Connect with us

EVENTS

În curând se lansează noua colecție de literatură universală de la Editura Pandora M, ANANSI. World Fiction


             Începând din luna octombrie, o nouă colecție de traduceri din literatura universală îi așteaptă pe cititori în librăriile fizice și online din întreaga țară. Este vorba despre ANANSI. World Fiction, un proiect inițiat de Editura Pandora M, parte a Grupului Editorial TREI, și coordonat de Bogdan-Alexandru Stănescu, scriitor și unul dintre cei mai apreciați editori români, cu o bogată experiență, de peste 15 ani, în sfera traducerilor din literatura universală.

 

Noua colecție, așezată sub semnul lui Anansi, zeul african al poveștilor, include cinci serii: Anansi. Contemporan, dedicată literaturii actuale, Anansi. Clasic, un spațiu al clasicilor secolului XX, Anansi. Mentor, ce reunește eseuri literare, Anansi. Ego, seria dedicată memorialisticii și Anansi. Blues, seria poeziei.

 

             „De ce o nouă colecție de literatură universală ? E o întrebare adecvată în legătură cu o piață de carte în care traducerile predomină, iar cele de beletristică fac legea. S-ar putea spune că orice nouă inițiativă în acest domeniu este osândită la eșec, însă o analiză atentă a profilului acestor traduceri arată că ele acoperă, ca să nu zic că abia zgârie doar suprafața literaturilor care exportă. Sunt traduse premiile și mai puțin cărțile nominalizate, sunt traduse cărțile care se mențin onorabil într-un top al vânzărilor, nu și cele care devin încet-încet de referință, sunt traduse, în proporție covârșitoare, produsele culturii anglo-saxone, ignorând faptul că și în țările învecinate nouă se scrie literatură de foarte bună calitate. O astfel de analiză ne-a condus la schițarea unei noi colecții, care-și propune să fie un spațiu în care să se regăsească toate acele cărți pe care le căutăm pe piața noastră de carte, dar nu le găsim.

Mai rămâne întrebarea „De ce Anansi ?” Pentru că facem parte din Grupul Editorial Trei, o să vă dau răspunsul cel mai adecvat profilului nostru: pentru că așa ni s-a arătat într-un vis, pentru că am vrut să rămânem în zona mitologiei și, în fine, pentru că Anansi e un zeu jucăuș și înțelept, așa cum ne propunem să fie această colecție”, a mărturisit Bogdan-Alexandru Stănescu.

Colecția debutează cu șase titluri, semnate de nume mari ale scenei literare internaționale. Copertele colecției și layoutul sunt realizate de artistul vizual Andrei Gamarț.

 

Prima carte scrisă de Elena Ferrante după Tetralogia Napolitană

Elena Ferrante este una dintre prozatoarele contemporane cele mai puternice, o stilistă desăvârșită, cu o intuiție artistică ieșită din comun, o autoare extrem de iubită și de cititorii din România. Viața mincinoasă a adulților, prima sa carte scrisă după Tetralogia Napolitană, este cu siguranță una dintre cele mai așteptate apariții editoriale ale acestei toamne. Romanul spune povestea Giovannei, a cărei lume se prăbușește când își aude tatăl spunând că fața ei își pierde drăgălășenia și începe să semene cu cea a disprețuitei mătuși Vittoria.

Viața ei devine o căutare chinuitoare a oglinzii în care să se poată vedea cu adevărat. Giovanna se caută pe sine în două orașe înrudite ce se urăsc reciproc: un Napoli al înălțimilor și al rafinamentului și același oraș, dar al adâncurilor, un loc al excesului și al vulgarității. Fata se mișcă între cele două realități, fără a găsi răspunsuri, ajungând, în schimb, la o maturizare pe care nu a dorit-o și care nu e nici pe departe atât de frumoasă pe cât crezuse. Ediția în limba română a cărții apare în traducerea Ceraselei Barbone.

 

Memoriile scrise în închisoare de Ahmet Altan, unul dintre cei mai citiți prozatori turci și un jurnalist redutabil

Nu voi mai vedea lumea niciodată, volumul de memorii scrise în tenebrele închisorii de Ahmet Altan, apare de asemenea în colecția ANANSI. World Fiction. Conștient că din cauza regimului aflat la putere, el nu va mai vedea lumea cu ochii unui om liber, Ahmet Altan își află libertatea în scris, în citit și în adâncurile memoriei. Această bijuterie scoasă din presiunea tiraniei, este un adevărat credo ce demonstrează că în carceră se află trupul, dar că adevărata libertate nu-i poate fi confiscată niciodată unui scriitor: imaginația și cuvintele au puterea de a dărâma zidurile cele mai groase. Ediția în limba română poartă semnătura lui Andrei Covaciu.

 

Linda Boström Knausgård, scriitoare suedeză tradusă în premieră în limba română

Una dintre surprizele de debut ale colecției ANANSI. World Fiction o reprezintă scriitoarea suedeză Linda Boström Knausgård, un nume aflat în plină ascensiune. Cartea cu care apare în traducere în premieră în limba română este Bine ai venit în America!, descrisă de critici drept „o proză intensă, obsedantă, ce evocă disperarea rece a unui film de Bergman” (Kirkus Reviews). Romanul, apărut în traducerea Roxanei Dreve, a fost recompensat în 2016 cu prestigiosul Premiu August. Naratoarea este o fetiță care refuză să mai vorbească. Înfășurată în tăcere și singurătate, ea se retrage din fața vieții. Fratele ei mai mare trăiește închis în camera lui, de unde refuză să iasă. Tatăl lor a murit, însă apare de-a lungul cărții în amintirile fetei. Mama, o actriță frumoasă, își vede de viața ei, ca și cum nimic nu s-ar fi întâmplat. Pe toți aceștia, chiar și pe tatăl reconstruit din amintiri, îi unește o dorință neexprimată de a fi împreună.

 

Îndrăgitul scriitor portughez José Luís Peixoto, cu un roman inspirat din relația sa cu laureatul Nobelului pentru literatură, José Saramago

Din opera lui José Luís Peixoto, pe care José Saramago îl numea „una dintre revelațiile cele mai surprinzătoare ale literaturii portugheze”, în colecția ANANSI. World Fiction apare, în traducerea Siminei Popa, romanul Autobiografia.

În Lisabona anilor ’90, drumul unui tânăr scriitor aflat în plină criză existențială se intersectează cu cel al unui mare scriitor mai vârstnic: José Saramago. Din relația celor doi se naște această poveste, în care granițele dintre ficțiune și autobiografie se diluează până la dispariție. José Luís Peixoto explorează în acest joc de oglinzi absolut unic creația literară și frontiera translucidă dintre viață și literatură. În același timp, își exprmă propriile obsesii într-o proză plină cu detalii și lirism, care a marcat literatura contemporană portugheză.

 

Slavenka Drakulić, una dintre cele mai puternice voci din spaţiul ex-iugoslav

Scriitoarea croată Slavenka Drakulić, supranumită „Simone de Beauvoir a Europei de Est”, una dintre cele mai puternice voci din spațiul ex-iugoslav, apare și ea în colecția ANANSI. World Fiction, cu un roman tradus în premieră în limba română: Dora și Minotaurul.

Celebra fotografă suprarealistă Dora Maar, pe numele ei real Henriette Theodora Markovitch, a murit în 1997. Printre însemnările făcute în limba franceză, în apartamentul său a fost găsit și un carnet scris în croată, limba tatălui, pe care o vorbea perfect. Viața Dorei alături de Picasso, așa cum reiese din însemnări, și consecințele traumatizante pe care le-a avut despărțirea lor asupra ei, dezvăluie relația tumultuoasă a două personalități creatoare, dintre care una este zdrobitor de dominatoare. Cartea apare în traducerea Octaviei Nedelcu.

 

Jurnalul celui mai cunoscut librar independent din Scoția, o perspectivă asupra relației dintre micii proprietari de afaceri din lumea cărții și marile magazine.

Cu siguranță una dintre cele mai simpatice apariții din lista cărților cu care debutează colecția ANANSI. World Fiction este volumul de memorii al lui Shaun Bythell, cel mai cunoscut librar independent din Scoția: Jurnalul unui librar (traducere de Mihaela Buruiană).

Când Bythell, orgoliosul patron al celui mai mare magazin de cărți vechi din Scoția și-a înființat, în 2010, pagina de Facebook, a hotărât, să se concentreze asupra comportamentului clienților. Acest jurnal, ținut timp de un an, nu face altceva, ba chiar mai aduce și alte personaje pitorești. Deși este foarte amuzantă, cartea conține și un miez mai mult decât serios: este o scrisoare despre lupta dintre proprietarii micilor afaceri cu cărți și marii giganți din comerţ.

 

Pe lista autorilor care urmează să apară în următoarele luni în cadrul colecției ANANSI. World Fiction se află nume precum Paul Auster, Martin Amis, Manuel Vilas, William S. Burroughs sau Robert Graves. De asemenea, două romane recompensate recent cu premii importante, Hamnet de Maggie O’Farrell (Women’s Prize for Fiction) și The Discomfort of Evening de Marieke Lucas Rijneveld (Man Booker International), se află  deja în pregătire.

 

 

 

top-shop.ro%20

Advertisement
Click to comment

Lasă un răspuns

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

EVENTS

Mihai Morar: “Andrei Dunuță, prin Arta de a NU vinde


14.07.2022

“Arta de a NU vinde” by Andrei Dunuță a organizat pe , la Pentagon Events din București, singura conferință de vânzări din România dedicată oamenilor de vânzări.

Aproape 400 de participanți au pus task-urile zilei pe pauză pentru a răspunde la întrebarea anului: care este noul normal în vânzări, după doi ani provocatori pentru mediul afacerilor? Răspunsul a venit după sute de idei împărtășite de speakeri de renume și leaderi din industrie.

Conferința a început strategic: cum dăm șah mat în vânzări cu Andrei Dunuță – Fondator Speakings & Arta de a NU vinde, organizatorul acestei conferințe. A continuat fain și simplu: povestea din spatele unui podcast de succes cu Mihai Morar – jurnalist, om de radio, gazda podcastului Fain & Simplu. Universul social media a fost dezvăluit în toată complexitatea lui de Cristian China-Birta – Managing Partner Kooperativa 2.0. Porția mare de inspirație a fost completată de o avalanșă de bine prin Eli Neicuț – Creator de Conținut la Eli Vorbește care a pus semnul egal între vânzări și fapte bune.

Foarte multe idei neconvenționale s-au notat și în urma panelului mult așteptat cu liderii din piață care au dat cărțile pe față: Adriana Grigorescu – Director Comercial la Rompetrol Downstream, Daniel Dram – Director General la Amethyst Radiotherapy, Roxana Popescu – Director Vânzări la Avon România și Nicolae Damu – VP Office Network la TBI Bank.

Subiecte relevante s-au abordat și abilități de bază s-au antrenat în cadrul celor 4 workshopuri desfășurate în paralel: workshop “Elevator Pitch” pentru vânzări brici cu Andrei Dunuță – Fondator Speakings & Arta de a NU vinde, workshop „Social Media și vânzările” cu Cristian China-Birta – Managing Partner Kooperativa 2.0, workshop „Business Networking, instrumentul vânzărilor” cu  Nicoleta Sacu – Executive Director la BNI România, workshop „Cum ajungi nr 1 în Google” cu Sorin Drăghici – Managing Partner la DWF.

              Un rollercoaster de emoții a început odată cu Campionatul Elevator Pitch unde 15 speakeri au urcat pe scenă cu un singur gând în minte: să cucerească publicul într-un minut. Au fost 3 runde de eliminări și 4 câștigători: Robert Feraru, Managing Partner & SM Expert

@Kooperativa 2.0 a câștigat simpatia publicului și locul I, cupa campionatului Elevator Pitch, împreună cu o sticlă de vin Chateau Vartely de la Produse Moldovenești, un abonament ESX cu acces zilnic la peste 400 de centre sportive și săli de fitness din România, timp de 30 zile, un Summer Flexi Box din partea Complice și un podcast în studioul Backstage Production. Locul II a fost ocupat de Tina Vintilă, Division Sales Manager @AVON și locul III de Cristian Chirnogeanu, General manager @CORNiCO Snack Food, ei bucurandu-se de câte o sticlă de vin Chateau Vartely de la Produse Moldovenești, un abonament ESX cu acces zilnic la peste 400 de centre sportive și săli de fitness din România, timp de 30 zile și un Summer Flexi Box din partea Complice. Premierea a fost închisă de Carmen Lomanariu, Unit Manager @NN Asigurări, care s-a clasat pe locul IV și a fost recompensată cu o sticlă de vin Chateau Vartely de la Produse Moldovenești.

Surprizele nu s-au oprit aici. Publicul care a participat la concursul organizat pe social media și la tombolă din cadrul evenimentului a fost premiat cum se cuvine. Sponsorul conferinței, Rompetrol Downstream, a oferit rucsacuri cu o multitudine de produse (o pernă de avion, o agendă, un pix, o cană, o trusă de scule, un suport auto cu magnet pentru telefon). Premii au fost oferite și de partenerii conferinței: CORNiCO Snack Food – invitații duble la orice film din cadrul Cinemax, AVON – produse cosmetice pentru un look de vară fresh, Produse Moldovenești – sticle de vin Château Vartely și ESX – abonamente cu acces zilnic la peste 400 de centre sportive și săli de fitness din România, timp de 30 zile.

Au fost premiați și giverii care au acceptat provocarea de a urca pe scena #neconvenționalului în vânzări cu câte o sticlă de vin Chateau Vartely de la Produse Moldovenești.

“În toate aceste luni de organizare intensă am avut un singur obiectiv: să creez un moment memorabil şi relevant pentru public. Şi am reuşit. Conferinţa “Noul normal în vânzări”, organizată de Arta de a NU vinde a fost un pachet all-inclusive de educaţie, inspiraţie şi fun. Au fost speakeri inspiraționali, leaderi din industrie care și-au pus cărțile pe masă, zeci de subiecte de interes, idei progresiste, networking de calitate şi premii surpriză. Nu au lipsit networkingul de calitate, conectarea autentică și distracţia pe cel mai tare rooftop. Pe 8 iulie s-a marcat noul normal în vânzări: să fii #neconvenţional! Vânzarea nu mai reprezintă întâlnirea 1 to 1 sau apelul telefonic, ci poate îngloba şi postarea creativă de pe social media şi articolul care contribuie la creşterea poziţiei pe Google şi recomandarea pe care o dă omul de vânzări în loc să o ceară şi conversaţia care apare de niciunde într-un avion. Omul de vânzări de astăzi este un giver de conţinut educaţional şi inspirațional, un conector al brandurilor şi al oamenilor, un expert care face trecerea de la banal la neconvenţional în abordare. Conferinţa deschide larg porţile către o minunată serie de evenimente cu şi despre oamenii #neconvenţionali din lumea vânzărilor. Şi toate aceste informaţii vor fi promovate pe paginile mele de social media şi în grupul Arta de a NU vinde”, declară Andrei Dunuță, organizatorul Conferinței și unul dintre speakeri.

„Lucrăm în nişte companii, dar fiecare dintre noi, pe lângă brandul pe care îl reprezentăm, în faţă, punem şi brandul personal. Şi pentru fiecare dintre noi, Andrei Dunuță  a avut nişte sfaturi de valoare.  Arta de a NU vinde este un eveniment cu rost şi de socializare între oamenii de vânzări şi companiile din România”, ne-a declarat Mihai Morar în cadrul conferinţei. 

Conferința “Noul normal în vânzări” a fost sprijinită de: Rompetrol, Coca-Cola HBC, Nutline România, Chio România, Kangen Water, Premier Catering & Events, Individo, Chateau Vartely Winery, Shoteria, ProduseMoldovenești, Backstage Production Group, Urban Events, Complice.ro. Parteneri Media: Radio ZU, România TV și Săptămâna Financiară.

Despre organizator
Andrei Dunuță este fondator SPEAKINGS & Arta de a NU vinde, antrenor de Public speaking & Vânzări, omul care și-a propus să schimbe vânzările în România şi România prin vânzări. Cu acest gând a dezvoltat brandul ADNV, care propune o nouă filosofie de a face vânzări prin workshopuri, bootcampuri, traininguri, cursuri și conferințe dedicate oamenilor de vânzări care își doresc să treacă la următorul nivel în carieră.

top-shop.ro%20

Continue Reading

EVENTS

Va invitam la deschiderea expozitiei „HARTILE NATURII” la Muzeul Antipa


Muzeul Național de Istorie Naturală „Grigore Antipa” și Muzeul Național al Hărților și Cărții vechi vă invită la vernisajul expoziției temporare „HĂRȚILE NATURII”, care va avea loc joi, 7 iulie 2022,de la ora 19:00,la sediul Muzeului Antipa din Șos Kiseleff nr. 1.

Dunărea a reprezentat mereu o cale importantă de transport pentru Europa oferind acces la mările și oceanele lumii. În același timp, Dunărea formează a doua cea mai mare deltă din Europa. Acest proces natural continuu de formare a deltei determină colmatarea brațelor fluviului, ceea ce împiedica navigația. Practic istoria navigației pe Dunăre este o luptă continuă între fluviu, cu procesele sale naturale și oameni, care încercau să mențină cursul navigabil. Cursul inferior al fluviului, în Delta Dunării este câmpul de luptă cel mai aprig, unde Natura ne copleșește prin măreția ei; și totuși, încă se navighează pe Dunăre…

Expoziția temporară „HĂRȚILE NATURII” surprinde etape din istoria cartografierii Deltei Dunării și a transformării acestui mediu natural ca urmare a intervențiilor antropice din secolele al XIX-lea și al XX-lea. Tensiunea dintre natural și artificial este evidențiată prin intermediul hărților, atlaselor, documentelor, litografiilor și fotografiilor de arhivă din colecțiile celor două muzee organizatoare, ale Bibliotecii Academiei Române și Serviciului Județean al Arhivelor Naționale Galați, dar și prin imagini care ilustrează natura copleșitoare a Deltei Dunării.

Lucrările sistematice de amenajare a cursului navigabil al Dunării demarează în 1856, odată cu înființarea Comisiei Europene a Dunării (CED), care avea rolul de a asigura condiții optime de navigație la gurile de vărsare ale Dunării în Marea Neagră.

Implicarea marelui naturalist Grigore Antipa în Consiliul CED în calitate de expert în hidrobiologie a făcut ca Delta să fie privită atât ca resursă comercială, dar și ca ecosistem care trebuie protejat de o exploatare irațională și abuzivă.

Astfel, Delta Dunării rămâne astăzi o comoară a diversității naturale dar și o regiune încărcată de istorie, pe care hărțile mai vechi și mai noi ne ajută să o înțelegem și să o redescoperim.

Expoziția va rămâne în circuitul de vizitare al Muzeului până pe data de 11 septembrie 2022.

top-shop.ro%20

Continue Reading

EVENTS

Prima Conferință din România Men and Women in Business – Business 360


România are a treia cea mai scăzută rată de ocupare a forţei de muncă în rândul femeilor din Uniunea Europeană, conform datelor publicate de Banca Mondială. Practic, doar una din două femei au un loc de muncă, în timp ce în Suedia, cea mai bine clasată, 8 din 10 femei au un loc de muncă. Cea mai mare discrepanţă de gen se regăseşte în rândul patronilor/antreprenorilor: numărul femeilor este de 2,6 ori mai mic decât cel al bărbaţilor în România.

Decalajele salariale dintre femei şi bărbaţi în România sunt printre cele mai reduse din Uniunea Europeană.

România se situează pe locul 6 în UE-28 din acest punct de vedere. Salariul mediu al femeilor este cu 8% mai mic în prezent decât în cazul bărbaţilor

4 din 10 românce au de gestionat riscul de sărăcie sau de excluziune socială, al doilea cel mai ridicat nivel din UE-28, după Bulgaria, conform ultimelor date oficiale ale Eurostat. Acest risc îl experimentează mai des femeile decât bărbaţii din aproape toate ţările europene, excepţie făcând doar Spania unde riscul de sărăcie este mai mare în rândul bărbaţilor şi Polonia unde acest risc este egal pentru femei şi bărbaţi. În UE-28 cel mai mic risc de sărăcie în rândul femeilor îl regăsim în Cehia, urmată de ţările nordice. Găsesc extrem de relevantă la acest punct ponderea foarte ridicată a femeilor, de 70%, în numărul lucrătorilor familiali neremuneraţi.

„Misiunea evenimentului BUSINESS 360 – MEN and Women in Business- este aceea de a promova egalitatea de șanse și instrumente de dezvoltare a antreprenoriatului ca strategie de dezvoltare a mediului de afaceri românesc”, afirmă Bianca Tudor, fondator și Președinte EBW Club.

Potrivit unui comunicat, manifestarea realizată în parteneriat cu Camera de Comerț și Industrie București și susținut de partenerii media Financial Intelligence și Club Antreprenor, își propune să genereze un ghid de bune practici în formarea mentalității de antreprenor, evidențiind asemănările și eventualele diferențe între practicile femeilor și ale bărbaților în antreprenoriat, în leadership-ul și managementul afacerilor.

„Egalitatea de șanse, alaturi de promovarea diversității în afaceri, se dovedește a fi un plus pentru performanța afacerilor, dincolo de alinierea companiilor la standardele comunității – cerință care se manifestă din ce în ce mai pregnant în mediul de afaceri”, arată Cezar Iulian Armasu, fondator și Director Revista Patronatului Român.

Printre invitații  care vor interveni sunt Iuliu Stocklosa, Președinte al Camerei de Comerț și Industrie București, Florin-Sergiu Dobrescu, Secretar de stat Ministerul Antreprenoriatului și Turismului, Andreea Maria Paul, Președinte INACO, Adina Tarry, mentor, consultant, coach și psiholog de afaceri; autor și lector; Director Non Executiv EMCC România, Tudor Popescu, Project leader Edison, Director științific și de programe al Fundației Grupului Educativa, Vlad Duțescu, Președinte European Mentoring & Coaching Council România.

Participanții la eveniment sunt antreprenori, reprezentanți ai mediului academic, ai mediului privat și ai sectorului public.

Înscrierile se poate realiza prin email la contact@ebw.business

Despre EBW Club

EBW Club din 2015 în România, din 2017 international, 12.000 de companii fondate de FEMEI formează EBW Club

– peste 300 de conferințe în România, Europa și UAE, misiuni economice  internationale, parteneriate strategice pentru companiile românești și apartenența noastră activa la :

 Women in Business Interreg – 9 țări pe Regiunea Dunării unde-  Elite Business Women Club a fost desemnat bună practică între cele 9 tari 

Ultimii 2 ani am fost parte din World Business Angels Investment Forum- forum global de investiții ca Senator pentru România

Women Global Alliance – politici publice pentru reprezentarea femeilor în toate domeniile de activitate

top-shop.ro%20

Continue Reading




Trending