Connect with us

Evenimente

Numărul maratoniștilor români crește exploziv

Published

on

An de an numărul celor care reușesc să termine de fugit 42 de kilometri și 195 de metri în cadrul unei competiții crește. Mânați de motive diverse, motivați de mesaje încurajatoare, alergători foarte bine sau mai puțin bine pregătiți se aliniază în spatele liniei de start și măresc numărul celor care după un efort prelungit, o corvoadă întinsă de-a lungul a 4, 5 sau 6 ore, pot spune tuturor: ”Am terminat un maraton!”.

 

Motive să alergi un maraton sunt foarte multe, poate la fel de multe ca temeiurile care spun să nu o faci. Vrei să termini în fugă o cursă de 42 de kilometri și 195 de metri pentru că asta înseamnă că ai dus la bun sfârșit un antrenament care ți-a îmbunătățit circulația sângelui, care ți-a întărit inima și mușchii, care te-a făcut să fii mai puțin stresat; pentru că poți aduna bani pentru o organizație non-guvernamentală care ajută categorii sociale defavorizate și nu numai; pentru că după ce îl termini devii mai încrezător în forțele proprii, tocmai pentru că e greu și astfel te scoate din zona de confort; pentru că ai posibilitatea să îți faci noi prieteni, amici cu care ai împărțit lungile ore de antrenamente, cu care ai băut din același recipient de hidratare, cu care ai împărțit batonul energizant; pentru că vrei să inspiri pe alții, știind că exemplul tău mai mult ca sigur are un impact asupra persoanelor din jur, care poate nu au alergat niciodată și acum vor să parcurgă această distanță; sau pentru că un maraton este un motiv care te face să vizitezi orașe și zone spectaculoase din România și din lume pe care nu le-ai văzut și nici nu aveai de gând să le vezi vreodată.

 

Poți alerga un maraton și pentru simplul motiv că se organizează, la fel cum alpiniștii se cațără pe vârfuri pentru simplul motiv că acestea există. Și, în plus, mai sunt și mesajele care te inspiră să te înhami la o asemenea cursă, care îți explică despre ce este vorba, care te fac să duci corvoada până la final, făcându-te să reziști pe parcursul a 4, 5 sau peste 6 ore de chin. Unele te mobilizează, altele te distrează, ciudat este că niciunul nu te face să renunți.

 

”Poți să suferi puțin mai mult dacă alergi mai încet decât dacă o faci foarte repede. Un maraton rapid ar putea să fie mai ușor decât unul parcurs «agale» dacă te gândești la ce înseamnă terminarea acestei distanțe din punct de vedere mental”, sună un mesaj care îți explică la ce să aștepți. Nu ai de unde să știi dacă este adevărat pentru că tu, care alergi încet, nu o să poți fi niciodată un vitezist al maratonului, iar dacă ești un Elite, nu vei avea niciodată motivația să alergi peste 42 de kilometri în, să zicem, 4 ore. Un maraton poți să-l privești din mai multe unghiuri, ca o cursă de 10 puncte de hidratare sau ca o cursă în care trebuie să parcurgi de 421 de ori distanța de 100 de metri, dar finalul te va face să spui inevitabil un lucru: ”Nu o să mai alerg în viața mea așa ceva”. J Până data viitoare! J

 

Indiferent de motive, indiferent de mesajele care te ajută să te antrenezi și apoi să termini o cursă grea, cert este că din ce în ce mai mulți români își doresc și reușesc să termine un maraton, asta se vede și din datele celui mai mare concurs de acest fel din România, Maratonul București.

 

Numărul de alergători care au trecut linia de finiș la Raiffeisen Bank Maratonul București (ultimii 5 ani)

 

  • 2012: 534 – 468 de băieți și 66 de fete
  • 2013: 655 – 576 de băieți și 79 de fete
  • 2014: 704 – 596 de băieți și 108 de fete
  • 2015: 891 – 756 băieți și 135 de fete
  • 2016: 926 – 778 de băieți și 148 de fete

 

Față de acum cinci ani numărul de maratoniști și maratoniste care au terminat cursa de la București a crescut de aproape 2 ori, de la 534 de alergători la 926. În ce privește proporția de femei care au reușit să ducă distanța până la final aceasta s-a mărit de mai bine de două ori, de la 66 de fete în 2015 la 148 în 2016, procentele din numărul total de finaliști crescând și ele de la 12.4% la 16%.  Atât numărul fetelor cât și cel al băieților a progresat constant, un salt mai mare făcându-se în anul 2015, de la 704 de persoane care au trecut linia de finiș cu un an înainte la 891.

 

Trendul este același ca și în Europa diferența fiind dată de faptul că la noi rata de creștere este mai mare, cursele de șosea făcându-și apariția mai târziu, cea mai veche competiție fiind Raiffeisen Bank Maratonul București, eveniment ajuns la cea de-a 10-a ediție. Această caracteristică a fost observată și de un studiu efectuat anul trecut în Germania, în cadrul căruia s-au monitorizat două curse din România: Maratonul București și Maratonul Cluj-Napoca. Nemții au urmărit datele din anul 2015 care, comparate cu cele din 2014, aratau o creștere cu 25,1% a numărului de finișeri. Rata de creștere era și ea ridicată, clasând România pe un loc 5, după Rusia (40,2%), Bulgaria, Ungaria și Malta.

 

Dacă vă regăsiți în descrierea de mai sus, vă așteptăm pe 15 octombrie ca alergător, voluntar sau suporter la cea de-a 10-a editie a Raiffeisen Bank Maratonul București alături de peste 16.000 de alergători din 60 de țări care vor “inunda” bulevardele Bucureștiului prin energie, mișcare și multe zâmbete. Puteți alege una dintre cursele: maraton 42km Raiffeisen Bank, semimaraton 21km Volkswagen, Ștafeta Scholl (4X10km), Cursa 10km Vodafone. Sâmbătă 14 octombrie vor avea  loc Cursa Populară Ciuc Radler, urmată de Cursa Adolescenților, Cursa Copiilor Uniqa Asigurări (0,9-1,4km)și Jogging în Scutece. Detalii pe www.bucuresti-maraton.ro.

 

Bucharest RUNNING CLUB a pus Bucureștiul pe harta capitalelor lumii care găzduiesc astfel de evenimente – sărbători ale orașelor. Bucharest RUNNING CLUB Premier Events adună cei mai multi bani într-o singura zi pentru cele mai multe cauze. Participanții aleargă și donează pentru una dintre cele 25 cauze susținute din domenii diverse: sănătate, caritate, social, educație, ecologie, dezvoltare durabilă.

 

“Urmează-ţi fericirea şi Universul îţi va deschide uşi acolo unde erau doar ziduri” –Josep Campbell

Evenimente

A început numărătoarea inversă pentru festivalul Săptămâna Haferland!

Published

on

Mai sunt doar câteva zile până la debutul celei de-a șasea ediții a Săptămânii Haferland, cel mai mare eveniment local dedicat promovării zonei săsești din Transilvania, care va avea loc în perioada 2-6 august 2018.

Cea de-a șasea ediție a festivalului include localitățile Archita, Roadeș, Saschiz, Homorod, Rupea, Criț, Meșendorf, Cloașterf, Bunești și Viscri, având ca tematică centrală meșteșugurile, sub sloganul Festival cu meșteșug, săsesc.

Săptămâna Haferland așteaptă peste 6000 de turiști din România și din afara țării, cu activități cât mai interesante pentru toate vârstele: ateliere de meșteșuguri, activități pentru copii, concerte de jazz și de muzică clasică în bisericile fortificate, proiecții de film, spectacol de teatru, plimbări cu bicicleta, expoziții muzică și dansuri, brunch-uri cu preparate locale și deja celebrul bal săsesc.

Meșteșugurile și tradițiile din Haferland fac parte din istoria vie a României, iar participanții la festival vor putea lua parte la ateliere de tâmplărie, pielărie, sculptură, țesut, pictură pe mobilă, olărit, cojocărie și împletit cu pănuși.

Mai mult, participanții la festival vor putea lua parte la un concert cu totul special, pe 4 august, când vioara Stradivarius Elder-Voicu va ajunge în Haferland pentru un recital susținut de violonistul Alexandru Tomescu în Biserica Fortificată din Criț.

Un alt element inedit al ediției din acest an îl reprezintă expoziția de oldtimers BMW, susținută de Automobile Bavaria, astfel că, tot pe 4 august, la Criț, în ziua principală a festivalului, turiștii vor putea admira modelele BMW Isetta, BMW 1600-2 si BMW 2002 tii.

Ediția din acest an a festivalului este organizată cu susținerea sponsorilor Rompetrol, Remarul 16 Februarie, Automobile Bavaria Group, MHS Truck & Bus Group, Selgros, Aqua Carpatica si Domeniile Sâmburești, Hochland, Mikim, Ursus, Bavaria Tour și Schaeffler Romania și a partenerilor Muzeul Astra Sibiu, Asociația Sașilor din Germania, Cantus Mundi, Colinele Transilvaniei, Icon Arts și Muzeul Satului Dimitrie Gusti din București. Evenimentul este cofinanțat de Consiliul Județean Brașov și de Ministerul Culturii și Identității Naționale.

Organizatorii evenimentului, Fundația Michael Schmidt susținută de Fundația Adept, Vecinătatea Femeilor din Saschiz, Primăria Saschiz, Fundația Mihai Eminescu Trust, Fundația Tabaluga și Asociația Nowero Rupea si Primăria Rupea și-au propus să promoveze nu doar satele săsești, ci și comunitatea și pe cei care duc mai departe tradițiile săsești în materie de olărit, brodat, pictat sau alte activități specifice zonei. Programul complet al festivalului poate fi consultat pe www.haferland.ro.

Continue Reading

Evenimente

Radar de Media Summer Party 2018

Published

on

Finaliştii Premiilor RADAR DE MEDIA 2018 îi vom cunoaşte joi seara, 21 iunie, începând cu ora 19:30 la Radar de Media Summer Party, eveniment ce va avea loc la Blueberry Pool by Ambasad’or Events.

Evenimentul este transmis în direct pe radardemedia.ro, Facebook şi Youtube, incepand cu ora 20:30.

Tema din acest an este Michael Jackson Tribute, iar trupa Bedda Band a pregătit un recital live de exceptie.

 

Din program:
– anunţăm Finaliştii Premiilor Radar de Media 2018
– Recital Tribute Michael Jackson susţinut de BEDDA BAND
– Flashmob Michael Jackson susţinut de MAGDINIA STUDIO ART – Coregrafie Evgeny Gromik
– petrecere all night

Finaliştii Premiilor Radar de Media au fost aleşi într-un amplu proces de votare, unde cititorii au propus nominalizări la cele 15 categorii participante iar mai apoi şi-au votat favoriţii. Gala Premiilor RADAR DE MEDIA 2018 va avea loc în acesta toamna.

 

Radar de Media Summer Party este o productie marca Radar de Media.

Partener Principal: Ambasad’Or Events

Parteneri: Domeniile Samburesti, Il Passo, Aqua Carpatica, Ambasad’Or Home, After Eight Nestlé, Kenvelo, Ambasad’Or Play, La Strada, Crama Oprisor, Sissi, Caffe Musetti, Rimmel, Carrefour Ploiesti, Messmer, Bigallet, RoEvents, Climatico, Bedda Band, Magdinia Studio, DJ Marcous, Veuve de Vernay, Anvergura, MVG Best Team si Foto Meating.

Powered by Tycoon Communication

 

Continue Reading

Evenimente

Food Revolution Day 2018

Published

on

Sambata, 19 Mai 2018 la orele 11.00, va avea loc la Colegiul Tehnic Mihai Bravu din Bucuresti, evenimentul Food Revolution Day 2018,  parte din cea mai mare miscare de educatie alimentara din lume, creata in 2012 de catre celebrul Jamie Oliver.

Intr-o societate in care copiii nostri sunt atrasi prin reclame dibace catre produse alimentare nesanatoase, noi va invitam la o zi de sarbatoare a educatiei alimentare, si a consumului de hrana moderat, ca fundament al unei vieti echilibrate si sanatoase.

Cu ocazia Food Revolution Day, ambasadori din toata lumea vor celebra alaturi de copii, parinti si dascali ca in fiecare an in luna mai, sarbatoarea educatiei alimentare si a stilului de viata sanatos.

Si de aceasta data vom trage semnale de alarma asupra diabetului infantil, a obezitatii, a risipei alimentare si a instrumentelor de marketing inadecvate. De aceasta data, in cadrul evenimentului se va desfasura si cea de a doua editie a simpozionului ‚’Alimentatie rationala pentru sanatate’’.

Temele evenimentului din anul acesta sunt #MancamKmZero si #AdEnough.

In cadrul evenimentului vor avea loc demo cooking show-uri sustinute de catre Whirlpool si o sesiune privind importanta consumului de apa sustinuta de Aqua Carpatica dar impreuna cu Carrefour Romania si Cooperativa Agricola Varasti am pregatit multe surprize elevilor, surprize pe care le puteti afla sambata, 19 Mai.

 

Echipa noastra:

Ambasador Gabriella Pascaru Bisi

Voluntari: Maria Andrei – jurnalist maria-andrei.ro, Smaranda Vornicu-Shalit – blogger culinar & jurnalist, Dorin Huntai – fondator Radar de Media si Retete de Sanatate, Cristina Iuliana Pana, blogger culinar Panacris , Sorin  – blogger culinar Sorin’n Kitchenn, Gabriel Cilinca – agent Politia Capitalei, participant  Master Chef, Gabriel Kiss – bancher si pasionat de gastronomie, Alex Bisi – Art Director & fotograf, Flori Cilinca, Calin Radulescu – Bucataria Greceasca si ca surpriza, vom avea alaturi de noi direct din Nepal, doi iscusiti bucatari.

Sponsor principal: Carrefour Romania

Sponsori: Meggle, Aqua Carpatica, Fuchs

Parteneri institutionali: Ministerul Educatiei, Casa Corpului Didactic, USAMV, Horting.

Parteneri: Whirlpool, La Molisana, Mutti, Pietro Coricelli, Calvo, Valsoia, Angst, Bioloi, Apilife, Kluth, Fresh Fruit, MicroGreens, Bioki, Vel Pitar, Asian Food, Alex Bisi Photography, Avon.

Parteneri Media: Eva.ro, Radio Bucuresti FM, Forbes, Radar de Media, Actualitatea de Ilfov, Revista Ioana, Retete de Sanatate.

Un eveniment organizat de Gabriella Pascaru Bisi & Arta Gustului.

Continue Reading
Advertisement
Sanatate2 zile ago

De ce Suplimente Organice?

Frumusete2 săptămâni ago

Salon de infrumusetare. Vezi toate beneficile!

Sanatate2 săptămâni ago

NU mai ține durerea în gât!

Sanatate2 săptămâni ago

Cancerul de colon, cum il tratam!

Timp Liber2 săptămâni ago

Scapa de grija colivei pentru inmormantare comandand-o online

Sanatate3 săptămâni ago

Cobză de răcit? Treci pe natural!

Psiho1 lună ago

Alexandru Pleșea: 8 tehnici de întinerire

Sanatate1 lună ago

Pășește încrezătoate într-o nouă etapă din viață, cu Mastrelle Meno

Frumusete1 lună ago

Gama SantaDerm ParasiteS împotriva păduchilor, o soluție naturală, sigură și eficientă

Timp Liber2 luni ago

ZAREA 7 Stele, istoria ce merită povestită

Sanatate2 luni ago

Victoria Asanache organizeaza primele cursuri de Navigatori de pacienti oncologici din Romania

Frumusete2 luni ago

Luptă împotriva îmbătrânirii tenului cu noua gamă ACM: Duolys

Life Style2 luni ago

Arcca, cel mai mare operator de campusuri private din România, pune la dispoziția studenților peste 2500 de locuri de cazare

Frumusete2 luni ago

Premiera – Onda, prima optiune pentru cei cu grasime localizata!

Life Style2 luni ago

S-a lansat platforma online myorganic.ro

Frumusete2 luni ago

Bucură-te de un păr bogat, sănătos și plin de vitalitate cu Plantur 39

Timp Liber2 luni ago

Crearea de noi locuri de joaca pentru copii

Life Style2 luni ago

De ce sa alegem incaltaminte de calitate?

Antreprenoriat2 luni ago

Cupio, succes 100% românesc pe piața autohtonă de beauty

Antreprenoriat2 luni ago

Importanta echipamentului de protectie in industria alimentara

Trending