada aceea am ales să mă axez mai mult pe școală, să îmi termin studiile.”, declară Sarah.

În scurt timp, ea a făcut un plan de business pentru afacerea ei și s-a pregătit pentru statutul noutății, care a fost de fapt unul dintre cele mai dificile obstacole. „Investiția inițială a fost de 100.000 de euro și am creat totul de la zero pentru a lansa acest concept unic. Practic, nu exista nicăieri și nu există nici acum un loc care să găzduiască un concept asemănător, cu toate serviciile de îngrijire și de cazare pentru animale și cu toate produsele premium pe care le-am adus din afara țării… Avem inclusiv serviciu de taxi, în cazul în care posesorii animalelor nu le pot aduce sau nu le pot lua la o anumită oră. La început a fost dificil să găsim un spațiu potrivit atât pentru hotel, cât și pentru SPA. Oamenii erau reticenți, nu știu exact ce își imaginau că voi face acolo, deși eu le explicam. O altă problemă majoră a fost forța de muncă. Oamenii nu cunoșteau domeniul acesta al îngrijirii animalelor la acest nivel și, la început, a fost eșec după eșec încercând să recrutez. Am mers inclusiv la Facultatea de Medicină veterinară, unde am vorbit despre aceste servicii și i-am invitat pe studenți să vină la Very Important Pets, să facă practică, să se angajeze. Din 200 au venit 3. Doar o persoană a rămas. Eu, la rândul meu, și apoi angajații, ne-am specializat tot timpul, am format oameni, i-am trimis și pe ei la cursuri în afara țării. Pentru că e important să înveți de la psihologia canină, la cum să calmezi animalul dacă este anxios sau agresiv și până la styling și look final, pentru fiecare rasă în parte.”

În prezent, după 7 ani și după ce a învins și reticența primilor clienți, acum Sarah și echipa ei au o relație specială cu fiecare patruped care sosește la centru pentru servicii punctuale sau pentru o perioadă mai lungă, de cazare. Ea povestește că cei mai mulți clienți sunt câini, însă are, de asemenea, în îngrijire și pisici, pești sau iepuri. „Era să avem și o maimuțică, al cărei stăpân călătorea, dar între timp a rezolvat partea de transport pentru ea.” 

Antreprenoarea spune că nu a fost deloc ușor, mai ales în pandemie, dar a încercat să se mențină optimistă pentru ea și pentru echipă, a implementat regulile de distanțare și, chiar dacă a avut mult mai puține programări, le-a stabilit la intervale orare și mai mari. În plus, a făcut oferte speciale, a oferit mai multe tipuri de servicii de îngrijire a animalelor în mod gratuit, în ideea de a avea activitate și de a menține și moralul echipei ridicat.

Am muncit foarte mult, în toți acești ani, am realizat un vis, construind totul de la început. Acest aspect m-a învățat să devin creativă, să mă adaptez în orice situație și m-a motivat foarte mult.” Această motivație nu se oprește aici, pentru că Sarah se pregătește pentru a-și împlini un alt vis. Pasionată de istoria și cultura arabă, de make-up și felul în care este evidențiată feminitatea în această zonă, ea își dorește ca anul acesta să lanseze o linie de produse cosmetice cu o astfel de inspirație. „Am propriile ritualuri de beauty de la 12 ani, m-a fascinat foarte mult lumea aceasta misterioasă și îmi doresc să creez propria poveste și s-o expun în acele culori, produse, texturi pe care de multe ori mi le-am dorit, dar nu le-am găsit întotdeauna în forma căutată”.  Până atunci, ea are grijă de cei șase câini, trei de rasă, trei salvați de pe stradă, „plus pisicile care vin pe la noi pe acasă, pentru că ușa le este deschisă. Dacă mai salvez încă un animal, cred că trebuie să mă mut eu”, spune ea, și visează să își reia călătoriile pentru a continua să se inspire de la oamenii pe care îi întâlnește, din cât mai multe țări și culturi. 

Continue Reading

Antreprenoriat

Cum îți administrezi banii? 3 idei care te vor ajuta să îți gestionezi eficient bugetul personal

Published

on

Ai multe beneficii atunci când înveți să îți organizezi lunar bugetul personal, ținând cont de veniturile pe care le ai, dar și de obligații sau de cheltuielile curente. Vei ști exact unde se duc banii tăi, ce trebuie să ajustezi sau dacă este momentul să faci o schimbare – pentru a-ți suplimenta veniturile actuale.

Vei analiza, lunar, care este situația conturilor și cardurilor tale bancare, dacă merită să menții cardurile de credit… Vei căuta și soluții pentru economiile tale – dobânzi mai bune sau investiții, de exemplu.

Ai mai jos câteva idei care te vor ajuta să îți gestionezi eficient bugetul lunar care te vor ajuta să te descurci mai bine de la salariu la salariu.

Alcătuiește un buget lunar

Pentru a putea avea o evidență clară a bugetului, e important să găsești o modalitate de a ține evidența veniturilor și a cheltuielilor. O poți face electronic, cu ajutorul unei aplicații instalate pe telefonul mobil, sau chiar într-un document Excel.

Modalitatea tradițională, în care utilizezi o agendă sau un caiet, este și aceasta utilizată de multe persoane.

Alege o variantă care ți se potrivește, acest lucru e cel mai important. Odată ce ai un buget estimat al veniturilor, cheltuielilor și economiilor, vei putea să te disciplinezi, pentru a te încadra în ceea ce-ți propui. Poți repartiza cheltuielile pe mai multe categorii, încercând să respecți suma bugetată pentru fiecare dintre ele.

În ceea ce privește economiile, poți seta plăți automate către contul de economisire. Automatizând, îți va fi mult mai ușor să nu sari peste această etapă.

Poți alege serviciul „Plăți recurente”, care va mută automat suma stabilită de tine din contul tău curent ING  în contul ING Economii,  în ziua și cu frecvența alese de ține. Nu contează că începi cu o suma mai mare sau mai mică, important este să pui ceva deoparte constant în contul de economii și vei vedea că treptat vei ajunge să strângi o suma frumușica.

Găsește o soluție pentru a reduce cheltuielile repetitive

Poate cea mai simplă metodă prin care să eficientizezi cheltuielile este optimizarea cheltuielilor repetitive. Acestea sunt cele pe care le faci lună de lună, trimestrial sau chiar anual.

Un prim pas este să le identifici. Pe o foaie de hârtie, notează toate cheltuielile recurente. Lunar vei avea, de exemplu, facturile, abonamentele la diverse publicații sau servicii, diverse asigurări, pilonul III de pensii etc.

Trimestrial poți avea de plătit asigurarea de viață (dacă nu ai stabilit altfel cu asiguratorul) și alte tipuri de facturi care se plătesc o dată la trei luni.

Anual plătești, după caz, asigurările la mașină și cele pentru locuință, impozitele la stat dacă depui Declarația Unică și alte obligații.

O parte dintre acestea pot fi reduse sau chiar eliminate. Uneori, facem abonamente la diverse publicații sau pentru diverse servicii și uităm de ele (știi cât de mulți oameni au încă abonament la telefonul fix?). Pe acestea le putem, pur și simplu, anula.

Pentru utilități, ne vom interesa dacă nu există o variantă mai avantajoasă. În cazul asigurărilor, putem solicita o ofertă mai bună.

Poți să folosești o aplicație care te ajută să faci plățile rapid, cu cardul tău ING, prin aplicația bancară Apple Pay. Plata cu Apple Pay este la fel de sigură ca orice plată pe care o faci cu un card contactless obișnuit.

O analiză, a cheltuielilor recurente, ne poate scuti mulți bani, cu efortul a doar câteva minute. Minute necesare pentru a analiza cheltuielile, a anula abonamentele care nu mai sunt de actualitate și a ne interesa de o ofertă mai bună pentru cele pe care dorim să le păstrăm.

Carduri și conturi bancare: ține o evidență a lor

Carduri de debit sau de credit, conturi bancare, linii de creditare – avem din ce în ce mai multe variante pentru noi și din ce în ce mai mare este posibilitatea de a pierde socoteala lor.

Dar nu trebuie să fie așa. E bine să ai o evidență a tuturor cardurilor și conturilor pe care le deții. Pentru a plăti la timp datoriile, acolo unde este cazul, dar și pentru a putea beneficia de diverse oferte ale băncilor – pentru economiile tale. Multe dintre bănci răsplătesc periodic efortul clienților cu dobânzi mai bune la depozite sau diverse reduceri ale comisioanelor și nu numai.

Așadar: alcătuiește un buget lunar, găsește soluții pentru cheltuielile repetitive și analizează periodic situația conturilor bancare. Sunt trei activități simple, de care însă mulți dintre noi uităm. Și care ne vor ajuta să ne gestionam bugetul, descurcându-ne mai bine de la salariu la salariu.

 

Continue Reading

MEDIA NEWS

Muzica2 săptămâni ago

Friday Raggaeton continuă! MR. VIK lansează videoclipul piesei „Bye Bye” „Am fost inspirat de cei care nu știu să iubească”

ALL MEDIA2 săptămâni ago

PortalMed – platforma care te conectează cu lumea medicală

Muzica2 săptămâni ago

Boby și Daniela Gyorfi lansează “Pe perna mea”

Calatorii3 săptămâni ago

VIP Business Voyage si Saloanele Magic – servicii turistice de elită la tarife preferențiale

Frumusete3 săptămâni ago

Află ce tratamente pentru păr ţi se potrivesc!

Culinaro lună ago

Iată cum poţi folosi dozatorul de apă în reţetele pe care le pregăteşti!

Frumuseteo lună ago

Sara Studio, cel mai modern salon de înfrumusețare

Muzicao lună ago

S-a lansat iLO feat. Doddy – „Vrei sau nu vrei”, o piesă fierbinte rău

Muzicao lună ago

S-a lansat Balkan feat. Glorya – „Spune Ceva”

Culinar2 luni ago

Reţetă de sănătate: iată beneficiile unui pahar de prosecco pe zi!

Muzica2 luni ago

Mr Vik a lansat „Disco”, noua piesă din proiectul Friday Raggaeton

Muzica2 luni ago

Karina a lansat videoclipul piesei “Toca”

UTILE2 luni ago

Nu stii ce model de aparatori patut sa alegi? Iata sugestiile noastre!

Muzica2 luni ago

S-a lansat Mr. VIK feat. Alex Mica – „Travesuras”, piesă care face parte din proiectul Friday Raggaeton

Stiri2 luni ago

Glorya a lansat videoclipul piesei „Totdeauna”

Culinar2 luni ago

Candy barul de nuntă, a doua „vedetă” a serii după mireasă!

UTILE2 luni ago

De ce facilitati poti beneficia atunci cand achizitionezi un dulap metalic ?

Evenimente3 luni ago

Sănătate mintală și provocările după pandemie,la Mastering the Music Business VI

UTILE3 luni ago

Top 7 hub-uri de tehnologie la nivel global

Frumusete3 luni ago

Cum să nu te îngrași în vacanță de vară și cum să supraviețuim vacanțelor all inclusive? Sicuro Slim este rețeta perfectă!

Trending