Connect with us

EVENTS

Tarryn Fisher: „În spatele ideii de poligamie se ascunde un profund misoginism.”


Poligamia este, în ultimii ani, un subiect din ce în ce mai prezent în jurnalele de știri din Statele Unite, iar acesta e și motivul pentru care Tarryn Fisher a scris romanul Soțiile, „o carte care e interesantă mai ales pentru femei”, după cum spune autoarea. 

 

 

Publicat de Editura Trei, Soțiile este un thriller psihologic cu un subiect neconvențional. Violența fizică de orice tip nu se regăseşte într-o proporție considerabilă în carte, în schimb autoarea americană mânuiește abil planul realității cu cel al unei realități alternative și își conduce cititorii în zonele cele mai întunecoase ale psihicului uman.

 

De ce se întâmplă așa ceva ? Cum e posibil ? Prin romanul Soțiile am încercat să-mi răspund mie însămi la toate aceste întrebări”, spunea Tarryn Fisher pentru Book Clubbish. „Și astfel am ajuns la concluzia că în spatele ideii de poligamie se ascunde un profund misoginism”. Concluzia scriitoarei americane, autoare a 12 bestselleruri este una paradoxală, tocmai pentru că unul dintre personajele centrale ale romanului ei, Seth, pare a iubi prea mult femeile: are trei soții.

 

Narat la persoana I de cea de-a doua soție a lui Seth, Joi, thrillerul Soțiile conduce cititorul încă de la primele pagini într-o zonă ambiguă din punct de vedere moral. Fiecare dintre cele trei soții știe de existența celorlalte, este pusă la curent cu detaliile vieții „de familie”, însă nu cunoaște nici numele real și nici nu are voie să le întâlnească pe celelalte. Fiecare dintre ele trebuie să se mulțumească cu ziua din săptămână pe care o are alocată. Relația de „plăcere și sclavie” este tolerată de Joi până în ziua când găsește un bilet de la doctor pe numele unei tinere care ar putea fi soția lui Seth. Joi pornește pe cont propriu o investigație despre viața reală a soțului ei, care are un efect de bulgăre de zăpadă. Dezvăluiri, revelații, schimbări dramatice de situație se acumulează unele peste altele, intriga thrillerului pornește într-o direcție cu totul nouă doar pentru a conduce la un deznodământ care contrazice tot ce și-ar fi putut imagina cititorii. Tarryn Fisher se dovedește o adevărată maestră a thrillerului psihologic, deși, din punctul său de vedere, „toate thrillerele sunt psihologice”. Dar în Soțiile este vorba despre ceva mai mult.

 

Scriitoarea americană creează tipologii solide de personaje. Explorarea ideii de poligamie se realizează trecând prin diferite prototipuri ale feminității. Fiecare dintre cele trei soții ale lui Seth reprezintă un tip de femeie și modul cum ar răspunde la o situație de viață de genul poligamiei. Astfel, motorul acțiunilor fiecăreia dintre cele trei femei este altul. Dacă prima soție acționează în virtutea insecurității resimțite, acțiunile lui Joi, cea de-a doua, sunt puse în mișcare de amărăciune, iar în cazul celei de-a treia, de o pură ignoranță.

 

Descoperirea identităților soțiilor destramă vraja mariajului cu Seth și îi provoacă o adevărată criză de identitate lui Joi: „Ți-am găsit nevestele și acum, că au nume și fețe, totul s-a schimbat ? Nu mai știu cine ești ? Nu mai știu cine sunt ?” Totodată, această nouă ramificație a intrigii îi permite scriitoarei să alterneze planurile realității și să ducă la maximum tensiunea thrillerului.

 

În interviul acordat pentru Book Clubbish, Tarryn Fisher vorbea și despre calitățile unui thriller excepțional: „Personaje interesante, o intrigă puternică și, cel mai important lucru, trebuie să fii un pic nebun și tu, ca scriitor!”. Aflată la al doisprezecelea bestseller din cariera ei, Tarryn Fisher aduce odată cu apariția romanului Soțiile un element în plus față de descrierea de mai sus. Scriitoarea americană este o creatoare excepțională de atmosferă. Terifiantă cu adevărat în thrillerul său nu este intriga propriu-zisă, ci atmosfera profund tulburătoare, care va însoți cititorul mult timp după ce a terminat de citit cartea.

 

 

 

top-shop.ro%20

Advertisement
Click to comment

Lasă un răspuns

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

EVENTS

Mihai Morar: “Andrei Dunuță, prin Arta de a NU vinde


14.07.2022

“Arta de a NU vinde” by Andrei Dunuță a organizat pe , la Pentagon Events din București, singura conferință de vânzări din România dedicată oamenilor de vânzări.

Aproape 400 de participanți au pus task-urile zilei pe pauză pentru a răspunde la întrebarea anului: care este noul normal în vânzări, după doi ani provocatori pentru mediul afacerilor? Răspunsul a venit după sute de idei împărtășite de speakeri de renume și leaderi din industrie.

Conferința a început strategic: cum dăm șah mat în vânzări cu Andrei Dunuță – Fondator Speakings & Arta de a NU vinde, organizatorul acestei conferințe. A continuat fain și simplu: povestea din spatele unui podcast de succes cu Mihai Morar – jurnalist, om de radio, gazda podcastului Fain & Simplu. Universul social media a fost dezvăluit în toată complexitatea lui de Cristian China-Birta – Managing Partner Kooperativa 2.0. Porția mare de inspirație a fost completată de o avalanșă de bine prin Eli Neicuț – Creator de Conținut la Eli Vorbește care a pus semnul egal între vânzări și fapte bune.

Foarte multe idei neconvenționale s-au notat și în urma panelului mult așteptat cu liderii din piață care au dat cărțile pe față: Adriana Grigorescu – Director Comercial la Rompetrol Downstream, Daniel Dram – Director General la Amethyst Radiotherapy, Roxana Popescu – Director Vânzări la Avon România și Nicolae Damu – VP Office Network la TBI Bank.

Subiecte relevante s-au abordat și abilități de bază s-au antrenat în cadrul celor 4 workshopuri desfășurate în paralel: workshop “Elevator Pitch” pentru vânzări brici cu Andrei Dunuță – Fondator Speakings & Arta de a NU vinde, workshop „Social Media și vânzările” cu Cristian China-Birta – Managing Partner Kooperativa 2.0, workshop „Business Networking, instrumentul vânzărilor” cu  Nicoleta Sacu – Executive Director la BNI România, workshop „Cum ajungi nr 1 în Google” cu Sorin Drăghici – Managing Partner la DWF.

              Un rollercoaster de emoții a început odată cu Campionatul Elevator Pitch unde 15 speakeri au urcat pe scenă cu un singur gând în minte: să cucerească publicul într-un minut. Au fost 3 runde de eliminări și 4 câștigători: Robert Feraru, Managing Partner & SM Expert

@Kooperativa 2.0 a câștigat simpatia publicului și locul I, cupa campionatului Elevator Pitch, împreună cu o sticlă de vin Chateau Vartely de la Produse Moldovenești, un abonament ESX cu acces zilnic la peste 400 de centre sportive și săli de fitness din România, timp de 30 zile, un Summer Flexi Box din partea Complice și un podcast în studioul Backstage Production. Locul II a fost ocupat de Tina Vintilă, Division Sales Manager @AVON și locul III de Cristian Chirnogeanu, General manager @CORNiCO Snack Food, ei bucurandu-se de câte o sticlă de vin Chateau Vartely de la Produse Moldovenești, un abonament ESX cu acces zilnic la peste 400 de centre sportive și săli de fitness din România, timp de 30 zile și un Summer Flexi Box din partea Complice. Premierea a fost închisă de Carmen Lomanariu, Unit Manager @NN Asigurări, care s-a clasat pe locul IV și a fost recompensată cu o sticlă de vin Chateau Vartely de la Produse Moldovenești.

Surprizele nu s-au oprit aici. Publicul care a participat la concursul organizat pe social media și la tombolă din cadrul evenimentului a fost premiat cum se cuvine. Sponsorul conferinței, Rompetrol Downstream, a oferit rucsacuri cu o multitudine de produse (o pernă de avion, o agendă, un pix, o cană, o trusă de scule, un suport auto cu magnet pentru telefon). Premii au fost oferite și de partenerii conferinței: CORNiCO Snack Food – invitații duble la orice film din cadrul Cinemax, AVON – produse cosmetice pentru un look de vară fresh, Produse Moldovenești – sticle de vin Château Vartely și ESX – abonamente cu acces zilnic la peste 400 de centre sportive și săli de fitness din România, timp de 30 zile.

Au fost premiați și giverii care au acceptat provocarea de a urca pe scena #neconvenționalului în vânzări cu câte o sticlă de vin Chateau Vartely de la Produse Moldovenești.

“În toate aceste luni de organizare intensă am avut un singur obiectiv: să creez un moment memorabil şi relevant pentru public. Şi am reuşit. Conferinţa “Noul normal în vânzări”, organizată de Arta de a NU vinde a fost un pachet all-inclusive de educaţie, inspiraţie şi fun. Au fost speakeri inspiraționali, leaderi din industrie care și-au pus cărțile pe masă, zeci de subiecte de interes, idei progresiste, networking de calitate şi premii surpriză. Nu au lipsit networkingul de calitate, conectarea autentică și distracţia pe cel mai tare rooftop. Pe 8 iulie s-a marcat noul normal în vânzări: să fii #neconvenţional! Vânzarea nu mai reprezintă întâlnirea 1 to 1 sau apelul telefonic, ci poate îngloba şi postarea creativă de pe social media şi articolul care contribuie la creşterea poziţiei pe Google şi recomandarea pe care o dă omul de vânzări în loc să o ceară şi conversaţia care apare de niciunde într-un avion. Omul de vânzări de astăzi este un giver de conţinut educaţional şi inspirațional, un conector al brandurilor şi al oamenilor, un expert care face trecerea de la banal la neconvenţional în abordare. Conferinţa deschide larg porţile către o minunată serie de evenimente cu şi despre oamenii #neconvenţionali din lumea vânzărilor. Şi toate aceste informaţii vor fi promovate pe paginile mele de social media şi în grupul Arta de a NU vinde”, declară Andrei Dunuță, organizatorul Conferinței și unul dintre speakeri.

„Lucrăm în nişte companii, dar fiecare dintre noi, pe lângă brandul pe care îl reprezentăm, în faţă, punem şi brandul personal. Şi pentru fiecare dintre noi, Andrei Dunuță  a avut nişte sfaturi de valoare.  Arta de a NU vinde este un eveniment cu rost şi de socializare între oamenii de vânzări şi companiile din România”, ne-a declarat Mihai Morar în cadrul conferinţei. 

Conferința “Noul normal în vânzări” a fost sprijinită de: Rompetrol, Coca-Cola HBC, Nutline România, Chio România, Kangen Water, Premier Catering & Events, Individo, Chateau Vartely Winery, Shoteria, ProduseMoldovenești, Backstage Production Group, Urban Events, Complice.ro. Parteneri Media: Radio ZU, România TV și Săptămâna Financiară.

Despre organizator
Andrei Dunuță este fondator SPEAKINGS & Arta de a NU vinde, antrenor de Public speaking & Vânzări, omul care și-a propus să schimbe vânzările în România şi România prin vânzări. Cu acest gând a dezvoltat brandul ADNV, care propune o nouă filosofie de a face vânzări prin workshopuri, bootcampuri, traininguri, cursuri și conferințe dedicate oamenilor de vânzări care își doresc să treacă la următorul nivel în carieră.

top-shop.ro%20

Continue Reading

EVENTS

Va invitam la deschiderea expozitiei „HARTILE NATURII” la Muzeul Antipa


Muzeul Național de Istorie Naturală „Grigore Antipa” și Muzeul Național al Hărților și Cărții vechi vă invită la vernisajul expoziției temporare „HĂRȚILE NATURII”, care va avea loc joi, 7 iulie 2022,de la ora 19:00,la sediul Muzeului Antipa din Șos Kiseleff nr. 1.

Dunărea a reprezentat mereu o cale importantă de transport pentru Europa oferind acces la mările și oceanele lumii. În același timp, Dunărea formează a doua cea mai mare deltă din Europa. Acest proces natural continuu de formare a deltei determină colmatarea brațelor fluviului, ceea ce împiedica navigația. Practic istoria navigației pe Dunăre este o luptă continuă între fluviu, cu procesele sale naturale și oameni, care încercau să mențină cursul navigabil. Cursul inferior al fluviului, în Delta Dunării este câmpul de luptă cel mai aprig, unde Natura ne copleșește prin măreția ei; și totuși, încă se navighează pe Dunăre…

Expoziția temporară „HĂRȚILE NATURII” surprinde etape din istoria cartografierii Deltei Dunării și a transformării acestui mediu natural ca urmare a intervențiilor antropice din secolele al XIX-lea și al XX-lea. Tensiunea dintre natural și artificial este evidențiată prin intermediul hărților, atlaselor, documentelor, litografiilor și fotografiilor de arhivă din colecțiile celor două muzee organizatoare, ale Bibliotecii Academiei Române și Serviciului Județean al Arhivelor Naționale Galați, dar și prin imagini care ilustrează natura copleșitoare a Deltei Dunării.

Lucrările sistematice de amenajare a cursului navigabil al Dunării demarează în 1856, odată cu înființarea Comisiei Europene a Dunării (CED), care avea rolul de a asigura condiții optime de navigație la gurile de vărsare ale Dunării în Marea Neagră.

Implicarea marelui naturalist Grigore Antipa în Consiliul CED în calitate de expert în hidrobiologie a făcut ca Delta să fie privită atât ca resursă comercială, dar și ca ecosistem care trebuie protejat de o exploatare irațională și abuzivă.

Astfel, Delta Dunării rămâne astăzi o comoară a diversității naturale dar și o regiune încărcată de istorie, pe care hărțile mai vechi și mai noi ne ajută să o înțelegem și să o redescoperim.

Expoziția va rămâne în circuitul de vizitare al Muzeului până pe data de 11 septembrie 2022.

top-shop.ro%20

Continue Reading

EVENTS

Prima Conferință din România Men and Women in Business – Business 360


România are a treia cea mai scăzută rată de ocupare a forţei de muncă în rândul femeilor din Uniunea Europeană, conform datelor publicate de Banca Mondială. Practic, doar una din două femei au un loc de muncă, în timp ce în Suedia, cea mai bine clasată, 8 din 10 femei au un loc de muncă. Cea mai mare discrepanţă de gen se regăseşte în rândul patronilor/antreprenorilor: numărul femeilor este de 2,6 ori mai mic decât cel al bărbaţilor în România.

Decalajele salariale dintre femei şi bărbaţi în România sunt printre cele mai reduse din Uniunea Europeană.

România se situează pe locul 6 în UE-28 din acest punct de vedere. Salariul mediu al femeilor este cu 8% mai mic în prezent decât în cazul bărbaţilor

4 din 10 românce au de gestionat riscul de sărăcie sau de excluziune socială, al doilea cel mai ridicat nivel din UE-28, după Bulgaria, conform ultimelor date oficiale ale Eurostat. Acest risc îl experimentează mai des femeile decât bărbaţii din aproape toate ţările europene, excepţie făcând doar Spania unde riscul de sărăcie este mai mare în rândul bărbaţilor şi Polonia unde acest risc este egal pentru femei şi bărbaţi. În UE-28 cel mai mic risc de sărăcie în rândul femeilor îl regăsim în Cehia, urmată de ţările nordice. Găsesc extrem de relevantă la acest punct ponderea foarte ridicată a femeilor, de 70%, în numărul lucrătorilor familiali neremuneraţi.

„Misiunea evenimentului BUSINESS 360 – MEN and Women in Business- este aceea de a promova egalitatea de șanse și instrumente de dezvoltare a antreprenoriatului ca strategie de dezvoltare a mediului de afaceri românesc”, afirmă Bianca Tudor, fondator și Președinte EBW Club.

Potrivit unui comunicat, manifestarea realizată în parteneriat cu Camera de Comerț și Industrie București și susținut de partenerii media Financial Intelligence și Club Antreprenor, își propune să genereze un ghid de bune practici în formarea mentalității de antreprenor, evidențiind asemănările și eventualele diferențe între practicile femeilor și ale bărbaților în antreprenoriat, în leadership-ul și managementul afacerilor.

„Egalitatea de șanse, alaturi de promovarea diversității în afaceri, se dovedește a fi un plus pentru performanța afacerilor, dincolo de alinierea companiilor la standardele comunității – cerință care se manifestă din ce în ce mai pregnant în mediul de afaceri”, arată Cezar Iulian Armasu, fondator și Director Revista Patronatului Român.

Printre invitații  care vor interveni sunt Iuliu Stocklosa, Președinte al Camerei de Comerț și Industrie București, Florin-Sergiu Dobrescu, Secretar de stat Ministerul Antreprenoriatului și Turismului, Andreea Maria Paul, Președinte INACO, Adina Tarry, mentor, consultant, coach și psiholog de afaceri; autor și lector; Director Non Executiv EMCC România, Tudor Popescu, Project leader Edison, Director științific și de programe al Fundației Grupului Educativa, Vlad Duțescu, Președinte European Mentoring & Coaching Council România.

Participanții la eveniment sunt antreprenori, reprezentanți ai mediului academic, ai mediului privat și ai sectorului public.

Înscrierile se poate realiza prin email la contact@ebw.business

Despre EBW Club

EBW Club din 2015 în România, din 2017 international, 12.000 de companii fondate de FEMEI formează EBW Club

– peste 300 de conferințe în România, Europa și UAE, misiuni economice  internationale, parteneriate strategice pentru companiile românești și apartenența noastră activa la :

 Women in Business Interreg – 9 țări pe Regiunea Dunării unde-  Elite Business Women Club a fost desemnat bună practică între cele 9 tari 

Ultimii 2 ani am fost parte din World Business Angels Investment Forum- forum global de investiții ca Senator pentru România

Women Global Alliance – politici publice pentru reprezentarea femeilor în toate domeniile de activitate

top-shop.ro%20

Continue Reading




Trending