Dragi cititori Radar de Media,
Va contactez din partea unui grup de elevi numit „Elevii României”. Acest grup a luat nastere acum 3 zile cu initiațiva de a echivala opțional Evaluarea Națională și examenul de Bacalaureat. Am vazut că există inițiative similare, dar din cauza stării actuale a învățământului din țara noastră era foarte ușor de ridicat problema: “Ce se întâmplă cu elevii ce au luat note mari timp de patru ani fără să învețe? Este corect ca ei să ocupe locuri la liceele/ facultățile unde vor să intre și elevii ce au fost pe parcursul acestor ani responsabili, dar nu au luat note așa de mari?” Noi am venit cu ideea de putea echivala opțional examenele, idee ce ar putea rezolva urmatoarele probleme:
- Expunerea elevilor la riscul de infectare cu virusul SARS-CoV-2, poate fi parțial combătută prin participarea unui număr redus de elevi la examene.
- Elevii ce doresc să își mărească media celor patru ani, o pot face.
- Elevii ce nu au reușit să învețe eficient din diferite motive în această perioadă, nu sunt obligați să susțină examenul.
- Banii care se investesc în momentul de față în aceste examene ar putea fi investit în sistemul sanitar.
Acest proiect a inceput printr-o pagină de Instagram intitulată @elevii.romaniei, unde am realizat o postare în care ne-am spus ideile. Această postare a fost foarte bine primită de aproape toată lumea, luând parte chiar și numeroși influenceri, lucru care ne-a adus să facem și o petiție online, care poate fi accesată chiar aici: .
Este șansa noastră să schimbăm viitorul! SEMNEAZĂ PETIȚIA!
„Această petiție este organizată de un grup de elevi ce, în seara de 27.05.2020, stăteau în fața televizorului și așteptau ca doamna Monica Cristina Anisie, ministrul Educației și Cercetării al României, să anunțe ce se va întâmpla cu examenele naționale de anul acesta. La un moment dat, îmi aduc aminte faptul că, deși pe burtiera postului de televiziune respectiv scria clar „200 de cazuri noi de COVID-19”, doamna ministru mărturisește că e bucuroasă să ne știe sănătoși. Aveam de gând să nu facem nimic, deja se făcuse anunțul că se va susține atât Bacalaureatul, cât și Evaluarea Națională, iar noi alte variante mai bune nu aveam. Totodată, ne gândeam la clasicul: „examenul să se echivaleze cu media celor 4 ani”, dar acest argument era ușor de combătut cu: „dar cu cei care au luat note mari pe degeaba timp de 4 ani, cum rămâne? Ar trebui ca ei să ocupe printre primii locurile de la licee și facultăți copiilor ce chiar s-au străduit să învețe pe parcursul acestor ani?”. Am realizat că examenul este un mod corect și egal de a evalua pe cineva și din orice liceu sau generală ai fi, în mare parte, chiar dacă ești de la urban sau rural, dacă ai media zece pe cei patru ani, nu vei lua 5 în examen, ci o notă relativ asemănătoare. Există numeroase școli, din păcate, în care se întâmplă exact așa, iar acest lucru face sistemul nostru de învățământ defect. De ce este în regulă, ca și profesor, să ignori activitatea unui elev timp de patru ani, gândindu-te că „o să se vadă ce știe la examen”? Această problemă trebuie rezolvată cât mai curând cu putință și nu, nu pentru că nu vrem să învățăm pentru examene, ci pentru că la mijloc e vorba de o viață. Nu este în regulă să ne expunem noi și alți zeci de mii de elevi la un risc major ce ar putea fi ușor de evitat, dacă toate cunoștințele nu erau testate printr-un singur examen. Ne-am gândit că este corect ca un elev ce nu a putut să învețe acasă din cauza abuzurilor, gălăgiei sau a altor factori nedoriți și, din nefericire, nu a avut cum să se deplaseze într-un loc unde ar putea să învețe pe cont propriu, cum ar fi biblioteca, și este perfect mulțumit cu media celor patru ani de studii, să poată să echivaleze examenele cu media respectivă.”, susțin Elevii României.
Sursă foto: Freepik.com
Similare