Connect with us

Psiho

Meseria de psiholog – caritate sau profesie?

Published

on

Foto Credit: pixabay.com

Tot mai multe voci publice, exprimate pe Facebook sau pe bloguri, condamnă psihologii care cer bani în schimbul serviciilor pe care le oferă şi consideră că aceştia, la fel ca şi medicii, ar trebui să presteze gratuit, deoarece se pun în slujba aproapelui. 

De cealaltă parte, psihologii consideră că profesia lor implică mulţi ani de studii, de cercetare, multe vieţi schimbate în bine, iar o meserie remunerată îi conferă un mai mare prestigiu, o mai mare credibilitate şi, implicit, îl va ajuta pe psiholog să investească în formarea sa continuă.

 

“Am înțeles ambele părți pentru că am fost pusă în ambele situații. Am fost, pe rând, în ambele ipostaze. Știu ce înseamnă să plătești o ședință de terapie, să scazi din banii de distracție sau să amâni o factură pentru că îți dorești să mergi în continuare ca să te descoperi, ca să te vindeci. Știu ce înseamnă efortul care poate apărea în unele zile în care nu ai bani suficienți pentru a pleca un weekend însă te bucuri că-ți ajung ca să ajungi la următoarea ședința, pentru că știi că mai ai ceva de discutat, încă un strat de dat jos care te duce mai aproape de vindecarea ta. Știu, pe de altă parte, ce înseamnă să petreci fiecare zi și weekend, timp în care alții sunt liberi să se bucure de timpul lor, ca să înveți. Zile și nopți întregi, timp pe care nu îl recuperezi dar te bucuri de tot ce ai învățat și poți dormi noaptea liniștit știind că poți ajuta o persoană care te sună să îți ceară ajutorul. Drumuri neîncetate în țară, poate uneori și în afara țării, ca să ajungi să înveți de la cei mai buni din domeniu. Ca să devii tu bun, foarte bun, să ai în permanență noi și noi unelte și abordări cu care să îi poți ajuta pe cei din jurul tău, pe cei care au nevoie de sprijinul tău”, explică psihologul Andra Tănăsescu.

 

Psihoterapia nu este un act social, voluntariat sau caritate

În opinia specialistului, ambele situații vin cu bune și cu rele, ambele presupun un efort și ambele „tabere” au dreptul de a-și exprima nemulțumirile. În timp ce persoanele care apelează la ajutorul unui psiholog, condamnă prețurile și ridică întrebări legate de integritate acelor specialiști, argumentând că și-au ales această meserie ca să ajute, că este o menire și că poate ar trebui să se gândească de mai multe ori înainte să ceară bani, psihologii și alții din domeniu stau la sfârșitul zilei și se întreabă unde greșesc.

“Nu pot pretinde că știu ce se întâmplă în mintea altora, pentru că nu am învățat încă o modalitate prin care să citesc mințile (contrar opiniei multor persoane, psihologii nu citesc gândurile și nici nu fac vrăji ca să descopere care este problema). Știu însă ce este în mintea mea și a câtorva persoane apropiate mie, din acest domeniu. După multă muncă, drumuri lungi, weekend după weekend, bani pe care îi dăm ca să știm ce să facem odată ce omul ne trece pragul, ajungem să ne confruntăm cu situația în care munca noastră este considerată de mulți a fi un fel de act social, voluntariat sau caritate. Da, ne dorim să fim alături de oameni, să ajutăm, să sprijin, să facem bine. Eu cel puțin, asta mi-am propus atunci când am ales aceasta meserie în locul oricărei alte specializări. Ce vrem să înțeleagă cei care ne sună, și risc să spun că vorbesc în numele multor colegi din domeniu, este că mi se pare firesc să fie la fel de normal să plătești pentru o ședință de terapie cum este să plătești o consultație la medic”, declară psihologul Andra Tănăsescu.

 

O parte din remuneraţie este reinvestită în cercetare şi formare continuă

Aşa cum medicul investește ani buni ca să ajungă unde este, la fel se întâmplă și cu psihologul și psihoterapeutul: facultate, formare, cursuri de specializare, conferințe, cercetări, cărți peste cărți citite, seminarii și workshop-uri, toate acestea pentru a deveni mai bun, pentru oameni, cei care beneficiază de aceste servicii.

“Psihologii, psihoterapeuții și alții din acest domeniu au același drept ca orice specialist care are grijă de sănătatea omului, să fie plătiți pentru munca și timpul pe care le-au petrecut ca să devină cine sunt. Pentru că, în timp ce medicii și doctorii sunt specializați pe a vindeca corpul fizic, psihologii se specializează pe vindecarea sufletului și a psihicului. Iar cum spunea poetul roman Juvenal în Satire, să ne păstrăm o „minte sănătoasă în corp sănătos” sau, spus în interpretarea mea, pentru a avea mintea sănătoasă este important să ne îngrijim de corpul nostru, iar pentru a avea corpul sănătos și ferit de boli, este nevoie să ne vindecăm mintea și sufletul, să le menținem sănătoase pe parcursul vieții noastre”, conchide psihologul Andra Tănăsescu.

 

Andra Tănăsescu, vicepreședinte al Asociației ”Generația Iubire” și al Institutului de Neuro-Programare Lingvistică INLPSI, este Psiholog, Trainer NLP și Consultant Panorama Socială. A urmat studiile în psihologie, având formarea în terapia de cuplu și familie. Cu experiența de instructor de dans, fiind atrasă de conexiunea dintre minte, emoții și corp, urmează o formare în terapia prin dans și mișcare. După ani de experiență în training și susținerea evenimentelor corporate, oferă prin îmbinarea psihologiei, cu NLP-ul și tehnici de conștientizare și conectare corporală, o experiență completă de auto-cunoaștere și evoluție personală.

Psiho

Alexandru Pleșea: 8 tehnici de întinerire

Published

on

Corpul nostru, ca și toate celelalte plante și animale din jur, are o viață determinată de condițiile vremii unde se naște: soare, mâncare, aer – la animale și plante, iar la om, în plus, de gânduri și trăiri.

Potrivit psihologului Alexandru Pleșea, cunoscut opiniei publice drept Antrenorul Minții, diferența dintre noi și faună și floră stă în ceea ce facem cu ce avem, în disponibilitatea noastră de decizie asupra consumului intern de energie.

“Acumulatorii noștri se încarcă și descarcă cât e ziua și noaptea de lungă. Cel mai rapid se descarcă prin gânduri și emoții negative, iar cel mai rapid se încarcă prin hrană mentală și emoțională cu recunoștința pentru tot ce este în jur. Mâncarea are un rol mic, dar substanțial ca aport de energie-hrană pentru corpul nostru. Metodele prin care un corp poate întineri sunt mai nou legate de mâncare, însă ea este limitată la nivel chimic și fizic pentru corpul nostru”, explică psihologul Alexandru Pleșea.

 

Întinerirea se găsește prin toate culturile și religiile lumii:

  • La chinezi – prin masaj, tai chi, qi gong;
  • La creștini – prin rugăciune, postul creștin și mătănii;
  • La hinduși – prin yoga, recunoștință;
  • La budiști – prin meditație, concentrare;
  • La egipteni – prin uleiuri, condimente, ierburi;
  • La musulmani – prin pelerinaje, post și rugăciuni zilnice;
  • La triburi uitate – prin dansuri și ritualuri sacre.

 

Toate includ recunoștința pentru o stare sau ființe Divine așa cum, la o clasa ierarhică mai jos, câinele sau pisica ta dau cu coadă pe lângă tine ca să le dai ceva. Astfel, animalele au recunoștință și dorință de la ființele superioare lor.

 

Întinerirea zilelor noastre include:

  1. Folosirea telefonului strict pentru eficiența ta (alte plăceri creează dependență);
  2. Mâncarea vie cu nutrienți în ea (total imortală, neprocesată și fără multă apă);
  3. Somnul de minimum 7.30 h. Cu gânduri de recunoștință înainte și după  somn;
  4. Gânditul la ce faci, în clipă în care faci – vigilența de moment;
  5. Determinarea trăirilor după cum vrei ACUM, nu cum vor alții și nici din trecutul tău;
  6. 5 minute Auto Masaj zilnic – scalp, față, spate, mâini, burtă, ceafă;
  7. Întinderea articulațiilor– Asane Yoga – Tai Chi, etc – Mișcări lente și conștientizate;
  8. Eliminarea voluntară a trecutului și a viitorului (gânduri asociative produse de minte).

 

“Întinerirea este un proces care va veni în urma folosirii uneia sau a tuturor acestor tehnici. Toate sunt la îndemâna și ușor de folosit pentru cel care dorește ca energia sa interioară, fizică și spirituală să crească pe zi ce trece. Efectele acestor tehnici transformă și alchimizează multe din procesele zilnice cotidiene, făcându-ne mai atenți, concentrați, creativi, energici, bucuroși, recunoscători, zâmbitori și sănătoși”, conchide psihologul Alexandru Pleșea.

Continue Reading

Psiho

Cum să înţelegem trăirile unei persoane bolnave?

Published

on

Foto Credit: Pixabay.com

Să înţelegem un bolnav este primul pas în vindecarea lui, deoarece boala apare atunci când ne aşteptăm mai puțin, iar confuzia şi nevoia de înţelegere sunt primele stări care inundă mintea unui pacient.

În opinia cunoscutului psiholog Lenke Iuhoş, schimbările radicale provoacă nevoi, demonstrate prin comportamentul bolnavului, iar orice confruntare cu o situaţie stresantă provoacă un şir de aşteptări personale, care diferă în funcţie de percepţia bolii de către pacient.

“Comportamentul specific bolnavului are o formă adaptabilă, cu elemente care chiar descriu asumarea rolului de bolnav. Altfel spus, persoana bolnavă se adaptează la circumstanţele induse de perioada de criză. Atitudinea celor din jur – specialiştii, familia, prietenii – poate ameliora sau, de ce nu, agrava starea psiho-emoţională a bolnavului, care se observă imediat în comportamente mici, poate chiar neobservabile; însă aici porneşte ideea susţinerii unui bolnav, iar sfatul meu este să–i acordăm atenţie sporită”, explică psihologul Lenke Iuhoş.

 

Care sunt principalele nevoi ale unui bolnav?

  1. De a fi informat!

“Simptomele, modificările substanţiale în stilul de viaţă cer răspunsuri la unele întrebări formulate în starea de suferinţă: De ce eu?, Ce se întâmplă?, Cum pot să mă vindec? Este o nevoie, care dacă e îndeplinită reduce starea de negare. Bolnavul poate primi şi chiar interioriza informaţii despre diagnostic, tabloul bolii, tratament, evoluţie, posibilităţile de recuperare, poate înţelege multiplele consecinţe. Informaţiile primite îmbrăcate pozitiv cresc optimismul persoanei, ceea ce îi dă un motiv în plus în lupta cu boala”, declară Lenke Iuhoş.

 

  1. De a fi înţeles!

“Pacientul poate simţi deseori că nu e înţeles, că ceilalţi se distanţează. Boala nu e uşor de înţeles de persoanele din jur. E drept că oamenii nu înţeleg de multe ori ce se întâmplă în viaţa lor, darămite să mai înţeleagă şi pe alţii. Orice situatie neînţeleasă are o greutate, dar nu e scuză ca o persoană să nu se comporte empatic cu un bolnav. Dispunem de capacitatea de a ne pune în situaţii trăite de semeni, este un sentiment înălţător, chiar divin; este vorba de empatie. Nu e greu să ne alegem comportamentul, să alegem cuvintele în discuţiile cu bolnavii, fără să-i învinovăţim de starea lor de sănătate”, este de părere psihologul Lenke Iuhoş.

 

  1. De a fi respectat!

Respectul e cerut în starea de disconfort. Apariţia stării de neputinţă și schimbarea rolului impus de boală pot naşte sentimentul de inferioritate, care prin lipsă de respect poate alimenta în profunzime starea emoţională a pacientului. Respectul faţă de boala sa, un şir de comportamente care să simtă că cel din jur îi acordă atenţie activă, sunt gesturi care îi dau curaj unui pacient, continuă psihologul.

 

  1. De a se simţi mai puţin anxios!

“Anxietatea provocată de boală este deranjantă, poate duce la dezvoltarea negărilor în reuşita recuperării. Starea de anxietate declanşată poate fi redusă foarte uşor ascultând dorinţele bolnavului: doreşte să fie vizitat de cineva, doreşte să aibă un confort fizic plăcut, haine curate, alimente etc. Anxietatea este un răspuns emoţional la boală înainte de diagnostic, nelinişte provocată de necunoaşterea procedurilor medicale, emoţii disfuncţionale legate de evoluţia bolii”, explică specialistul.

 

  1. De a avea control!

“Lipsa de control strică autonomia personală. Neputinţa în “nu ştiu” sau “cum va fi” poate dezvolta depresie prin pierderea independenţei. În acest caz, e preferabil să nu lovim în bolnav cu cuvinte aruncate haotic. Cuvinte precum “Stai şi odihneşte-te, ai nevoie de multă odihnă, noi suntem alături” – sunt cuvintele mult aşteptate de o persoana bolnavă. Pacientul caută înţelegere, nu îşi doreşte să se simte inferior, oferă-i controlul, fă-l să se simtă puternic”, declară psihologul Lenke Iuhoş.

 

  1. De a-şi păstra demnitatea!

“Demnitatea alimentează starea de bine. Boala schimbă multe aspecte în viaţă, sentimentul de neajutorare alimentat de cei din jurul bolnavului poate fi interpretat greşit de pacient. Acesta va reacţiona cu furie la prezenţa unor persoane, la modificări aduse în protocolul medical, la vorbe cu multe conotaţii. În rolul de bolnav apare şi depersonalizarea, ruptura de viaţa de dinainte, tipic în mediul spitalicesc, totul e nedrept pentru el. În astfel de cazuri e bine să se ştie de această confruntare personală, să se acţioneze prin asistare, suport pozitiv, crescând imaginea de sine a pacientului. Cunoşterea nevoilor unui bolnav reduce timpul de recuperare, costurile suplimentare, facilitează adaptarea persoanei la boală”, explică psihologul Lenke Iuhoş.

 

După boală…

Dacă lupta cu boala se termină cu bine, începe o nouă etapă a vieții: recuperarea. Cu siguranţă multe nu vor mai fi ca înainte, deci prin urmare, este foarte important ca pacientul să se străduiască să-şi iubească viaţa; să trăiască conştient având în vedere recomandarea medicului, să desfășoare activități care sunt cu adevărat legate de prezent. Cel mai important lucru este acela de fi ocupat cu viaţa în mod plăcut, deoarece este cel mai bun instrument împotriva anxietăților și temerilor, conchide psihologul Lenke Iuhoş.

Continue Reading

Psiho

7 sfaturi practice pentru a preveni atacurile de panică

Published

on

Foto Credit: Pixabay.com

Fiecare dintre noi a experimentat, cel puţin o dată, o stare de frică sau de anxietate intensă, apărută brusc, în situaţii în care viaţa nu ne este ameninţată. Acelea sunt atacurile de panică, caracterizate prin accelerarea bătăilor inimii, respiraţii rapide şi scurte, sentimentul de pierdere a controlului şi de moarte iminentă.

În opinia psihologului Angela Nuţu, vicepreşedintele Asociaţiei Române de Hipnoză, toate reacţiile chimice şi fizice ale organismului apar ca un răspuns al acestuia la sentimentele de frică pentru a face faţă unui pericol iminent, de viaţă şi de moarte. În cazul atacurilor de panică, organismul nostru supraevaluează evenimentul prezumtiv periculos şi transmite semnale exagerate sau inutile creierului.

“Atacul de panică este precum un semnal fals de alarmă, din cauză că organismul nostru nu a anticipat corect gravitatea situaţiei în care ne aflăm. Odată ce au fost transmise primele impulsuri creierului, se produce o reacţie în lanţ ireversibilă. Atacurile de panică apar, de regulă, din senin şi ating apogeul după 10 minute şi pot dura până la 30 de minute. Am putea descrie un atac de panică ca pe un coșmar emoțional, iar rezultatul său este în cele mai multe cazuri unul dureros din punct de vedere mental și emoțional”, explică psihoterapeutul Angela Nuţu.

 

Cauzele atacurilor de panică

Deşi la ora actuală cauzele exacte ale atacurilor sau tulburărilor de panică sunt neclare, tendința o putem regăsi în cele mai multe cazuri în mediul familial. Există, de asemenea, o legătură cu evenimentele de tranziție majore în viață, cum ar fi absolvirea facultățiii și integrarea într-un loc de muncă, căsătoria sau apariția unui copil, mutarea în altă localitate, țară. Stresul sever, cum ar fi moartea unei persoane dragi, divorțul sau pierderea locului de muncă pot provoca, de asemenea, un atac de panică.

“De obicei, la cazurile de atac de panică, identificăm cu ușurință 3 categorii de factori declanşatori. Factorii biologici sunt, în general, predominanţi şi sunt caracterizaţi prin hipersecreţia de adrenalină, sensibilitate crescută la schimbări hormonale, hipersensibilitate la temperatură sau lumină, reacţii adverse la medicamente etc. Factorii de personalitate au, totodată, o incidenţă destul de mare asupra exprimării atacurilor de panică, cum ar fi: hipersensibilitatea la stimuli de natură emoţională, perfecţionismul, raţiunea nenuanţată, nevoia de control sau aprobare, tendinţa de a nega sau de a suprima sentimente, un nivel ridicat de imaginaţie etc. Nu în ultimul rând, factorii familiali contribuie la astfel de reacţii, anume: abuzul fizic sau psihic, mediu cu reguli foarte stricte, critica exagerată sau aşteptări nerealiste din partea părinţilor etc.”, menţionează psihologul Angela Nuţu.

 

Cum se tratează atacurile de panică?

Dacă suferi de atacuri de panică în mod frecvent sau chiar un singur astfel de episod te-a speriat suficient de tare încât să îți provoace o stare continuă de stres și anxietate, cu siguranță ești unul dintre oamenii care au nevoie de ajutor.

Deși atacurile de panică nu te afectează la nivel fizic și sunt uneori tratate poate prea superficial de cei din jurul tău, pentru sănătatea ta mintală și emoțională, este vital să înveți să depășești momentul. În mod obișnuit, tratarea atacului de panică are scopul de a ușura impactul pe care îl are anxietatea asupra vieții tale și te învață cum să faci față când veți simți că un atac poate fi declanșat. Terapiile psihologice sunt opțiuni de tratament obișnuite, iar în unele cazuri poate fi prescrisă și medicamentație.

De asemenea, Asociaţia Română de Hipnoză propune hipnoterapia, o metodă tot mai recunoscută pentru tratarea anxietății și, de asemenea, foarte utilă în gestionarea atacurilor de panică.

“Hipnoterapia pentru anxietate poate ajuta la reconstruirea încrederii de sine și la sporirea stimei de sine, precum și la reducerea sentimentelor de frică și îngrijorare. Hipnoterapia te poate ajuta să înveți și să dezvolți capacitatea de a accesa o stare de spirit calmă, care este necesară pentru a te ajuta să faci față emoțiilor copleșitoare pe care le simți. Hipnoza pentru atacurile de panică este similară hipnoterapiei pentru anxietate. Scopul este să accesezi subconștientul și să utilizezi  puterea de sugestie pentru a promova schimbările pozitive. Sugestiile folosite de hipnoterapeut vor fi adaptate situației tale individuale – ceea ce provoacă atacurile de panică și de ce, și ce se poate face pentru a schimba modul în care organismul tău răspunde la factorii declanșatori”, explică Angela Nuţu.

Totodată, hipnoterapia pentru atacurile de panică te poate ajuta să îți recâștigi sentimentul de control și normalitate în viața ta. Te poate ajuta să înțelegi ce anume a cauzat anxietatea, să recunoașteți semnele declanșării unui atac și îți oferă instrumentele necesare pentru a depăși momentul.

Relaxarea este, de asemenea, o parte a terapiei. Atacurile de panică pot provoca adesea sau pot agrava senzația de anxietate, deoarece te temi de următorul atac, fără să știi când se va întâmpla. Tot cu ajutorul hipnozei poți învăța tehnici de relaxare, pentru a te ajuta să reduci stresul și îngrijorarea generală – scăzând riscul unui alt atac.

Atunci când o persoană cu atacuri de panică este motivată să rezolve problema și dispusă să accepte sugestii de vindecare, acea persoană schimbă literalmente modul în care creierul răspunde la stres/anxietate/panică. Când schimbi modul în care creierul răspunde, anxietatea și panica vor continua să se micșoreze, sugestiile vor deveni mai puternice și panica va înceta să mai provoace probleme.

 

7 sfaturi practice pentru a preveni atacurile de panică

 

  1. Informează-te despre panică și anxietate. Simpla cunoaștere a mai multor informații despre atacurile de panică ajută la ameliorarea stresului. Așa că citește cât mai mult despre anxietate, tulburare de panică și înțelege ce se întâmplă cu tine când experimentezi un atac de panică.
  2. Evită fumatul, alcoolul și cofeina. Toate acestea cresc gradul de risc la atacuri de panică mai alea la oamenii susceptibili. Ca urmare, este bine să eviți alcoolul, țigările, cafeaua și alte băuturi cu cofeină. De asemenea, ai grijă la medicamentele care conțin stimulente, cum ar fi pastilele de slăbit.
  3. Învață să controlezi respirația și fă constant exerciții de respirație. Hiperventilația (senzația de aprindere și apăsare a pieptului) este unul dintre cele mai întâlnite simptome în timpul unui atac de panică, și cea care generează panica. Respirația profundă, pe de altă parte, poate ameliora simptomele de panică.
  4. Practică tehnici de relaxare. Atunci când practici în mod regulat activități precum yoga, se întărește răspunsul de relaxare al organismului – opusul răspunsului la stres implicat în anxietate și panică. Și nu numai, aceste practici pot duce la creșterea  sentimentelor de bucurie și echilibru.
  5. Conectează-te mai mult cu familia și prietenii. Riscul apariției unui atac de panică este mai mare în cazul persoanelor care se izolează sau nu au relații sociale apropiate.
  6. Fă sport regulat. Exercițiul este un remediu natural al anxietății, așa că încearcă să te deplasezi timp de cel puțin 30 de minute pe zi (trei sesiuni de 10 minute sunt la fel de bune). Exercițiul ritmic care necesită mișcarea atât a brațelor cât și a picioarelor – cum ar fi mersul pe jos, alergatul, înotul sau dansul – poate fi deosebit de eficient.
  7. Dormi suficient. Somnul insuficient sau de slabă calitate poate provoca și spori anxietatea, așa că încercă să dormi între 7 și 9 ore în fiecare noapte.

 

Angela Nuțu este Psihoterapeut și unul dintre cei mai cunoscuţi şi bine pregătiţi traineri din România, vicepreşedinte al Asociaţiei Române de Hipnoză. Are experiență de peste 10 ani în domeniul comunicării și al instruirii adulților și de peste 15 ani în domeniul antreprenoriatului și al afacerilor. Membru Fondator al Asociației Române de Coaching, Formator acreditat ANC, Trainer acreditat NLP, Trainer acreditat Metoda Centrum, Psihoterapeut.

Continue Reading
Advertisement
Life StyleO săptămână ago

Noul gust EXTRA-SEC în gama ZAREA Diamond Collection

Stiri2 săptămâni ago

La cine apelam pentru auditul de mediu

Sanatate2 săptămâni ago

Dr. Serban Atanasiu: “Romanii din diaspora vin acasa de sarbatori si pentru rezolvarea problemelor stomatologice”

Evenimente2 săptămâni ago

Alimentatie rationala pentru sanatate, editia a 3-a

Sanatate3 săptămâni ago

De ce Suplimente Organice?

Frumusete1 lună ago

Salon de infrumusetare. Vezi toate beneficile!

Sanatate1 lună ago

NU mai ține durerea în gât!

Sanatate1 lună ago

Cancerul de colon, cum il tratam!

Timp Liber1 lună ago

Scapa de grija colivei pentru inmormantare comandand-o online

Sanatate1 lună ago

Cobză de răcit? Treci pe natural!

Psiho2 luni ago

Alexandru Pleșea: 8 tehnici de întinerire

Sanatate2 luni ago

Pășește încrezătoate într-o nouă etapă din viață, cu Mastrelle Meno

Frumusete2 luni ago

Gama SantaDerm ParasiteS împotriva păduchilor, o soluție naturală, sigură și eficientă

Timp Liber2 luni ago

ZAREA 7 Stele, istoria ce merită povestită

Sanatate2 luni ago

Victoria Asanache organizeaza primele cursuri de Navigatori de pacienti oncologici din Romania

Frumusete2 luni ago

Luptă împotriva îmbătrânirii tenului cu noua gamă ACM: Duolys

Life Style3 luni ago

Arcca, cel mai mare operator de campusuri private din România, pune la dispoziția studenților peste 2500 de locuri de cazare

Frumusete3 luni ago

Premiera – Onda, prima optiune pentru cei cu grasime localizata!

Life Style3 luni ago

S-a lansat platforma online myorganic.ro

Frumusete3 luni ago

Bucură-te de un păr bogat, sănătos și plin de vitalitate cu Plantur 39

Trending