Connect with us

INTERVIU

INTERVIU cu Iosif Kalauz, Strategy and Research Director Kanal D & Radio Impuls Coordinator: „Kanal D a fost mereu atent la trenduri şi a inovat”

Published

on

Foto Credit: Kanal D

Advertisement

Kanal D implineste astazi, pe 1 martie, 15 ani! Au fost ani in care statia a evoluat uluitor, impunandu-se pe piata media din Romania ca un jucator puternic si mentinandu-se in top trei televiziuni generaliste din Romania.

Iosif Kalauz, Strategy and Research Director Kanal D & Radio Impuls Coordinator, ne vorbeste in cele ce urmeaza de parcursul Kanal D, dar si de perspectivele pe care le-au deschis noile trenduri de consum.

Advertisement

1. Cum aţi descrie evoluţia staţiei, îndeosebi într-un moment aniversar când postul Kanal D are deja 15 ani de prezenţă în peisajul media ?

Kanal D isi facea aparitia in 2007 intr-o piata de TV consolidata, unde inertiile de vizionare se concentrau catre 2 statii generaliste. In tot peisajul de lansari TV nimeni nu a reusit sa rupa aceasta obisnuita. Asta pana la Kanal D, care prin stategii de content inovator, dar bazat pe asteptarile telespectatorilor pe diverse intervale orare, a reusit sa cucereasca treptat telecomanda si inimile telespectatorilor romani.

Kanal D a fost prima televiziune comerciala care a transmis Liga I de fotbal, primul serial turcesc de succes din Romania, primul show de dating de succes si lista poate continua, pentru ca in permanenta Kanal D a avut aceasta strategie de diferentiere. Mai recent, Kanal D a adus in atentia oamenilor bucuria divertismentului sportiv prin „Exatlon”, sau frumusetea unei competitii de stil, unice in Romania: „Bravo, ai stil!”.

In continuare Kanal D isi propune sa surprinda si sa fie pentru cei de acasa un reper de continut inovator, ce raspunde nevoilor publicului de divertisment. Mai mult decat atat, la 15 ani de la intrarea pe piata a statiei TV, Grupul Dogan Media se concentreaza tot mai mult pe dezvoltarea proprietatilor pe cele trei paliere bine reprezentate: Televiziune, Radio si Digital. Ne putrem mandri cu o evolutie constanta si sustinuta in toti acesti 15 ani, Kanal D s-a aflat in 2021 pe locul 2 la nivel national, in prime time 20:00-24:00.

Advertisement

2. Şi Radio Impuls are o vârstă frumoasă, alături de rezultate notabile. Care sunt cele mai importante dintre acestea ?

Radio Impuls a intrat în portofoliul Dogan Media International în martie 2019, alaturându-se astfel Kanal D. Statia oferă ascultătorilor un program de infotainment, adresându-se unui public urban, dinamic, dornic de conţinut fresh. In tot acest timp, de cand Radio Impuls a intrat in familia Kanal D, am investit in continut si am cautat acea reteta care sa ne aduca mai aproape de ascultatori. Pe langa investitii in continut, am derulat zeci de campanii prin intermediul carora ascultatorii au putut intra in dialog direct cu noi, si prin intermediul carora acestia au castigat premii importante.

Rezultatele nu au intarziat sa apara si astazi se vad in primul rand in aprecierile asculatorilor, manifestate si pe retelele sociale, dar si in modalitatea prin care suntem primiti atunci cand echipa Radio Impuls este prezenta la diferite evenimente sau la intalnirile cu partenerii nostri. De asemenea, performanta este cuantificabila si in cifre de audienta; conform ultimului val de masurare, din perioada Aug 30 – Dec 12, 2021, la nivelul publicului Comercial din Bucuresti, Matinalul Radio Impuls, „Dimineata Nebuna”, este pe locul şase in preferintele ascultatorilor.

Advertisement

3. Care este profilul telespectatorului Kanal D si cum a evoluat acesta in cei 15 ani ? Dar cel al ascultătorului Radio Impuls; cui se adreseaza Radio Impuls ?

Profilul telespectatorului Kanal D a evoluat notabil de la o televiziune unde gaseai continut de calitate, dar specific unui anumit gen, la o televiziune care atrage acum intreaga familie. Astfel, profilul se muleaza pe profilul general al telespectatorului roman, dar influentat de frecventa programelor din grila TV, cu o afinitate catre publicul feminin. In ceea ce priveste segmentele de varsta, 60% din public face parte din segmentul de 18-44 ani, din mediul urban (medie pe 2021 avand in vedere raportarea la 18-54 urban).

 

Radio Impuls este un radio care difuzeaza hituri contemporane (CHR – Contemporary Hit Radio), iar prin aceasta pozitionare ne-am propus sa atragem un public comercial. In acest moment publicul Radio Impuls este format in proportie de aproximativ 90% din cei cu varsta intre 18-49 ani, 60% au venituri mari, peste 65% fac parte din gradul social AB.

Advertisement

 

4. Care sunt cele mai urmărite şi ascultate emisiuni de la Kanal D, respectiv Radio Impuls ?

Emisiunile Kanal D sunt apreciate de un public larg si foarte divers, fie ca vorbim de emisiile din Prime Time sau cele din Day Time, formate internationale sau productii interne ale statiei. Serialele turcesti, „Teo Show”, „Roata Norocului”, „40 de intrebari cu Denise Rifai”, „Ochii din umbra” (recent a inceput un nou sezon), „Se striga darul”, „Roventura”, emisiunea de reportaje „Asta-i Romania”, „Stirile Kanal D”,  sunt doar cateva exemple, se afla toate in preferintele publicului, inregistrand audiente foarte bune si generand continut si in mediul online.

In ceea ce priveste Radio Impuls, am mentionat mai sus matinalul „Dimineata Nebuna” care ocupa locul şase pe publicul Comercial din Bucuresti, iar in plus ar fi de mentionat emisiunea „Bara la Bara” care ocupa locul 4 in preferintele ascultatorilor cu o cota de piata de 9.3%. Emisiunea este difuzata de 16:00 la 19:00, in fiecare zi de luni pana vineri, iar vineri Teo Trandafir i se alatura lui Mihai ca sa mai indulceasca traficul de la finalul saptamanii (ultima zi din saptamana avand si un guest star permanent, Teo Trandafir).

Advertisement

5. Serialele turceşti au un loc special în grila de programe Kanal D şi în preferinţele publicului. Va continua acest trend, mai ales că aceste producţii sunt atât de îndrăgite ?

Este o certitudine faptul ca serialele turcesti au fost lansate in Romania de catre Kanal D, dand nastere unui trend foarte puternic nu numai in tara noastra, dar si in regiune. Acum exista mai multe statii TV care difuzeaza acest gen de seriale, ceea ce arata o cerere semnificativa din partea telespectatorilor. Kanal D este singura statie TV care reuseste sa faca selectia celor mai bune productii de acest gen, care pot fi urmarite atat de femei, cat si de barbati, inregistrand audiente de top.

Mai mult, evidenta numarului mare pe piata al acestui tip de serial arata un trend pe termen scurt, iar datele istorice arata ca acest trend se poate pastra intre 5 si 10 ani. Si aici tin sa mentionez trendul telenovelelor. Pe de alta parte, exista o repozitionare si reinventare semnificativa ale productiilor turcesti, serialele de acum 10 ani nu seamana cu cele de acum. Asta ma face sa cred ca aceasta ajustare continua la cerintele publicului a serialelor turcesti va face posibila depasirea barierei de 10 ani in ceea ce priveste obiceiul de consum al acestui gen. Cu alte cuvinte, se va mentine acest trend, pe termen mediu.

Advertisement

 

6. A influenţat pandemia consumul de media clasică (TV, radio) sau din contră, a crescut timpul petrecut în online ?

Pandemia a influentat toate industriile, iar televiziunea nu a facut exceptie. Impactul major a fost resimtit in 2020 cand numarul de minute petrecute in fata micului ecran a crescut, dupa ce 5 ani la rand am asistat la o scadere anuala de -5%. Desigur, reversul medaliei se asteapta odata cu iesirea din pandemie, cand relaxarea conditiilor ar putea sa atraga dupa sine un impact negativ in ceea ce priveste timpul petrecut in casa, si implicit in fata micului ecran.

Consumul a fost reorientat la inceputul pandemiei catre televiziunile de stiri. Aceasta nevoie de informare de la canalele specifice de stiri si-a mai diminuat treptat din importanta pe masura ce a inceput sa apara nevoia de divertisment care nu mai avea cum sa fie suplinita prin concedii sau iesirile in parc, ceea ce a atras dupa sine cresterea consumului de programe de divertisement si a stirilor difuzate de catre statiile generaliste.

 

7. Kanal D este de luni bune şi pe YouTube cu secţiunea theXclusive. Cum a fost primit proiectul de către consumatorii media ?

Advertisement

Kanal D a fost mereu atent la trenduri si a inovat, iar proiectul theXclusive este inca o dovada in acest sens. In conditiile in care celelalte entitati din piata isi lanseaza continutul pe propriile platforme bazata pe un abonament, Kanal D a ales o strategie inovativa de a publica continutul in YouTube in mod gratuit. Asta subliniaza inca odata faptul ca de fiecare data ascultam cerintele publicului nostru si cautam cele mai bune productii si canale catre consumatorii media.

Pe TheXclusive consumatorii din online gasesc o gama variata de emisiuni, cu content diversificat. Emisiunile theXclusive sunt producţii în sine, beneficiind de decoruri speciale, în funcţie de specificul fiecărei emisiuni, de echipa de producţie dedicată şi experienţa unor prezentatori de succes. Abordează teme precum muzica, gastronomia, poveştile de viaţă. Ele pot fi accesibile de pe orice dispozitiv mobil, tabletă sau computer, în orice moment al zilei.

La niciun un an de cand Kanal D a lansat theXclusive, datele sunt peste asteptarile noastre, ceea ce confirma faptul ca publicul a primit foarte bine aceste productii.

 

8. Ne puteţi împărtăşi câteva dintre noile proiecte pe care doriţi să le dezvoltaţi în viitor pentru TV şi Radio deopotrivă ?

Kanal D este pregatita ca in fiecare an sa îi surprinda pe telespectatori cu noi productii. Pentru anul 2022 avem o serie de surprize, unele sunt in faza de productie, iar telespectatorii au fost deja informati de aparitia lor; un exemplu in acest sens este matinalul „Dimineata cu noi” care va incepe in curand si care va fi difuzat de luni pana vineri, de la ora 08:00. Un al exemplul este un format quiz show ce va fi prezentat de Dan Negru la Kanal D. De asemenea, am lansat un nou tronson al grupajelor informative, Stirile de la ora 07:00, ce vor putea fi urmarite de luni pana vineri.

Advertisement

Radio Impuls, pe de alta parte se redescopera cu fiecare val, cu fiecare campanie. Pregatim o noua campanie importanta pentru aceasta primavara cu un premiu consistent. Vom continua cu muzica buna, energia debordanta si starea de bine, directii pe care ne bazam in emisiile  noastre zilnice, avand ca obiectiv sa „impulsionam” tot mai multi ascultatori sa ni se alature.

Advertisement

top-shop.ro%20
Continue Reading
Advertisement
Click to comment

Lasă un răspuns

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.




Trending