Connect with us

Evenimente

Numărul maratoniștilor români crește exploziv

Published

on

An de an numărul celor care reușesc să termine de fugit 42 de kilometri și 195 de metri în cadrul unei competiții crește. Mânați de motive diverse, motivați de mesaje încurajatoare, alergători foarte bine sau mai puțin bine pregătiți se aliniază în spatele liniei de start și măresc numărul celor care după un efort prelungit, o corvoadă întinsă de-a lungul a 4, 5 sau 6 ore, pot spune tuturor: ”Am terminat un maraton!”.

 

Motive să alergi un maraton sunt foarte multe, poate la fel de multe ca temeiurile care spun să nu o faci. Vrei să termini în fugă o cursă de 42 de kilometri și 195 de metri pentru că asta înseamnă că ai dus la bun sfârșit un antrenament care ți-a îmbunătățit circulația sângelui, care ți-a întărit inima și mușchii, care te-a făcut să fii mai puțin stresat; pentru că poți aduna bani pentru o organizație non-guvernamentală care ajută categorii sociale defavorizate și nu numai; pentru că după ce îl termini devii mai încrezător în forțele proprii, tocmai pentru că e greu și astfel te scoate din zona de confort; pentru că ai posibilitatea să îți faci noi prieteni, amici cu care ai împărțit lungile ore de antrenamente, cu care ai băut din același recipient de hidratare, cu care ai împărțit batonul energizant; pentru că vrei să inspiri pe alții, știind că exemplul tău mai mult ca sigur are un impact asupra persoanelor din jur, care poate nu au alergat niciodată și acum vor să parcurgă această distanță; sau pentru că un maraton este un motiv care te face să vizitezi orașe și zone spectaculoase din România și din lume pe care nu le-ai văzut și nici nu aveai de gând să le vezi vreodată.

 

Poți alerga un maraton și pentru simplul motiv că se organizează, la fel cum alpiniștii se cațără pe vârfuri pentru simplul motiv că acestea există. Și, în plus, mai sunt și mesajele care te inspiră să te înhami la o asemenea cursă, care îți explică despre ce este vorba, care te fac să duci corvoada până la final, făcându-te să reziști pe parcursul a 4, 5 sau peste 6 ore de chin. Unele te mobilizează, altele te distrează, ciudat este că niciunul nu te face să renunți.

 

”Poți să suferi puțin mai mult dacă alergi mai încet decât dacă o faci foarte repede. Un maraton rapid ar putea să fie mai ușor decât unul parcurs «agale» dacă te gândești la ce înseamnă terminarea acestei distanțe din punct de vedere mental”, sună un mesaj care îți explică la ce să aștepți. Nu ai de unde să știi dacă este adevărat pentru că tu, care alergi încet, nu o să poți fi niciodată un vitezist al maratonului, iar dacă ești un Elite, nu vei avea niciodată motivația să alergi peste 42 de kilometri în, să zicem, 4 ore. Un maraton poți să-l privești din mai multe unghiuri, ca o cursă de 10 puncte de hidratare sau ca o cursă în care trebuie să parcurgi de 421 de ori distanța de 100 de metri, dar finalul te va face să spui inevitabil un lucru: ”Nu o să mai alerg în viața mea așa ceva”. J Până data viitoare! J

 

Indiferent de motive, indiferent de mesajele care te ajută să te antrenezi și apoi să termini o cursă grea, cert este că din ce în ce mai mulți români își doresc și reușesc să termine un maraton, asta se vede și din datele celui mai mare concurs de acest fel din România, Maratonul București.

 

Numărul de alergători care au trecut linia de finiș la Raiffeisen Bank Maratonul București (ultimii 5 ani)

 

  • 2012: 534 – 468 de băieți și 66 de fete
  • 2013: 655 – 576 de băieți și 79 de fete
  • 2014: 704 – 596 de băieți și 108 de fete
  • 2015: 891 – 756 băieți și 135 de fete
  • 2016: 926 – 778 de băieți și 148 de fete

 

Față de acum cinci ani numărul de maratoniști și maratoniste care au terminat cursa de la București a crescut de aproape 2 ori, de la 534 de alergători la 926. În ce privește proporția de femei care au reușit să ducă distanța până la final aceasta s-a mărit de mai bine de două ori, de la 66 de fete în 2015 la 148 în 2016, procentele din numărul total de finaliști crescând și ele de la 12.4% la 16%.  Atât numărul fetelor cât și cel al băieților a progresat constant, un salt mai mare făcându-se în anul 2015, de la 704 de persoane care au trecut linia de finiș cu un an înainte la 891.

 

Trendul este același ca și în Europa diferența fiind dată de faptul că la noi rata de creștere este mai mare, cursele de șosea făcându-și apariția mai târziu, cea mai veche competiție fiind Raiffeisen Bank Maratonul București, eveniment ajuns la cea de-a 10-a ediție. Această caracteristică a fost observată și de un studiu efectuat anul trecut în Germania, în cadrul căruia s-au monitorizat două curse din România: Maratonul București și Maratonul Cluj-Napoca. Nemții au urmărit datele din anul 2015 care, comparate cu cele din 2014, aratau o creștere cu 25,1% a numărului de finișeri. Rata de creștere era și ea ridicată, clasând România pe un loc 5, după Rusia (40,2%), Bulgaria, Ungaria și Malta.

 

Dacă vă regăsiți în descrierea de mai sus, vă așteptăm pe 15 octombrie ca alergător, voluntar sau suporter la cea de-a 10-a editie a Raiffeisen Bank Maratonul București alături de peste 16.000 de alergători din 60 de țări care vor “inunda” bulevardele Bucureștiului prin energie, mișcare și multe zâmbete. Puteți alege una dintre cursele: maraton 42km Raiffeisen Bank, semimaraton 21km Volkswagen, Ștafeta Scholl (4X10km), Cursa 10km Vodafone. Sâmbătă 14 octombrie vor avea  loc Cursa Populară Ciuc Radler, urmată de Cursa Adolescenților, Cursa Copiilor Uniqa Asigurări (0,9-1,4km)și Jogging în Scutece. Detalii pe www.bucuresti-maraton.ro.

 

Bucharest RUNNING CLUB a pus Bucureștiul pe harta capitalelor lumii care găzduiesc astfel de evenimente – sărbători ale orașelor. Bucharest RUNNING CLUB Premier Events adună cei mai multi bani într-o singura zi pentru cele mai multe cauze. Participanții aleargă și donează pentru una dintre cele 25 cauze susținute din domenii diverse: sănătate, caritate, social, educație, ecologie, dezvoltare durabilă.

 

“Urmează-ţi fericirea şi Universul îţi va deschide uşi acolo unde erau doar ziduri” –Josep Campbell

Evenimente

Comunitatea Bahá í aniversează 30 de ani de recunoaștere în România

Published

on

Comunitatea Bahá`í din România aniversează 30 de ani de la formarea primei Adunări Spirituale din Sud-Estul Europei, cea de la Cluj Napoca.

Adunările Spirituale care sunt compuse din câte nouă membri aleși anual, administrează treburile comunităților și călăuzesc indivizii.

Pentru a marca acest moment al recunoașterii oficiale a Religiei Bahá`í în România, comunitatea Bahá`í cheamă la unitate în rugăciune, pe toți cei care doresc să contribuie la construirea unei civilizații în continuu progres.

Credința Bahá`í are rădăcini în țara noastră din 1926, de când Regina Maria a îmbrățișat mesajul lui Bahá’u’lláh, Întemeietorul Credinței. Ea a scris: Dacă vreodată numele lui Bahá’u’lláh sau ‘Abdu’l-Bahá vă vor cădea sub ochi, nu daţi la o parte scrierile lor. Cercetaţi cărţile lor şi lăsaţi cuvintele şi lecţiile lor glorioase, aducătoare de pace, creatoare de iubire să vă pătrundă inimile, aşa cum au pătruns-o pe a mea.

În perioada următoare, sub extrema dreaptă și comunism (1940-1989) membrii comunității au avut o prezență discretă, abia în anii `90 Credința Bahá`í dobândind statut oficial ca asociație religioasă.

Astăzi, în România, sunt câteva mii de Bahá`í care pledează pentru unitate, conceptul central al Credinței, cu atât mai mult în aceste zile de grele încercări pentru omenire. Realitatea zilelor acestea este conștientizarea crescândă, la nivel mondial, a pericolelor îngrozitoare aduse de pandemia de coronavirus. În multe țări, în ciuda unor eforturi curajoase și hotărâte de a preveni dezastrul, situația este deja gravă, dezlănțuind tragedii pentru familii și indivizi și adâncind întregi societăți în criză. Acest test al puterii de îndurare a umanității îi va conferi acesteia o mai adâncă înțelegere pătrunzătoare. Conducători, gânditori proeminenți și comentatori au început să exploreze concepte fundamentale și aspirații îndăznețe care, în vremurile din urmă, mai degrabă au lipsit din discursul public. În prezent acestea sunt doar licăriri timpurii, totuși ele sugerează posibilitatea că un moment de conștientizare colectivă ar putea urma transmite Casa Universală a Dreptății, instituția internațională conducătoare a Credinței, în aprilie 2020.

Schimbarea care se impune nu este doar una socială și economică, ci, înainte de toate, una morală și spirituală. Puterea de a transforma lumea are la bază iubirea, acea iubire ce își are originea în relația cu divinitatea, acea iubire oferită fără restricții fiecărei ființe umane. Pământul este o singură țară, iar oamenii sunt cetățenii ei. (Bahá’u’lláh)

#######################################################################

Religia Bahá`í este, conform enciclopediei „Britannica Book of the Year 1992″, a doua religie din lume ca răspândire geografică după creștinism. Literatura Bahá`i este tradusă astăzi în peste 900 de limbi și dialecte iar comunități Baha’i există în peste 100 000 de orașe ale lumii. Esenţa Credinţei Bahá’í stă în conceptul de revelaţie progresivă. Bahá’íi cred într-o origine comună a tuturor religiilor și afirmă că, deşi fiecare dintre ele este purtătoarea unui mesaj independent şi reînnoit, toate sunt parte a unei Credințe comune. Nu există preoți și nici predicatori care să medieze relația individului cu divinitatea, iar principiul de bază este căutarea independentă a adevărului.

Comunitățile Bahá’í sunt ateliere deschise tuturor. Împreună învățăm practic procesul de construire spirituală a unei comunități. Scrierile Bahá’í îndeamnă către rugăciunea zilnică și comuniunea intimă cu Dumnezeu de aceea una din activitățile noastre sunt întâlnirile devoționale care se desfășoară în zeci de locuri din țară: în locuințe personale, centre bahá’í locale sau spații publice. Institutul Ruhi, e un program internațional cu participare universală ce oferă cursuri pentru copii, tineri și adulți cu o programă oferită la nivel local: cercuri de studiu, lecții pentru copii, grupuri de juniori. Mai multe: http://www.bahai.org.ro

Continue Reading

Culinar

Pan Food lansează napolitanele spirală cu gust de copilărie

Published

on

Sibiu, 4 Noiembrie 2019. Pan Food anunță lansarea unui nou produs, alături de finalizarea lucrărilor de extindere spațiu depozitare și producție.

Cu o investiție de 1.5 milioane euro făcută cu fonduri europene, Pan Food a reușit să reitereze un produs cu  puternice rădăcini în tradiția sibiană care făcea senzație acum 30 ani în România: napolitanele spirale! Brandul SPIRALINE a fost lansat recent, cele 3 tipuri de napolitane fiind umplute cu cremă de cacao, cocos și vanilie. Acestea se pot găsi în magazinele din comerțul tradițional, urmând a fi listate în curând și în lanțurile moderne.

Compania este pregătită să lanseze și alte variante de cremă: lapte și cacao, alune de pădure, fructe de pădure, lămâie sau rom – acestea fiind în topul preferințelor românilor, conform sudiilor și degustărilor efectuate. Pachetul de napolitane spirale ambalate individual cântărește 48g sau la cutie 256g, varianta vrac a acestora fiind la 1.8 kg, preferată de magazinele mici și mijlocii.

Am pornit dornici să facem cea mai bună ciocolată de casă și, iată-ne, după 19 ani, surprinși plăcut de amploarea luată de afacerea noastră și de faptul că ne numărăm printre puținele firme producătoare și nu doar importatoare de produse zaharoase în România. Ca orice om de afaceri la începutul antreprenoriatului, am tras învățăminte din propriile greșeli, am îmbunătățit constant procesul de producție și procedurile interne, ne-am adaptat cerințelor partenerilor noștri și am ajuns ca de la făbricuța noastră, care producea 2-3 variante de ciocolată, să lansăm zeci de noi produse. Am clădit afacerea de la zero pe criterii solide, cum ar fi calitatea produselor și respectul față de consumatori. Este un vis devenit realitate și știu că mă număr printre puținii români norocoși care, după atât de multă muncă, se pot și bucura de rezultate. O contribuție esențială la dezvoltarea firmei a avut-o în ultimii 15 ani ing. Florina Braulik, în prezent director executiv, care și-a pus amprenta pe activitatea de producție, optimizând rețetele și lansând produse de succes. Sunt fericit că fiul meu îmi calcă pe urme și dezvoltă în direcția potrivită destinul Pan Food, adăugând noi produse în portofoliu, dezvoltând relațiile cu partenerii și punând accent pe promovarea și comunicarea brandurilor. Am toate motivele să fiu mândru de oamenii care alcătuiesc astăzi familia Pan Food și să privesc cu încredere în viitor!”, declară Ioan Stânea, administratorul Pan Food.

Creșterea cifrei de afaceri în ultimii ani – estimată anul acesta a depăși 20 milioane lei -, și a colectivului-numărul de angajați ajungând la 100, unii prezenți încă de la înființare  -, au adus cu sine și creșterea capacității de producție și depozitare, motiv pentru care spațiul a fost extins în această vară  – fiind dotat conform ultimelor standarde europene și certificat IFS și BRC – pentru a oferi clienților produse de calitate și pentru a servi prompt cererile primite de la rețeaua de distribuție în continuă expansiune.

În 2001 fondatorii – inginerii Ioan Stânea din Sibiu și Gheorghe Pristavu din Câmpulung Muscel – inspirați de gustul copilăriei de fiecare dată când preparau ciocolată de casă pentru cei mici, și-au făcut curaj și au deschis fabrica de produse zaharoase PAN FOOD, cu capital 100% românesc. Până în 2006 activitatea companiei s-a desfășurat în 2 spații închiriate în Sibiu. În 2007 au construit din temelii o fabrică, proprietate a firmei, care măsoară actualmente peste 3000mp în Parcul Industrial P2 din Șura Mică, județul Sibiu – unde își desfășoară și azi activitatea. Permanent căutând să-și îmbunătățească rețetele, în fabrica construită acum 19 ani încă se mai prepară manual mare parte dintre produse, obiectivul principal fiind acela de a obține gustul perfect cu cele mai simple și tradiționale ingrediente.

Astfel, îmbinând cu succes valorile tradiției cu ideile inovatoare ale prezentului, Pan Food a creat o gamă variată de produse care țin pasul cu calitatea și diversitatea produselor din domeniu. A început cu ciocolata “Batonul copilariei” (și astăzi preparată manual în proporție de 90%), cunoscută în toată țara și peste hotare. Nu peste mult timp gama de produse a fost diversificată, apărând astfel prăjitura Lica cu foi de napolitană și zahăr caramel, nuga Cindrel și Bliss cu delicioase arome, umpluturi și miere de la crescătorii de albine din județul Sibiu, alături de Biscuiții și Nucile umplute cu multă cremă, prăjiturile asortate Şureanca și Dorothea preparate din pandișpan cu diferite creme și arome și Salamul de biscuiți.

 

Pe plan național rețeaua de distribuție este alcătuită din cel puțin câte un distribuitor în fiecare județ. Cu o creștere accelerată în ultimii 3 ani, astăzi 30% din producția Pan Food este distribuită în țări din Europa, Statele Unite și Canada, în România ocupând încă din 2013 locul 1 la producția de ciocolată de casă.

Continue Reading

Evenimente

Când vrei să faci lumea puțin mai frumoasă, donează!

Published

on

Să ajuți când poți și cum poți semeni aflați în dificultate ori să încerci să le faci viața mai ușoară este poate lucrul care ne face pe unii dintre noi să ne simțim cel mai bine. Nimic nu este prea puțin atunci când oferi celui care nu are nimic, pentru că puținul tău este mult pentru el. Faptele bune nu sunt greu de făcut. Trebuie doar să privești în jur cu ochii larg deschiși, să îi vezi pe cei aflați în nevoie și să ai inima deschisă. Să îți pese. Și pentru nimic din ce faci să nu aștepți vreodată răsplată sau ceva la schimb.

Așa au gândit și cei de la Podravka atunci când au decis să facă o donație consistentă de produse Horeca pentru Organizația Umanitară CONCORDIA, organizație independentă, neguvernamentală și non-profit. Ce merită o organizație umanitară care de 28 de ani are ca misiune susținerea și (re)integrarea socială, familială, școlară și profesională a copiilor, tinerilor și familiilor aflate în dificultate, spre o viață independentă și autonomă? Cu siguranță că foarte mult respect. Pentru ajutorul oferit anual unui număr de peste 2.000 de persoane din București, Ploiești și Ariceștii Rahtivani (Prahova), ajutor care îmbracă cele mai variate forme, cu certitudine merită întregul nostru respect. Sigur, nu-i puțin lucru, însă respectul e bine să mai fie și palpabil. Să fie cel care dă savoarea unui bol cu mâncare caldă sau desertul care vine pe masă ca o bucurie. Și pentru că exact așa au simțit cei de la Podravka, așa au și făcut, donând Organizației Umanitare CONCORDIA Vegeta Fond de pește, Vegeta sos gravy, Vegeta concentrat de pui, Vegeta concentrat de vita, Vegeta concentrat de legume, de Vegeta sos de ciuperci Vegeta sos brun, Dolcela praf de budincă cu gust de vanilie și Dolcela zahar vanilat.

Avem deplina siguranță că toate acestea vor fi folosite cum nu se poate mai bine. Pentru cei în nevoie pe care organizația îi sprijină sau chiar de viitorii bucătari, elevi ai școlii de meserii de la Ploiești, copii și tineri care nu ar fi avut nicio șansă – care au fost abandonați de familie și societate – dar care și-au găsit drumul spre o viață independentă și demnă datorită sprijinului oferit de CONCORDIA.”Împreună facem lumea mai frumoasă și transformăm poveștile triste de viață în unele cu final fericit!”, spun cei care și-au unit eforturile în aceste proiecte frumoase. Ne-am dorit să fim și noi parte a acelui „împreună” și, de aceea, am ales să ne strecurăm timid în povestea pe care CONCORDIA o rescrie pentru cei care au nevoie de noi. Așa cum și cât am putut, fără să așteptăm răsplată sau ceva la schimb. Doar pentru că și nouă ne pasă.

Continue Reading
Naturiste2 zile ago

Branca ursului – Planta vitalitatii si energiei

Frumuseteo săptămână ago

Cum să ai grijă de sănătatea ta?

Evenimenteo săptămână ago

Comunitatea Bahá í aniversează 30 de ani de recunoaștere în România

Culinaro lună ago

Beneficiile comenzilor online de torturi

Culinar2 luni ago

Tagliatelle cu dovleac copt – o reteta sanatoasa pentru orice sezon

Stiri2 luni ago

Chiuveta care promite

Frumusete2 luni ago

Acneea adolescentului

Stiri3 luni ago

Importanta igienei dentare pentru tine si cei din jurul tau

Stiri3 luni ago

Experienta gastronomica libaneza – simplu, sigur, savuros

Stiri3 luni ago

Cumpărături online – ce categorii de produse poți să comanzi online cu livrare direct acasă

Psiho5 luni ago

De ce sa alegi un psiholog online

Culinar5 luni ago

Ce mâncare nu te plictisește? Cea care conține pește!

Life Style5 luni ago

HISTORY transmite în premieră un serial documentar despre „Mâncarea pe care s-a întemeiat lumea”

Life Style5 luni ago

Cum să alegi comoda tv perfectă pentru living

Culinar5 luni ago

De ce sunt oalele din inox preferatele bucatarilor

Life Style8 luni ago

Cu ce curățăm pardoselile? Soluții profesionale sau homemade?

Antreprenoriat8 luni ago

Cum îți administrezi banii? 3 idei care te vor ajuta să îți gestionezi eficient bugetul personal

Culinar9 luni ago

Pan Food lansează napolitanele spirală cu gust de copilărie

Evenimente9 luni ago

Când vrei să faci lumea puțin mai frumoasă, donează!

Naturiste10 luni ago

Descoperă Ceaiul de la munte, o infuzie ușoară, din ingrediente 100% naturale

Trending