Connect with us

Stiri

Studiu GfK Climatul de Consum: România se aşteaptă la creşterea veniturilor

Published

on

Evenimentele din Grecia, crizele și războaiele din Orientul Apropiat și Orientul Mijlociu și problema refugiaților au afectat starea de spirit a consumatorilor din Europa în decursul celui de-al treilea trimestru. Climatul de consum EU28 a scăzut din luna iunie cu jumătate de punct, ajungând la 10,3 puncte. Acestea sunt concluziile studiului GfK Climatul de consum Europa în 15 țări europene.

Pe timpul verii, o mulțime de subiecte au preocupat oamenii și mass-media din Europa. La început, a fost vorba despre noul pachet de ajutoare și noile alegeri din Grecia. Când sute de mii de refugiați au început să vină în valuri – majoritatea din Siria – motivele din spatele refugierii acestora au câștigat din ce în ce mai mult teren. Astfel, la jumătatea și la sfârșitul verii, crizele și războaiele din Orientul Apropiat și din Orientul Mijlociu îi preocupau din ce în ce mai mult pe europeni. Cum pot fi refugiații distribuiți în mod echitabil în țările europene? Cum pot fi aceștia integrați în societate cât mai repede posibil?

Aceste întrebări au dominat reportajele din mass-media. Curând, logistica și grija pentru refugiați privind parcursul lor prin Europa a devenit un subiect major. În Germania, de exemplu, numeroși experți și consumatori emit în prezent supoziții, potrivit cărora șomajul va crește în primăvara anului viitor, odată cu inundarea pieței forței de muncă din Germania de către refugiații acceptați. Rămâne de văzut în ce măsură integrarea refugiaților în țările individuale va genera consecințe economice, și, astfel, eventualul impact asupra stării de spirit a consumatorilor.

În linii mari, situația din țările care fac obiectul studiului este foarte diferită. În unele țări, cei care au stat în principal la baza generării unui anumit scepticism economic au fost factorii psihologici, cum ar fi crizele care îi preocupau din ce în ce mai mult.

În multe cazuri, evaluările de către cetățeni ale previziunilor în materie de economie și venituri, precum și intenția de cumpărare erau superior negative estimărilor determinate pe baza cifrelor emise la nivel intern. Cu toate acestea, în alte țări, aspecte precum creșterea economică și șomajul au rămas în prim-plan, și, astfel, au fost responsabile de impactul asupra indicatorilor individuali. Începând cu luna iunie, Climatul de consum EU28 a scăzut cu jumătate de punct, ajungând la 10,3 în luna septembrie. În luna august indicatorul a ajuns chiar la 9 puncte.

[nextpage title=”România se așteaptă la creșterea veniturilor”]

 

România se așteaptă la creșterea veniturilor

Anul trecut, economia românească a înregistrat progrese. În al doilea trimestru al anului 2015, produsul intern brut a înregistrat o valoare cu 3,3 procente mai mare față de cea înregistrată în aceeași perioadă a anului precedent. Deși previziunile economice în trimestrul al treilea au scăzut cu 2,8 puncte până la nivelul actual de 18,5 puncte, comparativ cu aceeași lună a anului trecut, s-a înregistrat o creștere semnificativă de aproape 15 puncte.

Creșterea economică are, de asemenea, un efect pozitiv asupra așteptărilor cetățenilor în ceea ce privește veniturile. În luna septembrie, indicatorul corespunzător a crescut cu doar 2,8 puncte până la 21,3 puncte, comparativ cu luna iunie. Cu toate acestea, în contextul comparației cu aceeași lună a anului trecut, creșterea este relativ mare, și anume de 16 puncte.

În ciuda acestui fapt, veniturile sunt de regulă suficiente doar pentru acoperirea nevoilor de zi cu zi. Pe cale de consecință, dorința de a cheltui în România rămâne la un nivel scăzut. Cu -6,4 puncte, aceasta continuă să se situeze în intervalul negativ, deși o creștere de 5,1 puncte a fost înregistrată în raport cu luna iunie.

Despre studiu

Concluziile GfK Climatul de consum Europa sunt preluate dintr-un sondaj cu privire la consum realizat în numele Comisiei Europene în toate țările Uniunii Europene. Aproximativ 40.000 de persoane participă lunar la sondaj în cele 28 de țări. Acestea sunt reprezentative pentru populația adultă a Uniunii Europene.

Indicatorii GfK pentru Climatul de consum la nivel european au la bază interviuri lunare cu privire la starea de spirit a consumatorilor. Scopul este de a stabili atât situația economică generală a fiecărei țări în parte, cât și situația gospodăriilor individuale.

Sondajele GfK Climatul de consum Europa sunt realizate lunar, în mare parte în contextul unui omnibus – un studiu cu tematici multiple realizat fie prin telefon, fie față în față ca un studiu personal.

Din programul de sondaj lunar cuprinzând 12 întrebări, sunt selectate 5 întrebări pentru GfK Climatul de consum Europa, deoarece acestea joacă un rol important în ceea ce privește climatul de consum.


Calculul celor cinci indicatori: previziuni economice, în raport cu prețurile și în raport cu veniturile; intenția de cumpărare și de economisire

Indicatorii sunt stabiliți pe baza așa-numitelor rezultate înscrise sub linie (bottom lines). Procentul consumatorilor care au oferit un răspuns negativ este dedus din procentul celor care au oferit un răspuns pozitiv (de exemplu, situația financiară a gospodăriei se va îmbunătăți (în mod semnificativ)), (de exemplu, situația financiară a gospodăriei se va deteriora (în mod semnificativ)).

Într-o etapă ulterioară, acest rezultat înscris sub linie este standardizat cu ajutorul procedurilor statistice comune și transformat, astfel încât media pe termen lung a indicatorului să fie de 0 puncte, cu un interval teoretic de valori cuprins între +100 și -100 de puncte. Cu toate acestea, empiric vorbind, începând cu anul 1980 valorile au variat între +60 și -60 de puncte.

În cazul în care un indicator arată o valoare pozitivă, acest factor este evaluat de către consumator ca fiind peste medie pe termen lung. În mod similar, se aplică opusul pentru valori negative. Standardizarea facilitează compararea indicatorilor din diferite țări, deoarece variațiile la nivelul comportamentului de răspuns datorate mentalităților diferite pot fi compensate, în timp ce tendința fundamentală a indicatorului rămâne neschimbată.

Continue Reading
Click to comment

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Stiri

La cine apelam pentru auditul de mediu

Published

on

Auzim tot mai des vorbindu-se despre audit de mediu. Multi dintre noi sunt familiarizati cu un anume tip de audit, cel financiar, care se face in institutii sau marile companii. Auditul de mediu este, in schimb, cu totul altceva. Auditul de mediu a fost introdus relativ tarziu in Romania, desi in lume exista de la inceputul anilor ‘70. Toate tarile civilizate au adoptat practica auditului de mediu.

Prin acest audit se face o verificare si se sprijna procesul de imbunatatire a cerintelor si performantelor de mediu. Toate marile companii si institutii, dar si firmele mai mici au responsabiliatea, in primul rand morala, de a respecta anumite obligatii si de a lua masuri pentru protejarea si punerea in practica a legislatiei in vigoare, in ceea ce priveste mediul.

 

Atunci cand se face un astfel de audit trebuie sa se respecte anumite cerinte cum ar fi o documentatie foarte clara, sa se stabileasca partile care sunt obligate sa supuna auditului un anumit obiectiv si definirea precisa a acestui obiectiv. Pentru efectuarea auditului se va numi un sef ce va constata daca toate informatiile si resursele sunt adecvate, suficiente si corecte. In plus, cel care este supus auditului de mediu va trebui sa coopereze, lucru ce va fi consemnat de seful de audit.

 

Aceasta actiune trebuie efectuata cu o firma specilizata in asa ceva, care sa lucreze profesionist, competent, sa aiba proceduri metodice si sa stabileasca bine obiectivele. O astfel de firma este Auditeco Ges. Echipa de consilieri experti va va ajuta sa gasiti o solutie sigura la orice problema legata de mediu. Nu numai ca va va sprijini in descoperirea unei solutii, dar va va oferi si tot ceea ce trebuie pentru a o pune in practica.

 

Fiind pe piata inca din 1996, firma ofera servicii personalizate companiilor si institutiilor. Echipa este cunoscuta pentru promptitudinea si profesionalismul sau in ceea ce priveste aceste proceduri, dar si pentru felxibiliatea sa. Chiar daca sediul este in Bucuresti, expertii firmei sunt disponibili pentru a raspunde solicitarilor de pe intreg teritoriul Romaniei. Astfel, firma va pune la dispozitia clientilor, prezenti si viitori, experti in ingineria mediului, mecanica fluidelor, geografie, hidrotehnica, energetica, imbunatatiri funciare. Acestia sunt familiarizati cu munca in echipa, fiind apreciati atat in tara, cat si pe plan international.

 

De asemenea, Auditeco Ges detine produse de top, unele dintre ele chiar unice pe piata auditului si consultantei de mediu din tara noastra. Printre acestea se numara brevete de inventii sau software-uri ce sunt create de catre specialistii firmei sau in colaborare cu expertii asociati.

Pe langa audit de mediu, Auditeco Ges mai pune la dispozitia clientilor sai alte servicii precum: remedieri de mediu, consultanta de mediu, sustenabilitate pentru cladiri verzi, conformare si autorizare. In plus, pentru cei care doresc sa devina experti in domenii precum audit de mediu sau management SMM se organizeaza cursuri de specialitate.

 

Echipa a efectuat peste 520 de audituri de mediu si peste 1500 de studii de conformare si autorizare. Clientii Auditeco Ges provin din domenii diferite precum industria farmaceutica, cabinete de avocatura, aeronautica, industria alimentara, petroliera, firme de constructii si arhitectura, institutii de cercetare si invatamant, agricultura, induistria textila, petrochimica si multe altele. Toate aceste informatii sunt argumente suficiente pentru a alege, in procesul auditului de mediu, firma Auditeco Ges.

Continue Reading

Sanatate

Andreea Catrina – medic stomotolog la clinica CATRIDENT, despre albirea dintilor

Published

on

  1. Când este recomandat să ne albim dinții?

Albirea dinților este recomandată pentru a îmbunătăți aspectul dinților,dar pentru acest lucru este necesar ca pacientul să nu prezinte nicio afecțiune dentară: carii sau alte afecțiuni parodontale.

 

  1. Cât de des se poate face această operațiune?

Albirea dentară este recomadată să se facă sub supravegherea medicului specialist de maximum două ori pe an.

 

  1. Putem face și noi acest lucru acasă sau este neapărat nevoie să mergem la medicul dentist pentru o astfel de operațiune?

Există foarte multe tipuri de albire dentară, fie acasă, fie în cabinetul stomatologic. În calitate de medic stomatolog recomand realizarea unei albiri profesionale.

 

  1. Este adevărat că albirea dinților poate deteriora smalțul dinților?

Albirea dentară poate fi nocivă pentru pacienți doar dacă nu este realizată sub supravegherea unui specialist. Procedeul prin care substanța acționează este de fapt o deshidratare a dintelui, iar o dată cu scoaterea apei din dinte ies și substanțele colorate. În urmatoarele zile de la efectuarea albirii apare o sensibilitate, dar durează aproximativ 24 ore.

 

  1. Ce alimente trebuie evitate pentru a ne menține dinții cât mai albi?

Pentru a păstra zâmbetul cât mai curat este indicat să se evite alimente precum: ciocolata, afinele, băuturile colorate precum: ceai negru, băuturi acidulate colorate, cafea.

 

Continue Reading

Life Style

Sfaturi la mutarea în casă nouă

Published

on

Mutarea şi lustruirea merg împreună, așa că nu ți-ar strica să ştii care sunt implicațiile unei mutări, de la curățenie la amenajare. Începem cu înlăturarea molozului, a prafului, precum și a resturilor rămase, a vopselurilor, după care trecem la lustruirea suprafețelor.

Dacă încă nu ai ales un detergent eficient de pardoseli îți propunem Soluția de Pardoseli  Asevi – Mio 1L, de la Pons Ro Prodcom, potrivită tuturor suprafețelor şi, mai ales, urmelor dificile. Soluția concentrată pentru toate tipurile de pardoseli curăță și igienizează suprafețele, oferă prospețime şi un parfum excepțional o perioadă îndelungată casei tale. Odată ce Asevi Mio Pardoseli și-a îndeplinit rolul de ajutor în lustruirea pardoselilor, este timpul să treci la alte lucrări.

 

Înainte de a avansa cu amenajarea îți recomandăm să verifici instalațiile sanitare şi pe cele electrice. Este foarte important ca acestea să funcționeze corect pentru a nu fi nevoit să reiei amenajarea când abia s-a terminat. De asemenea, este indicat să verifici închiderea ferestrelor şi starea acestora, dar şi vopseaua de pe pereți. Dacă spațiul necesită reîmprospătare, nu ezita să înviorezi aerul şi aspectul pereților cu o vopsea nouă.

Igienizarea băii şi a bucătăriei sunt primordiale pentru respirația noului spațiu. Dacă nu eşti primul proprietar, este indicat să cureți şi să dezinfectezi totul cu mare atenție.

Este momentul personalizării spațiului de locuit cu mobilier. Aranjăm mai întâi piesele de mobilier mai grele, apoi cele mai uşoare, nu înainte de a scăpa de toate obiectele nedorite care au rămas împrăştiate prin casă. Experimentează mai multe variante de aşezat mobila până găsesti una care să se potrivească dimensiunii camerelor. Bucătăria este locul în care se adună spiritul casei şi unde se naşte gustul momentelor de relaxare, aşa că ai grijă ca, pe lângă aspect, să iei în calcul şi funcționalitatea acesteia. Este nevoie de spațiu şi de asigurarea circulațiilor, de acces la toate zonele de depozitare, la aparatura de gătit şi la chiuvetă. Poți apela la un designer sau poți încerca de unul singur.

 

Urmează detaliile: perdelele, covoarele, obiectele şi pernele decorative, plantele, biblioteca, ustensilele de bucătărie, acestea vor da viață şi personalitate noului tău cămin.

Dacă şi acestea au fost realizate, atunci e timpul să umpli fiecare colțişor cu spiritul bucuriei şi al împlinirii.

 

Îți dorim o petrecere frumoasă și îți recomandăm un pahar cu şampanie împreună cu prietenii!

Continue Reading
Advertisement
Life Style6 zile ago

Noul gust EXTRA-SEC în gama ZAREA Diamond Collection

Stiri2 săptămâni ago

La cine apelam pentru auditul de mediu

Sanatate2 săptămâni ago

Dr. Serban Atanasiu: “Romanii din diaspora vin acasa de sarbatori si pentru rezolvarea problemelor stomatologice”

Evenimente2 săptămâni ago

Alimentatie rationala pentru sanatate, editia a 3-a

Sanatate3 săptămâni ago

De ce Suplimente Organice?

Frumusete1 lună ago

Salon de infrumusetare. Vezi toate beneficile!

Sanatate1 lună ago

NU mai ține durerea în gât!

Sanatate1 lună ago

Cancerul de colon, cum il tratam!

Timp Liber1 lună ago

Scapa de grija colivei pentru inmormantare comandand-o online

Sanatate1 lună ago

Cobză de răcit? Treci pe natural!

Psiho2 luni ago

Alexandru Pleșea: 8 tehnici de întinerire

Sanatate2 luni ago

Pășește încrezătoate într-o nouă etapă din viață, cu Mastrelle Meno

Frumusete2 luni ago

Gama SantaDerm ParasiteS împotriva păduchilor, o soluție naturală, sigură și eficientă

Timp Liber2 luni ago

ZAREA 7 Stele, istoria ce merită povestită

Sanatate2 luni ago

Victoria Asanache organizeaza primele cursuri de Navigatori de pacienti oncologici din Romania

Frumusete2 luni ago

Luptă împotriva îmbătrânirii tenului cu noua gamă ACM: Duolys

Life Style2 luni ago

Arcca, cel mai mare operator de campusuri private din România, pune la dispoziția studenților peste 2500 de locuri de cazare

Frumusete3 luni ago

Premiera – Onda, prima optiune pentru cei cu grasime localizata!

Life Style3 luni ago

S-a lansat platforma online myorganic.ro

Frumusete3 luni ago

Bucură-te de un păr bogat, sănătos și plin de vitalitate cu Plantur 39

Trending